Правила дорожнього руху дозволяють в'їжджати у пішохідну зону лише у двох випадках: коли людина поряд живе або в цьому є виробнича потреба. Дивлячись на припарковані у центрі Мукачеві легкові авто, не віриться, що всі їх водії тут або живуть, або працюють. Натомість очевидно інше – власникам автомобілів просто ліньки залишити свого залізного коня десь за межами центру й дістатися вулиці Федорова, Миру чи Пушкіна вже пішки.
І тут виникає питання вже до працівників ДАІ: чому інспектори не штрафують затятих порушників правил дорожнього руху? На жаль, узяти коментар з цього приводу в начальника відділення ДАІ Мукачівського МВ УМВС в Закарпатській області не вдалося – його телефон не відповідав, а на відправлене факсом прохання зв'язатися з журналістом ніхто так і не відповів.
Натомість у мукачівській ме¬рії поінформували: проблему засилля транспорту в центральній частині міста найближчим часом планують вирішити з допомогою шлагбаумів – в'їзд просто перекриють. До слова, саме так подіб¬ну проблему кілька років тому вирішили в Ужгороді: тут автівки до центру тепер не можуть заїхати через фізичну перешкоду. На жаль, доки українські водії самі не зрозуміють, де можна їздити, а де ні, вулиці доводиться перекривати.
Разом із тим не секрет, що кількість машин постійно зростає, а стоянок для них дедалі менше й менше. Саме тому автомобілі щораз частіше можна побачити на клумбах, тротуарах, спортивних майданчиках тощо. А й справді, куди подіти авто, якщо в центральній частині місця для нього немає? У кожному населеному пункті кра¬їни відповідь на це питання, мабуть, треба шукати індивідуально. Щодо міста над Латорицею, то тут вихід із проблеми є: машини готовий розмістити в себе семирівневий паркінг торгово-розважального центру "Щодня", що на вулиці Возз'єднання.
"Наша стоянка розрахована на 260 автомобілів, – розповідає директор ТРК "Щодня" Іван Сенько. – Один рівень у нас під землею, 6 – над. Тут є спеціально відведені місця і для легковиків, і для джипів, і для мікроавтобусів. Та навіть автобусів. Машини весь час під пильним відеонаглядом та охороною".
За словами пана Сенька, одним із завдань стоянкового комплексу є саме розвантаження центральних вулиць Мукачева від машин. Директор ТРК "Щодня" наголошує: паркінг цілодобово працює не лише для клієнтів торгово-розважального комплексу, а й для всіх водіїв. Ціна години – 2 гривні, а кожна наступна – 35 копійок. "Це єдина на Закарпатті парковка такого рівня, – зазначає Іван Сенько. – Хотілося б, щоб їх було побільше: адже саме такі стоянки розвиватимуть культуру паркування. У Мукачеві вже є коло водіїв, котрі, їдучи до центру на роботу чи відпочинок, залишають свою автівку в нас. Та поки що із семи рівнів стабільно заповнені лише два".
Користь новий паркінг уже приніс: після його відкриття в Мукачеві від машин більш-менш розвантажена вулиця Возз'єднання. Можливо, коли заїзд на пішохідні вулиці Пушкіна, Миру та Федорова перекриють, водії таки скористаються цивілізованими умовами паркування й залишатимуть свої автівки тут – у місці, де ті точно не заважатимуть перехожим.
Ярослав ГУЛАН, фото автора
анонім-2 2011-03-30 / 02:16:00
І що пропонуєте?.. Не користуватися паркінгом, а стояти у центрі міста?..
2011-03-29 / 22:55:00
Абсолютна дурня про паркінг. Він такий самий ущербний як і вся Барва. Бахнути 260 місць з єдиним заїздом і виїздом шириною ледве 5 метрів на стару вузьку вулицю з односторонім рухом - таке лиш Барві могло прийти у голову. Не те що 2 бусика, два файних мерса тяжко розїжаються. І Возєднання той паркінг не розвантажував - тупо накопали по всій довжині стовпчиків аби хоч-нехоч зігнати машини до себе на стоянку.
А з пішоходкою все просто. Достатньо Лендєлу поговорити " по душам" з начальником ГАІ і за 2-3 дні там жодної машини не буде. Ну але...