Чому вдома по-чужому?

Як уродженка села Доробратово, я дуже хотіла при­їха­ти додому на «Прощу матерів Закарпаття», яка 26 травня 2012 р. була оголошена владикою Мі­ла­ном Шашіком єпархіальним відпустом. З особливим тре­пе­том я йшла зі своїми дітьми (10 і 12 років) на Святу Літур­гію, бо хотіла одержати науку та підтримку, щоб бути доб­рою матір’ю дітям, а чоловікові – дружиною, а мамці – донь­кою. А ще сподівалася, що такий відпуст буде мати ви­ховне значення для дітей, яких в місті багато що від­тя­гає від церкви.

В Ужгороді ми з чоловіком і дітьми ходимо на україн­ську Службу Божу, а тут почали правити по-старо­сло­в’ян­ськи, а до того додалася і румунська, словацька і ще якісь мо­ви. Добре, най будуть і інші мови, бо, може, на Службі бу­ли і румуни, і словаки, але чом українською мовою була лиш одна ектенія, чи, може, думають, що наша рідна мова ста­рослов’янська, але ні я, ні мої мамка і нянько ніколи її не учили, та й я не чулам, аби священики межи собов го­во­рили по-старослов’янськи. Мій Ігорчик побув на Службі десь півгодини, а потім десь ся стратив. Дома казав, що ні­чого нерозумів, то піде в неділю на Службу в катедру.

Не думаю, що за мову маємо битися так, як у Вер­хов­ній Раді, але уже щось треба би робити, бо так не довго втра­тити в нашій церкві молодь. Як їм я, як мати, маю по­яс­нити, що треба побожно стояти на Службі Божій, як вони ка­жуть, що нічого не розуміють. Моя думка, що у Церкві тре­ба правити на мові, яку люди добре розуміють. У нас – то українська. А все інше, то політика, через яку я дома чу­лася як заграницею або вдома на своїй земли стала на­ціо­наль­ною меншиною.

Світлана Олексик

Закарпатська греко-католицька спілка імені Івана Маргітича, Закарпаття онлайн.Громадські організації
13 червня 2012р.

Теги: проща, відпуст

Коментарі

petro bilyckyj 2013-04-27 / 18:09:19
Znaejete dorohenka, meni sia vydyt'osh my, ko sia rodyv na Zakarpattiu/Podkarpattiu uzhe sia chujeme jakyste napysala "za hranyciov" i na svojuv zemly "stajeme nacionalnov menshynov"... Ia sia ne chuduvu od tykh ko pryjshov u nash kraj z druhoho boku Karpat, jim usio u nas chuzhoje, khochut' het usio posukaty...Ja sia im ne chuduvu... ajbo merzyt' nia i bolyt' kid' nash nariud ne sokotyt'svuj obriad, svoju tradyciju, besidu, istoriu. Nam nashi mamka z niankom peredaly kulturnu estafetu nashykh prdidiv, ajbo cy my honny budeme nashym ditiom ji daty ??? Ne shkoda Vam? Merzyt' nia duzhe osh ukrajinkyi nariud kotroho kulturu i svobodu slova my u 90-kh rokakh ishly boronyty, i ne raz bylys'me byti od milicishtiuv i kahebishtiuv, nnys'siak nam odplachuje.

Українка 2013-03-29 / 16:58:55
Цілком підтримую п.Світлану.Я і мої діти із задоволенням ідемо на українську службу, де кожне слово зрозуміле .Я нікого не хочу ущемляти,але в кожної людини має бути право вибору.Хочу йду на українську ,хочу на старослав"янську,угорську чи ромунськуі т.п.Я хочу на українську ,а чи в кожній церкві є такий вибір???? А чому ні ?? Дайте людям право вибору, створіть умови і питання само собою зніметься. Ви побачите куди піде молодь.Чи може краще ,щоб не ходили до церкви ???

Світлані 2012-11-27 / 23:11:21
Таким людям як ви не тільки в церкві, особистому, житті, але і в усьому постійно вбачається якась "катастрофа", і замість того, щоб так ворожо налаштовувати і своїх дітей, навчіть їх поваги і шани до традицій і вірувань ваших предків і тоді побачите реалізацію їх і в церкві і в особистому житті!А поки що велика ганьба нашому народу, ба навіть нашій церкві за таких прихожан!!!!

Русин 2012-11-26 / 11:05:06
Як бде менше політики в Церкві, та не бдут мішати мови ни українська ни словянська. Дако думат, що Вкраїна ся розпаде та закарпаття буде з Росією хоть мижи нами тисячі кілометрі спілковатися бдеме по тунелю, добре що є майстри тунелі копати. Ще дако думат, що з Словаками ват з Мадярами. І сесе всьо в Церкві вариться.

шон 2012-11-19 / 23:51:16
По якому то чужому?Так молилися наші предки і ви пишете таку дурницю "По чужому" ТО ПО НАШОМУ!!!!

Ірина 2012-10-17 / 12:24:59
Цілком підтримую Вас п. Світлано! Особливо стосовно молоді... Мус тому дати раду бо інакше біда!

/ 8Чи оправдане "наше" русинство?
/ 35За лаштунками урочистостей хіротонії владики Ніла
/ 38Як хрестили Русь-Україну?
/ 7Мудрий душпастир
/ 4Пам’яті о.Йосипа Штилихи
/ 3Владика Ніл – єпископ-помічник Мукачівської греко-католицької єпархії
/ 2Промова Глави УГКЦ на могилі Вла­­дики Івана Маргітича
/ 8Деміфологізація чи незграбна міфотворчість?
/ 21Олександр Духнович – подвижник нацiонально-визвольної боротьби українцiв Закарпаття
/ 8о. А. Пекар, ЧСВВ. Греко-католицька церква під час мадярської окупації Закарпаття (1939-1944)*
/ 4Ще раз про хрещення Русі-України
/ 73Sui iuris Мукачівської греко-католицької єпархії: примара чи надбання колоніального минулого?
/ 56Мiфи i реальнiсть про перебування св. Кирила на теренах сучасної України
/ 4Канадський парламент оцінив діяльність митрополита Андрея Шептицького
/ 2Схиляємо голови в тихій молитві. Слово про о. Монс. Авґустина Волошина
/ 1Книжкові новинки: В Ужгороді видали Великопісний молитовник
/ 38SUI IURIS Мукачівської греко-католицької єпархії,
/ 5Лист
/ 4Світлій пам'яті пастиря
/ 4Хто ініціював непристойну бійку за місце глави УПЦ МП?
/ 27Інцидент, що межує із вандалізмом. І не тільки…
/ 30Спілка імені Маргітича звернулася до владики Мілана і Папи Бенедикта ХVІ
/ 242В Ужгороді вшанували пам’ять владики Маргітича та прийняли звернення проти «русинської церкви»
/ 4В Ужгороді вшанують пам’ять єпископа Івана Маргітича
/ 4УГКЦ: від митрополії до патріархату
» Всі записи