Відновити довіру...

Економічна та політичні кризи спровокували формування в Україні кризи соціальної довіри як системної проблеми країни в цілому. Найбільше ця недовіра позначилась на роботі фінансових установ.

Відносно банків, на початковій стаддії кризи, велася справжня інформаційна війна з вимогами достроково повертати депозити і відстрочити, а то й відмінити  погашення кредитів.   Усі аргументи фінансових установ з поясненням наслідків таких вимог для економіки України тонули в потоці негативних публікацій. На жаль, виявилося, що багато журналістів  не достатньо вільно орієнтувалися в сфері економіки, а тому досить часто дезінформували суспільство. Також слід зауважити, що негативна інформація завжди краще "продається", викликає більший ажіотаж, провокує сильніші людські емоції, більше чіпляє "за живе".

Здебільшого саме непрофесійна робота з інформацією і стала причиною втрати довіри. Як свідчить досвід, іноді досить однієї чутки, щоб зруйнувати успішний банк. Але такою поведінкою ЗМІ досить сильно зашкодили і собі. Наразі, якщо дивитись у розрізі джерел масової інформації, можна зазначити, що лише 5% населення довіряють телебаченню, лише 6 %  - довірять газетам, 6% - Інтернет- спілкуванню і десь біля 11% - офіційним Інтернет виданням.
 
Окрім, недовіри до фінансових установ ( лише  4%  населення заявили про свою довіру ), до ЗМІ (41.8%  -не довіряють, 22,7%  - не готові відповісти) має місце, ще й низький рівень довіри до публічних інституцій (податкової інспекції, міліції, прокуратури) і наразі все це надзвичайно боляче б’є по економічних показниках.
 
За останніми даними, на руках у населення України є більше  140 мільярдів гривень. Ці гроші  люди тримають дома, "під матрацом" і переважно у іноземній валюті.
 
Така готівка не бере участі в економічному потоці країни,  не приносить користі державі. До того ж вона ще й знаходиться в зоні постійних  ризиків, пов’язаних з можливістю пограбування, не кажучи вже про те, що гроші "під матрацом" не збільшуються в обсягах, втрачаючи при цьому купівельну спроможність. Гроші в сейфі, "під матрацом" - не ростуть!
 
Існує  потреба перенаправити цієї готівки в сторону банків, що напряму пов’язано з поверненням довіри населення до фінансових установ.
 
Зараз фокус уваги потенційних клієнтів банку змістився з прибутковості депозитів на їх надійність. 
 
Сприйняття клієнтом надійності банків опирається на:
 
1) репутацію фінансової установи  (Виявилось, що кращим піаром для банків в кризовий період стала стабільна робота і виконання своїх зобов'язань);
 
2) чесність і відкритість, доступність інформації про діяльність банку . (Усілякі чутки  виникають там, де відсутня повна і точна інформація. Потрібно будувати довірчі стосунки з клієнтами, бути максимально відкритим та відвертим у спілкування. Посадові особи банку повинні бути доступними для громадян, особливо у проблемних ситуаціях);

3) прогнозованість взаємостосунків (Послідовність в роботі банку, забезпечення єдності слів і дій);

4) практику виконання бізнес-процесів:

 - увага, доброзичливість і керування принципом "Клієнт завжди правий"  в спілкуванні з клієнтами, вчасне реагування на всі запитання, пропози­ції, скарги;
 - професіоналізм і компетентність, максимально зручний для клієнтів сервіс;
 - швидкість обслуговування клієнтів.
 
Але слід чітко розуміти, що довіра до банків напряму залежить від політичної стабільності та економічної позитивної динаміки в країні в цілому. Отже головну роль в створені атмосфери довіри повинна відігравати саме держава.

- при підготовці матеріалу використана інформація, що була оприлюднена під час проведення "круглого столу", організованного Асоціацією Українських Банків на тему “Відновлення довіри клієнтів до банків” , що відбувся в березні 2010р.

18 травня 2010р.

Теги: Довіра, банки, депозити, фінансова установа, криза

Коментарі

24.05.2010 (09:34) / Из села 2010-05-24 / 15:34:00


Стыдно и обидно что мы оказались такими доверчивыми,наивными и глупыми.Но еще противней то, что за 20лет с помощью СМИ выросли совершенно другие качественно люди. Слова о Родине,совести вызывают у них дикую насмешку.

Если ты честный,наивный и доверчивый работяга, значит ты лох .

Если ловкий мошенник и удачливый продавец нелегально ввозимых товаров, значит ты молодец.



