Як такої освіти конструктора верховинець не має. За юності в місцевому ПТУ-12 здобув спеціальність слюсаря-інструментальника. За цим фахом працював на заводі “Селена” аж поки військово-промислове підприємство не зупинилося. Потім трудився у будівельній фірмі, виїжджав у Чехію на заробітки, на дому ремонтував “підтоптані” автівки. Зараз сторожує у філії “Міжгірське лісове агропромислове господарство”. Вільного часу вистачає, тим паче, що робота по сусідству з власним будинком, отож береться до будь-якої праці на газдівстві.
Задум взятися за велосипед виник випадково. У сараї валялися біціглі марки “Аист”. Хоч були старі, але виглядали як нові, бо ніхто на них майже не їздив. Не пропадати добру – так вирішив і спробував їх зробити триколісними, щоб стали у пригоді бодай для перевезення малогабаритного вантажу. З цією метою примудрував раму. Дружина Наталія підказала нову ідею – прилаштувати ще й сидіння. Пропозиція виявилася слушною. Екзотичного типу ровер, що був зроблений у рекордно короткий термін – менш ніж за тиждень, став універсальним – вантажопасажирським. Якщо зняти сідло, на якому, до речі, спокійно вміщаються два-три дорослі супутники (діти-дошкільнята й поготів – аж п’ятеро), то на веломашині можна безпроблемно перевезти речі чи товар вагою й 150 кг. Дуже зручно доставляти крам з ринку – не треба нести на плечах мішки з картоплею чи комбікормом, або тим паче палити дорогий бензин, користуючись автомобілем. Коли Василь Гренджа виїжджає у райцентр, то зупиняються й іномарки, щоб подивитись на транспортне диво, на спицях якого аж блищить сонце. Не кажучи, що дітлахи благають прокататися. До речі, з перших двох винаходів один люб’язно подарував цімборі Івану Вощепинцю. Щоправда, Василь Степанович не приховує наміру продовжити оновлення дорожньо-транспортного засобу. Має план сконструювати велокарету з ліхтарями, на якій в ролі кучера у майбутньому мріє катати молодят або туристів. Веловинахідник щиро зізнається: “Я полюбляю таке, чого в інших нема”.
Крім оригінального триколісного велосипеда, у гаражі ще має нестандартного “Москвича-407”. Хоча йому вже 51 рік (!), проте і тепер на безвідмовному робочому ходу та ще має такий глянцевий лоск, ніби недавно зійшов із заводського конвеєра. А нешаблонність його полягає в тому, що автомобіль — гібрид. Що лиш в його “організмі” не схрещено: “жигулівські” двигун, коробка передач, радіатор, «мерседесівські” диски… Колись іронічно підсміювалися, а тепер прохають консультації у міжгірця, бо легковик, як звір. І все-таки найбільшим захопленням для Василя Гренджі є ковальська справа. Його домашня майстерня – це справжня кузня. Переглядаючи виготовлену продукцію, переконуєшся: в мозолястих руках цієї людини діло горіло. Помешкання все у кованих предметах – залізна огорожа, дверні навіси, лавиці, навіть вази для квітів, супермангал... Не перелічити і сувенірів ручної роботи на всякий смак! Змайстрував з бляхи для прикраси подвір’я і… коня, що подібного, здається, ніде не побачиш.
Ковальським ділом займається менше десяти років, але визнання здобув гучне. Приміром, у нього замовляють на міжнародний фестиваль “Рекітське сузір’я” виготовити оригінальні призи для лауреатів конкурсів. Бере активну участь під час проведення різних районних свят, на яких публічно демонструє ковальську завзятість: як чаклун, у кліп ока, спроможний зробити брязкальце, яке заворожує зір своєю неповторністю.
І в ковальській справі проявив раціоналізаторські здібності. Склепав саморобні молоти, міхи. Самоучці в інженерній думці можуть позаздрити дипломовані спеціалісти. Як і повчитися працелюбності, бо Василь Гренджа годен робити день і ніч.
Василь Пилипчинець
руслан з хмельницька 2013-02-26 / 22:07:47
доброго дня всім хто читатиме.цього дятька я знаю василь як казав сам василь що у нашомусилі одні василі.знаю його буквально 4 години часу сказати можу одне дятько чудов не тільки як майстер а як просто людина.я у нього купив молота якого він сам зробив скажу поправді дужи ним задоволиний.мені було приемно з цею людиною поговорити.він майстер на всі руки.такщо пане василю так тримати.молот ваш працюе не гірши заводського.
Русин 2013-02-14 / 11:05:58
Сяким "винаходом" давно користуються велорікші азії. Так, що це вже давно винайдено пане Пилипчинцю.
Гість 2013-02-05 / 11:54:15
Класна ідея все це так робити! Дуже приємно що в Міжгірю є такі люди, також їхні відео можна побачити на Ютубі: http://www.youtube.com/user/OpaChafac
327 2013-02-04 / 10:29:30
Пану Пилипчинцю:
Слюсар-інструментальник перевіряє всі креслення виробів, які проходять через його руки, останнім з десь біля десяти спеціалістів (технологів, конструкторів), які замовляють, конструюють і схвалюють проект. Без схвалення цією найвищою інстанцією - слюсарем-інструментальником, до виробництва не приступають, бо вартість інструментальної сталі, інструментів, енергоресурсів і всього іншого, що може бути витрачене надаремно в разі помилки в розрахунках чи конструкції виробу, занадто високі. Так що освіта в цих людей - дай Бог кожному!
Інша справа, що "корочок" вузівських нема, зате світла голова і золоті руки!