Де і як перетнути колію?

Часто залізничники кажуть одне, а люди роблять інше

Де і як перетнути колію?

Автомобіль, поїзд, пішохід – кожен із них рухається своєю дорогою. Залізничний переїзд – місце, де ці шляхи перетинаються. Тут апріорі зона підвищеної небезпеки, надто – коли між потягом і шоферами чи пішоходами немає шлагбаума.

Порушенням не гребують ні автомобілісти, ні пішоходи

Нещастя, що трапилося у місті Марганці на Дніпропетровщині, нагадало всій країні: небезпека чатує щоразу при перетині залізничної колії. Найменша неуважність може коштувати життя. Як це й сталося місяць тому – 12 жовтня, коли водій рейсового автобуса виїхав на колію на червоний сигнал світлофора. Він і 45 пасажирів загинули. На тамтешньому переїзді не було шлагбаума, а отже – й чергового.

Подібна біда ледь не сталася минулого тижня, 6 листопада, і на Закарпатті. Як повідомляє прес-центр Львівської залізниці, на одному з переїздів автодороги Львів–Самбір–Ужгород поблизу села Дубриничі (Перечинщина) водій рейсового автобуса "Люта–Ужгород" замалим не скерував свій транспорт, ущерть заповнений пасажирами, прямо під колеса потяга. Чоловік, рухаючись назустріч локомотиву, зупинився всього за 2 метри від колії (за правилами руху, дистанція має бути не менш ніж 10 метрів від залізниці). Машиніст, думаючи, що автобус взагалі не зупиниться, удався до екстреного гальмування. Однак якби автобус таки заїхав на колію, це б не допомогло: поїзду вдалося зупинитися вже аж за перехрестям з автодорогою. Після цього водій автобуса, інформують зі Львівської залізниці, спокійно собі поїхав через переїзд позаду локомотива на червоний сигнал світлофора. Інформацію про те, що трапилось, машиніст передав правоохоронцям, того ж дня працівники ДАІ знайшли порушника. На момент друку номера, у ВДАІ в Закарпатській області ніякої детальнішої інформації про інцидент не надали.

На Закарпатті більшість переїздів без регулювальників. Із 260-ти шлагбаумами обладнані лише 68. З початку року, інформують у відділі ДАІ області, складено 75 адміністративних протоколів на посадовців, а також видано 56 приписів та 62 вимоги щодо незадовільного утримання переїздів. Лише нині на тих, що із шлагбаумом, залізничники почали демонтовувати огорожі, котрі містилися  з обох боків дороги й обмежували видимість водія навколо.  Даі¬шники ж зафіксували 719 (!) порушень правил дорожнього руху, вчинених шоферами, при переїзді залізного шляху.
ДТП при перетині колії в на¬шому краї цього року сталося лише дві. Обидві – у вересні, в обох, на щастя, обійшлося без постраждалих. У першому випадку – на Виноградівщині – не розминувся з локомотивом трактор, у другому – на Великоберезнянщині – підвода зіткнулася з електропоїздом. Сподіватимемося, що статистика аварій на переїздах Закарпаття не погіршає. Та чи самі люди готові дотримуватися правил безпеки?

Таксист із Чопа Іван зізнається, що, якби шлагбаум повністю не перекривав дорогу, він би не оминув нагоди його об'їхати. "Виїжджаючи з Чопа в бік Мукачева, – пояснює чоловік, – неодмінно по дорозі натрапите на наш переїзд. Через те, що потяги тут чи не безперервно маневрують, він досить часто закритий. В Ужгороді в такому разі можна проїхати під залізницею, у Мукачеві – над нею, а в нас – або годинами чекати, доки товарняки закінчать маневри, або робити кількакілометрове коло. Ні те, ні те водіям не вигідно".

