Блакитний та жовтий разом з елементами вишивки стали все частіше фігурувати у нашому повсякденному житті. Ми прикрашаємо свої автомобілі синьо-жовтими прапорами, одягаємо вишиванки.
Про національну свідомість молоді свідчить той факт, що на свято останнього дзвоника школярі не забули про символіку України. Її можна було помітити всюди: синьо-жовтими виявилися кульки, бантики малечі, а також квіти в букетах. А трендом цьогорічної святкової лінійки стала вишиванка. Її одягли як альтернативний варіант шкільної форми випускники, а також молодші школярі.
Все частіше можна побачити на вулицях Ужгорода й активістів, котрі розповсюджують українські прапорці для авто, вартістю від 10 до 30 грн. Навіть вказівники міст та сіл нині перефарбовують у синьо-жовті кольори з атрибутами вишивки. Одним з найперших таким став вказівник міста Ужгорода. Відтак Мукачева, Хуста, Виноградова, Міжгір’я та Чинадієва.
Флорист одного з квіткових магазинів Ужгорода пані Марина зізналася, що раніше синьо-жовті букети замовляли хіба що для покладання до підніжжя пам’ятників, Дня Конституції та Дня незалежності України. Цьогоріч уже були замовлення на такі букети на свято останнього дзвоника. Це дійсно виходило дуже гарно, каже моя співрозмовниця, особливо, коли за цими букетами приходили дівчатка у вишиванках.
♦ З народження — просто україночка!
Також нині побільшало магазинів, які почали продавати вишиванки. Ціни коливаються залежно від складності вишивки. Найбільше цінується ручна робота. Однак наші вишиванки не всім по кишені, бо коштують від 600 і до кількох тисяч гривень. Тому більш ходовими стали трикотажні блузи з елементами машинної вишивки. Коштує така від 170 до 250 грн. У продажу навіть з’явився національний одяг для новонароджених.
Дизайнер національного одягу, керівник ужгородської майстерні з виготовлення народного сценічного одягу «Folklore» Оксана Вовчик зауважує, що, порівнюючи з минулим роком, замовлень на вишиванки дійсно стало більше, зокрема одиночних. Скажімо, серед молоді та студентів трендом сезону є джинси та вишиванка. А загалом сьогодні у вишиванки, пояснює, здебільшого одягаються молоді люди та люди старшого покоління. А от ті, кому 40—50 років, полюбляють європейський стиль. Крім того, до трендових кольорів сезону-2014 — білого, зеленого (м’ятного відтінку), яскраво-рожевого додалися також і жовтий та блакитний. Зі слів пані Оксани, навіть її 12-річний син замовив собі сорочку в державних тонах.
Яскравим прикладом підтримки національної символіки та патріотизму став випадок під час журналістської акції – здачі крові для української армії: одна з її учасниць прийшла у синьо-жовтому взутті (причому одна нога була взута у жовту, друга — у синю туфельки). Що дуже важливо, жінки все-таки активніше підтримують національне. Напевне, тому, що в їхньому арсеналі є багато різних цікавих аксесуарів. Скажімо, все більше дівчат замовляють синьо-жовті сережки, браслети, приколки на волосся тощо.
А от в салонах краси зауважили, що поки замовлень на синьо-жовтий манікюр не було. Щоправда, дівчата приносили малюнки з інтернету та цікавилися, чи можна намалювати тризуб, однак вони так і не наважилися це зробити.
Що дуже цікаво, відомі українські кутюр’є також вирішили підтримати тренд українського у своїх показах та одягнути нас у синьо-жовті кольори, цим самим демонструючи свою позицію та те, що мода теж за мир.
Як було влучно сказано на Kiev Fashion Days, «кожна колекція, яка створюється, – це почуття, що накопичилися всередині кожного». Як бачимо, останнім часом ці почуття переважно патріотичні.
Нещодавно відомий місцевий бренд хутрових виробів «Тикаферлюкс» продемонстрував, що таке — модне хутро по-українськи. «Fashion Event» з нагоди виходу Pre-Fall колекції 2014 компанія «Тикаферлюкс» завершила грандіозним представленням двох пальт з каракуля синьо-жовтих кольорів, що викликало справжній фурор у публіки.
Під час показу в Нью-Йорку Надзвичайний і Повноважний Посол України, постійний представник України при ООН Юрій Сергєєв зауважив, що в цей непростий і тривожний для України час американці мають чудову нагоду побачити особливу Україну – творчу, мирну і таку, яка з впевненістю дивиться у власне майбутнє. «Цей показ – мода за мир», – додав пан Сергєєв.
Надія Сарана