Скільки закарпатців вже отримали завітну «тисячку» та як проходять виплати, розповів Ігор Мутка, начальник філії Закарпатського обласного управління АТ «Ощадбанк».
– Ігоре Михайловичу, багато читачів у період актуалізації (оновлення) даних скаржилися, що не можуть додзвонитися на «гарячу лінію». Тепер наплив бажаючих перереєструватися спав?
– Додзвонитися на «гарячу лінію» нині справді легше, можливо тому, що дедалі більше людей користуються альтернативними методами реєстрації. Зокрема, ми від самого початку пропонували вкладникам проходити процедуру актуалізації кількома шляхами. Можна зателефонувати на «гарячу телефонну лінію» за номерами телефонів: 0-800-212-000 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів по Україні) або (044)-364-21-21 (за тарифами Укртелекому). Це більш звично для літніх людей, до того ж зручно, адже лінія працює з 9.00 до 18.00 без вихідних. Також можна відправити SMS-повідомлення на короткий номер 8052 (безкоштовно для абонентів Київстар, Beeline™, МТС та life:), у якому вказати цифрове значення номера паспорта вкладника (без серії) та дату його народження у такому форматі: 999999_01.01.1900 (номер паспорта, пробіл, дата народження). А користувачам Інтернету легше буде заповнити спеціальну форму на сайті «Ощадбанку» www.oschadnybank.com у розділі «Інформація для вкладників Сбербанку колишнього СРСР».
– Скільки жителів Закарпаття вже отримали компенсації?
– Більше 9 тисяч.
– У якій формі виплачують гроші?
– За бажанням вкладник може отримати компенсаційні кошти готівкою, перерахувати їх на депозитний чи інший рахунок у банку або використати спеціальний платіжний засіб «Національна картка». Хочу наголосити, що «Національна картка» громадянам України надається без оплати.
– І який же варіант отримання компенсації нині найбільш популярний серед краян?
– В основному вкладники використовують «Національну картку».
– Чи потрібно людям вистояти чергу, щоб отримати свою тисячу?
– Чергу як таку займати не потрібно, після проведення актуалізації даних вкладник отримує запрошення для отримання «Національної картки» на відповідну дату та час.
– Розкажіть більш докладно про виплати на поховання спадкоємцям вкладників. Які для цього потрібно мати документи?
– Нині «Ощадбанк» справді проводить виплати спадкоємцям вкладників, яких уже немає серед живих. Нащадкам померлих у 2005-2011 роках, хто не отримав компенсації втрат протягом 2005-2009 років, а також спадкоємцям померлих у 2012 році чи іншим особам, визначеним статтею 8 Закону України «Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України», на поховання ми виплачуємо у межах залишку проіндексованого вкладу, але не більше ніж 500 гривень. Для цього родичам померлих вкладників необхідно надати в установу банку за місцезнаходженням вкладу свідоцтво про смерть вкладника, паспорт спадкоємця або документ, що його замінює, реєстраційний номер облікової картки платника податків та копії цих документів, а також ощадну книжку за компенсаційним рахунком померлого вкладника, якщо вона видавалась.
– Скажіть, а допоки триватиме виплата грошової компенсації?
– Компенсаційні виплати триватимуть до 25 грудня поточного року.
– А коли розпочнеться реєстрація тих вкладників, які раніше не зверталися в «Ощадбанк»?
– Для тих вкладників, хто ще не проходив реєстрації даних та компенсаційних рахунків, «Ощадбанк» відновить реєстрацію у «Реєстрі вкладників заощаджень громадян» із 1 вересня цього року.
– Люди, котрі з якихось причин не прийшли у призначений час для виплати грошей, ще зможуть отримати свої вклади?
– Так, звичайно. Починаючи з 15 червня, вкладники, котрі не з’явилися своєчасно за отриманням компенсаційних коштів, мають можливість з’ясувати нову дату, коли їм можна прийти по гроші. Для цього потрібно зателефонувати в наш Контакт-центр за номерами «гарячої телефонної лінії».