На Закарпатті черги біля шиномонтажних майстерень

Довга і тепла осінь відійшла у минуле. Нічні зниження температури до мінус п'ять, а деколи і нижче заставили водіїв подбати про свої транспортні засоби, адже перший сніг уже не за горами. Як повідомляють синоптики, він можливий уже наприкінці цього місяця. Час «перевзувати» свої авто, міняти літню гуму на зимову, а це нині недешеве задоволення.

На Закарпатті черги біля шиномонтажних майстерень

...Біля однієї з мукачівських майстерень вишикувалася черга із кількох машин. «Я сьогодні вихідний, отож вирішив поміняти шини й заздалегідь підготувати свого сталевого коня до зимового періоду, — каже власник «Шкоди-Октавії» Михайло Шимон. — Щойно приїхав із ГІДа, де купував зимові шини. Ще кілька тижнів тому одне колесо можна було сторгувати за 750-800 гривень, нині уже на 50 більше. Та що робити, коли без машини не обійтися ніяк. Хоч-не-хоч, а розкошелюватися мусай. Звичайно, можна придбати гуму й дешевше, однак вона неякісна. І якщо потім, не дай Боже, потрапиш в аварію, то вийде собі значно дорожче».

Поки розмовляю із водієм, підходить його черга. Майстри-шиномонтажники взялися за роботу. Один знімає колеса з автомобіля, інший — літню гуму з них. І так всі чотири колеса. На все це пішло 40 хвилин. Заміна одних тільки шин обійшлася пану Шимону в сотню гривень. «Та не всі водії платять однаково, — вступає в розмову один із майстрів Іван Куриця. — шиномонтажні роботи залежать від багатьох факторів, зокрема, ціна збільшується, якщо потрібно відрихтувати диски або ж здійснити балансування коліс, замінити вентилі. Якщо це все робити, то інколи можна не вкластися й у три сотні гривень. Зазвичай такі гроші тратять власники джипів».
«У нас зараз роботи, мовити б, не міряно, — каже інший монтажник Микола Карпінський. — Саме тому ми збільшили тривалість робочого дня, бо коли ще випаде така нагода щось додатково підзаробити».

Деякі автовласники, бажаючи зекономити, замінюють не усі чотири колеса, а тільки два. Та спеціалісти кажуть, що це доволі небезпечно. «При гальмуванні потрібні усі чотири колеса, — зауважив автомеханік Василь Шерегій. — Якщо шини замінити тільки на одній осі, то може статися так званий юз, коли задня частина починає обганяти передню. Висота протектора на задніх колесах має бути більшою, ніж на передніх. На зимовій гумі малюнок протектора повинен бути асиметричним і мати не менше п'яти міліметрів».

За словами пана Шерегія, наші водії нерідко намагаються зберегти зимову гуму на наступний рік. Однак з часом гума старіє і шини змінюють свою форму. Шини вважаються придатними не більш як 3-4 сезони. Приміром, наші сусіди по ЄС стараються використовувати тільки цьогорічну гуму, бо вона еластична і добре тримається на кризі. Стара гума, навпаки, твердне і, звісно ж, на льоді вже ковзає. Варто зазначити, що страхові компанії теж зважають на те, на яких шинах ви їздите.
«На ринку нині є також і всесезонні шини, та їх використовують здебільшого на повноприводних автомобілях і вони не підходять для наших погодніх умов, — провадить далі автомеханік. — У нас сніг може лежати всю зиму, а ко-мунальні служби не надто цим переймаються. Саме тому без зимової гуми, на якій є позначки у вигляді сніжинки й гори, аж ніяк не обійтися».

Нині зірковий час настав не тільки для шиномонтажників. Потирають руки й продавці коліс.

«Зазвичай влітку за день продаю 2-4 пари коліс, — зазначив один із них на мукачівському ГІДІ, — а ось тепер зранку господар завозить повний «бусик» і до обіду я все реалізую. Бува-ють інколи такі дні, особливо у суботу та неділю, що не встигаємо задовольнити попит, тоді хазяїн їде на склад ще раз».

Віктор Іванець

21 листопада 2011р.

Теги: шиномонтаж, черги, шини, колеса

Григорій Сковорода вийшов у словацькому перетлумаченні пряшівця Івана Яцканина
Втрачені церкви Закарпаття повернуться на культурну мапу
/ 5Найбільша в Україні приватна альпійська гірка розташована в Кам’яниці
/ 2Справжня історія воловецького трампліна
/ 3Заради спорудження Теребле-Ріцької ГЕС затопили кілька сіл, але вільшанці до останнього не вірили в її запуск
/ 5Оксана Ганич була ровесницею епохи Карпатської України й першою жінкою – доктором наук на Закарпатті
Цінова гойдалка на закарпатському ринку квітів і ярини
/ 1Мешканець Тячівщини вже роками виготовляє соляні лампи та створює соляні кімнати
/ 1У Тересві похована "Чорна графиня" – дружина одного з найвідоміших угорських митців ХІХ століття
На Закарпатті працює 4 400 лікарів та 9,5 тисяч медсестер та фельдшерів
На Закарпатті розкидуватимуть "вакцинаційні" брикети від сказу
На Закарпатті 80% пенсіонерів уже отримали монетизовані субсидії
/ 1Закарпатська спортсменка стала володаркою Кубка Європи із фристайлу-слоупстайлу
В Іршаві відкрили експозицію "Прикордонник Василь Попик – захисник Карпатської України"
"Шлях Пинті" врочисто відкриють наприкінці травня на Виноградівщині
Кращих легкоатлетів-2018 відзначили на Закарпатті
Василь Горват побачив "Зірки впритул"
Закарпатець Василь Сочка робить пластичну скульптуру... із космосу
Мозковий інсульт: Більше ризикують чоловіки й люди похилого віку
Кам'яні дрозди та інші птахи Олексія Лугового
Ужгород у 2022 році претендуватиме на проведення міжнародних дитячих ігор
Закарпатські письменники знову представлені у черговому номері "словацько-українського" журналу "Дукля"
Головні державні свята в Ужгороді відзначатимуть із квітковим велетенським тризубом і ходою зі 100-метровим прапором
Через терни – до волі. Про свою долю політв’язень оповів у книжці
/ 2На Закарпатті зареєстровано 5,2 тисячі безробітних у пошуку роботи
» Всі записи