Журналисты, газетчики, тельавиввидение, певуны, юмористы - это болтуны и сборище иделогических диверсантов, творящих свои грязные ежедневные преступления в духовной сфере. И они кстати живут в шоколаде - иномарки, коттеджи, в том числе и зарубежом. И болтают, болтают. Развелось их много. Пены много. А когда в кружке пива много пены, то оно не вкусное и ее пену сдувают. Жаль, что их пока невозможно отправить двадцатипятитысячниками для подьъема сельского хозяйства.

Ремарка 2010-05-20 / 15:03:00
До 2009року (до початку розгару кризи) був дуже популярний бізнес: створити сітку банківських, брокерських, страхових компаній відділень, яку потім продавали іноземним акціонерам.



Так і ОТП купив свої відділеня, і Сведбанк і Фолькбанк та інші.



І усім було добре.

Для українських бізнесгруп - безризиковий прибуток.

Для іноземних банків - найлегше вирішення усіх проблем, пов*язаних із входом іноземного банку на Український ринок:

1) Не потрібно шукати приміщення в чужій країні, де з іноземців "дерли три шкіри.

2)Не потрібно шукати персонал, навчати його в чужій країні, затрачаючи величезні кошти.

3) Не потрібно вирішувати адміністративні питання з місцевими органами влади, які неодмінно виникають при відкритті любих офісів, а для іноземчів перетворюються в справжній фінансово-видатковий кошмар.

4) Іноземні банки купували на Україні сітки уже готових відділень, з персоналом, з клієнтськими базами, з прибутком. Це давало їм можливість економити чималі кошти

і не витрачати зайвий час на відкриття, а займатись безпосередньою діяльністю.

Для клієнтів - нові продукти, нові послуги, новий сервіс.



До речі: ребрендінг відбувся (в 2007році) після того як Приват купив ( в 2005 році) 39% акцій ( а не весь банк)).



А іноваційний і динамічний - тому, що використовує найновітніші технології (якими відомий Приват), швидко розвивається, працює дохідно (2009р закінчив з прибутком і 8 місцем серед усіх банків за фінансовим результатом) і орієнтований на клієнта.



Андрію 2010-05-20 / 14:28:00
Наскільки я чув, це після помаранчевої революції Приват викупив долю Різака. Тому що банк належав його групі. А після помаранчевої Різака пресанули і він продавав все що міг, щоб врятувати свої гроші, так що не путайте теперішні проблеми з 2004-2006 роками.

До того ж, кажуть що Приват влив чимало коштів у цей банк і всі чисті активи перевів в Акцент. Не буде він продавати те що заробляє в % більше ніж будь-який з українських банків і те що не має проблемноих портфелів авто-житло (що і є бідою усіх інших банків)

Андрей 2010-05-20 / 14:18:00
Інні:

коротка ремарочка стосовно 2007 го року: гарно розставляєте акценти - "був проведений ребрендинг...- інноваційний і динамічний" (я особисто не бачу логічного звязку між зміною вивісок і негайною появою інноваційності, менше з тим). "Українский кредитный банк (УКБ), після введення тимчасової адміністрації НБУ переіменовано Акцент-банк. Перед перейменуванням банку його акції викупили компанії, повязані з ПриватБанком, з наміром збільшити його капітал і підготувати до продажу. Існує думка, що акціонери вирішили купити УКБ, так як він єдиний з проблемних банків, чиїх власників було легко вмовити піти з банку." ( ще б пак їм не бути "сговорчівими" після того як в кінці 2004 року на робочому місці було знайдено труп голови правління УКБ Юрія Ляха.) Бачите ніби рік той самий, персоналії, події і структури про які йдеться одні й ті ж, а "присмак" від "ребрендінгу"

вже зовсім інший...

А "динамічних" і "інноваційних" за ці роки вже було стільки...

Конар - Читачу 2010-05-20 / 13:19:00

Інформація відносно Акцент-Банку :



1) На банківському ринку А-Банк працює в Україні 16 років. Акцент-банк до 2007 мав назву Український Кредитний Банк.

У березні 2007 р. був проведений ребрендінг, в результаті якого з'явився А-БАНК - інноваційний і динамічний.



Також Акцент-банк є членом Асоціації українських банків.



ПАТ КБ 'АКЦЕНТ-БАНК' (А-БАНК) - роздрібна фінансова установа, основним напрямом діяльності якого є надання широкого спектру послуг для фізичних і юридичних осіб.

