Для тих, у кого фінансових можливостей трохи більше, – казкові Арабські Емірати або ж узагалі далекі Малайзія, Сінгапур чи Балі. Про цьогорічну курортну моду розповідали цього тижня в прес-центрі газети "Закарпатська Правда" керівники провідних крайових туристичних агентств.
"Болгарія повернулася!" – фактично одностайно стверджують закарпатські турексперти. Країна, що, як відомо, не є для нас "заграницею", цьогоріч має всі шанси стати хітом туристичного сезону. Пов'язано це насамперед із покращенням сервісу на болгарських курортах, а також із доступністю тамтешніх цін для середньостатистичної закарпатської кишені. За словами керівника туристичного агентства "Содіс-Карпати" Наталії Холявицької, вплинули на такий вибір туристів нестабільна ситуація в країнах Північної Африки й значне здорожчання путівок до Туреччини: "Хотілося б попередити туристів, що сьогодні ви вже не знайдете путівки до Анталії за 299 доларів, а пропозиції туристичних операторів, які обіцяють поїздки в такому ціновому еквіваленті, мали б принаймні насторожувати. Натомість значно подешевшав як відпочинок, так і ціни на перельоти в Об'єднані Арабські Емірати. Сьогодні вартість путівки до цієї країни фактично зрівнялася з турецькою.
Також пані Наталія зауважила, що наші туристи переважно замовляють путівки за системою "все включено", що не завжди виправдано: "Такий вид сервісу адекватний лише тоді, коли турист не збирається виходити за межі готелю. Натомість відпочивати в європейських країнах економніше в системі так званого напівпансіону, особливо, якщо ви запланували для себе екскурсії чи шопінг в тамтешніх містах", – переконує пані Наталія.
Цьогорічну цінову політику на найпопулярніші в наших туристів курорти висвітлила керівник турагенції "Фарватер" Тетяна Поллак: "Справді, традиційна Туреччина цьогоріч невиправно дорога. Вартість путівки на 10 днів починається від 600 доларів на людину. Поїздка на такий же період до Болгарії – від 190 євро, Чорногорії – від 229 євро, Єгипту – від 500 доларів, Греції – від 300 євро. Досить популярними стали поїздки до континентальної Іспанії – від 400 євро – й на Канари – від 800 євро. Відпочинок у країнах південно-азійського регіону, звісно, значно дорожчий: путівки до Сингапуру, Таїланду, Індонезії та на Філіппіни розпочинаються від 1800 доларів".
До речі, цьогоріч перельоти на цілий ряд туристичних напрямків виконуються не зі Львова, а з Івано-Франківська, що ще на добру сотню кілометрів далі від Ужгорода й змушує туристів шукати "запасні аеродроми" в Словаччині, Угорщині та Австрії.
Голова Асоціації туристичних підприємств Закарпаття, президент туроператора "Бусоль вояж" Володимир Чепа застеріг закарпатців від зволікання з вибором країни й часу відпочинку. "Обирати куди їхати слід уже сьогодні. Останні події в Африці змусили туристичні агентства збільшити на 20–30% замовлення на європейських курортах, а тому очікується немалий наплив туристів до тієї ж Чорногорії чи Хорватії. Саме тому я б радив не купуватися на так званий "високий сезон", коли й путівки значно дорожчі, й місць на пляжах та в інших осередках релаксу обмаль. Відпочинок у розпал сезону відпусток – не завжди найкращий та найкомфортніший".
Як же ж правильно обрати ту¬ристичного оператора, адже добре відомими є випадки, коли відпочивальники мали далеко не ті послуги, що зазначені в буклетах, або ж узагалі залишалися без омріяної поїздки? За словами голови правління ВАТ "Готельно-туристичний комплекс "Інтурист-Закарпаття" Олександра Доктора, як і в будь-якій іншій справі, довіряти слід перевіреним агенціям, які вже не один рік працюють на цьому ринку. "Лише в Ужгороді налічується близько 90 туристичних організацій! Конкуренція – це, звичайно ж, добре, але якими нині є більшість місцевих туристичних агентств? Це стіл, стілець, комп'ютер і дівчинка, яка продає путівки. Відповідальності – мінімум. Тому будьте дуже обережними з такими фірмами, особливо якщо вони пропонують тури чи не вдвічі дешевше за інших". Застеріг Олександр Доктор і від придбання путівок неукраїнських туроператорів. "Справді, за кордоном, в тій же Словаччині, турагенства декларують дещо нижчу ціну, ніж тут. Однак згодом вступають у силу різноманітні "поплатки", "доплатки", "виплатки", і ціна в результаті виходить на 10–15 % вищою, ніж у вітчизняних агентств", – резюмує пан Олександр.
Такою є інформація й поради закарпатських фахівців туристичного бізнесу. Якщо ж ви не довіряєте нікому й нічому, то тикайте пальцем у карту, озброюйтеся Інтернетом і знаходьте власні шляхи до омріяного місця відпустки. Благо забронювати квиток на літак та місце в готелі можна, не встаючи з-за комп'ютера. Приємного відпочинку!
Андрій Ганусич
2011-06-05 / 15:59:00
ne rozymiyu kydu mozna ixati iz zakarpatya navidpochinok,i chomy?Zakarpatya ce misto dlya vidpochinky.