Підрозділи А-банку представлені у всіх регіонах нашої країни. Вже сьогодні в Україні ви можете знайти більше 80 точок продажів послуг А-банку. І банк націлений на подальший розвиток мережі, щоб люди могли отримати якісне банківське обслуговування в зручному для них місці: біля їх будинку, роботи, в місцях їх відпочинку і проведення дозвілля.



На Закарпатті банк був представленний у 2009р.

На сьогоднішній день в Ужгороді працює 4 відділення. До вересня планується відкриття ще двох точок обслуговування.

У Мукачеві працює 1 відділення і в процесі відкриття ще одне.

Тобто на кінець 2010р в Закарпатській області має працювати не менше ніж 8 відділень А-Банку.



"А-БАНК" - учасник Фонду Гарантування Вкладів.



Реквізити: ПАТ КБ "АКЦЕНТ-БАНК"

Адреса ГОЛОВНОГО ОФІСУ: вул. Батумська, 11, м. Дніпропетровськ, 49074, Україна К/С 32005105700 в УНБУ в Дніпропетровської області МФО 305006 ЕГРПОУ 14360080 ІНН 143600826652, свідоцтво № 100090465

А-БАНК зареєстрований НБУ в "Книзі реєстрації банків" за № 127 від 30 жовтня 1992 року

Банківська ліцензія № 16 від 19.10.1992г.

Телефон для довідок: 8 800 500 80 90 цілодобовий



2) Інформація про акціонерів Акцент-Банку розміщена на сайті банку і будь-хто може вільно з нею ознайомитись : http://a-bank.com.ua



3) Стосовно "стільки афер відкрили працівники правоохоронних органів про те, що банківські працівники привласнили собі по пару мільйончиків" - особисто не володію такою ОФІЦІЙНОЮ інформацією. З такими запитами краще звертатися за інформацією до працівників правоохоронних органів.



4) Не маю відношення до коментаря під ніком "Журналістка", але переконана, що писала його людина, яка не має журналістської практики. Про це свідчать не час подання коментаря, а стиль і суть коментаря.

Читач 2010-05-20 / 12:40:00
"Отже головну роль в створені атмосфери довіри повинна відігравати саме держава." Смішно =)



Яку роль держава може відігравати у довірі до банків? Коли вони просто не вертають кошти і тримають їх на своїх депозитних рахунках, або ж може ви забули про завалені скаргами суди, де людям начисляють пеню неіснуючу? Я рахую що кожну банківську установу яка "на шару" роздає кредити треба закривати в той же день. Держава лише може підтримати законопроект по цьому поводу.



Та й нема у нас в державі хороших банківських установ. Та й не інформують вони клієнтів що будуть піднімати тарифи. Та й не хочуть цього робити =)

Андрей 2010-05-20 / 09:44:00
Аноніму:

Ну відвертих дурниць не пишіть. В некомпетентності ніхто й не звинувачує. Звинувачують в злочинних методах "бізнесування". Про "бізнес-процеси" іще щось цікаве розкажіть. Наприклад про таке українське банківське "ноу-хау" як роздування філійної мережі, клієнтської бази, фінти вухами з акціонуванням, кидання міноритаріїв, шлюби з розрахунку з афільованими страховими, девелоперськими та ін. компаніями - і все для подальшого продажу такої мильної банківської бульки дурненьким закордонним буратінам (в цьому місці має висіти портрет пана Тігіпка). І постфактум потім розказувати, що головна проблема - неповернення "споживки" і дурнуваті журналісти.

михайло с 2010-05-20 / 09:35:00
я питав у свій час -- так званий "золотий час" банківської сфери в Україні (2005-08) -- яка ж у вас філософія бізнеса.

1. коли головним завданням було видавати кредити і збільшувати свій кредитний пакет.

на запитання щодо того, а чи виробив його чи його банк певну стратегію на випадок неповернення кредитів лише шось там мняцкали і жували якійсь слова.

2. маючи досутп до дешевих кредитних ліній знову ж у цей "золотиі час" кредитоманії не було зрозумілої відповіді про фактично спекулятивний розмір банківського проценту.

тепер подивіться на свої (чи то висловлені на круглому столі) критерії ведення банківського бізнесу.

і зробіть чесний висновок -- чи ви і на тепер переводите у практичну площину і чи задаєте взагалі собі такого роду питання, як визначено вище???

читач 2010-05-20 / 08:26:00
Інна, краще розкажіть читачам. звідки взявся ваш Акцент-банк і хто є його власником. Привідкрийте таємницю над банківськими аферами та про те, як утворюються нові банки, філіали, чому упродовж останнього часу стільки афер відкрили працівники правоохоронних органів про те, що банківські працівники привласнили собі по пару мільйончиків. Це буде цікавіше читати, ніж ваші власні провокативні коменти під різними ніками, зокрема і під ніком "журналістка". Журналісти у такий час не пишуть коментів..

*** 2010-05-19 / 21:55:00
Власники банків наживались не на депозитах, а на коредитах ( знову некомпетентність журналістська?). Це бізнес-процеси. Хтось розміщає гроші на депозит з ощадною ціллю, а хтось з інвестиційною. Вкладники заробляли на депозитах, а банки заробляли на кредитах.

Не можна звинувачувати банківських працівників усього світу ( а в Амереці збанкрутувало у 10-и разів більше банків, кредитних спілок, страхових компаній, ніжв Україні) в некомпетентності.

Швидкими і легкими грошами, заробітками на кредитах (ризикові операції) були захоплені всі. А позичальники перетворились на справжніх монстрів СПОЖИВАЧІВ, які витрачали в сотні разів більше, ніж заробляли. І одиниці думали про те, що на дорогущій машині світ клином не зійшовся, а є інші потреби і цінності в житті. Але ж ні хотілось усього і зразу.

Навчіться відповідати за свої вчинки, це перший крок до якісних змін свого життя і усвідомлення.

*** 2010-05-19 / 21:46:00
Цікаво, а у істерії з грудневим 2009р грипом, коли фармацевти на людях заробляли міліони теж ЗМІ зовсім не винуваті.

Боїтесьна себе брати відповідальність? А звідки люди дізнаються про все? Як подали (продали), так і люди сприйняли (купили).

Такий шум підняли і в газетах, і по телебаченю, і в інтернеті. Страшно було включати телевізор.

А з Промінвестом, хто роздмухував паніку і підтримав інтригу зловмисників.



За кожне слово (тим більше написане в офіційних виданнях) потрібно нести відповідальність і думати які будуть наслідки.

Журналістка 2010-05-19 / 20:49:00
Не треба валити з хворої голови на здорову. Не ЗМІ винуваті у падінні довіри до банків. Причини недовіри в іншому:

1. наживанні власників банків на вкладах

2. спекуляціях з грошима вкладників

3. некомпетентності банківських працівників і т.ін.

Чи ви думаєте, що народ нічого не розуміє і ведеться тільки на те, що пишуть у газетах ? Так, ми намагаємося відкривати правду, але інколи люди знають цю правду краще за нас.

Валерія 2010-05-19 / 20:39:00
Інна, ви випадково не вчителювали у Виноградові?

Андрей 2010-05-19 / 12:48:00
Довіра відновиться коли з'явиться відповідальність банківського менеджменту перед клієнтом. Коли відбудеться хоча б один судовий процес над панами типу Гілєнка і т.д. (а не повідомлення на кшталт "затримано касира одного з відділень одного з банків"), коли НБУ пояснить як при такому щільному їх контролі діяльності банківських установ виникали ситуації з "лопанням" банків, коли ДПАУ пояснить чому левова частка "докризових" прибутків банків йшла на рахунки кіпрських "рогів і копит" і т.д.


Інна Конар
Публікації:
/ 5Лумшорська містерія на Івана Купала
/ 5У пошуках «землі обітованої»
/ 22Полювання на «щастя»
/ 9Теорія змови, або безперспективні бої з вітряками
/ 19Чи знімуть фільм про українського Джеймса Бонда?
/ 52Експерти радять не поспішати з покупкою нерухомості
/ 4Інна Конар: «Тільки той, хто чогось прагне у цьому житті, ладен перетворити сірі будні на яскраві свята»
/ 4Скарбничка літніх вражень
/ 5Прийшов Спас - пішло літо від нас
/ 36Присяговідступники...
/ 9Каламутні води української феміди
/ 124Міліціонери – не "олов’яні солдатики"
/ 4Про життя
/ 25Про щастя
/ 4ДВА ТИЖНІ В РАЮ (IIIчастина -"Паломництво в святилище Афродіти")
/ 13ДВА ТИЖНІ В РАЮ (IIчастина)
/ 17ДВА ТИЖНІ В РАЮ (I)
/ 37Візит журналіста викликав переполох у Закарпатській обласній прокуратурі
/ 4Заплету віночок на щастя, на долю, на чорнії брови…
/ 10На Івана, на Купала…
/ 2ПРОФЕСОР
Інна Конар: Криза навчила людей не витрачати усе, що заробляють
/ 25Українська калина, чи японська сакура
/ 11Візерунки дитинства
/ 5Про популярність, марнославство, дуалізм та гумор
» Всі записи