Не гребують порушити правила переходу залізниці й пішоходи. Наприклад, у селі Оноківці, що під Ужгородом, дачники влаштували собі несанкціонований перехід шпалами буквально за кількадесят метрів від переїзду. Що заважає людям згаяти кілька хвилин часу, але перейти колію у відведеному місці – невідомо. А от ужгородців привчити переходити колії на залізничному вокзалі підземним тунелем вдалося лише коли між ними встановили паркан. Проте, неодноразово наголошувало керівництво "Укрзалізниці", обгородити всі колії України неможливо ні фізично, ні фінансово. Тож люди про власну безпеку мають дбати самі.

Де переходити колію, селяни із залізничниками сперечаються в Грушеві

Село Грушево, що на Тячівщині, одне з багатьох на Закарпатті, де жителі вважають, що колію  переходити потрібно в одному місці, а залізничники – у зов¬сім іншому. "Люди одним із наших переїздів користувалися вже понад століття – ще з часів чехословацької влади, – пояснює ситуацію сільський голова Грушева Василь Опріш. – Десь рік тому залізничники його закрили. Тож від села опинились відрізаними 4 хати". Пан Василь зазначає, що йти в обхід до легального переходу людям досить далеко, тож вони змушені перетинати колію у невстановленому місці. І вже були випадки, коли в нічній темряві, заплутавшись об шпали, селяни травмувалися. Також, додає біров, до цих 4 хат через закриття переїзду не може тепер дістатися машина швидкої: в обхід до обладнаного перетину колії дорога нібито погана: нею пробереться хіба що позашляховик. Василь Опріш запевняє, що він і сільрада загалом зроблять усе можливе, аби залізничники таки відновили закритий переїзд.

"Той переїзд закрили ще після Другої світової війни, – стверджує начальник відокремленого підрозділу Хустської дистанції колії Петро Хоруженко. – А ось те, що люди облаштували собі в тому місці самовільний і ніким не санкціонований перетин колії, питання інше. Ясна річ, що задля безпеки руху ми там усе перегородили". За словами залізничника, за стандартами, у таких місцях переїзди мають бути облаштовані що п'ять кілометрів. Тож залізничники й далі перегороджуватимуть нелегальні переходи через штреку. Щодо Грушева, то, каже Петро Олександрович, від ліквідованого переїзду веде цілком нормальна дорога до легального.
Мають залізничники претензії й до сільської влади Грушева. За словами заступника начальника Ужгородської дирекції залізничних перевезень Василя Нодя, біля одного з легальних переїздів у селі влаштували базар. І тепер його будки обме¬жують машиністові видимість. Тож про пов¬ну безпеку руху годі й казати. За стандартами, каже Василь Нодь, за 50 метрів від колії взагалі нічого не може бути розміщено чи побудовано. У Грушеві ж ця норма грубо порушена. Поки що між залізничниками й місцевою владою щодо цієї проблеми згоди нема. І чи вдасться досягти її сторонам – невідомо. Лишається сподіватися, що до того часу ніякої надзвичайної події на переїздах у нашому краї не трапиться.
 

Ярослав Гулан, ЗІА "Простір"

17 листопада 2010р.

Теги: переїзд, Грушево, пішохід, водій

«П’ятиповерхівки ще нема, а квартири обіцяні і Погорелову, і Ратушняку»
/ 8Закарпатці організувалися у партизанський загін
/ 4Батьки дитини, яка померла в пологовому будинку Ужгорода, вважають, що немовля підмінили
/ 1Архієпископ Феодор: «Ми готові духовно підтримати наших військових у Криму»
/ 6Закарпатський інтерн оперував поранених на Майдані
/ 3З церкви в Мукачеві вкрали мощі святих, яким дві тисячі років
/ 3Чеські медики досі не наважуються вийняти з тіла уродженця Ужгорода картеч, "отриману" на Майдані
Подорожі чоловіка-мізинчика Сабоніса
«Виношу дитину за 30 тисяч доларів»
Заробітчанські поневіряння ужгородки
На Закарпатті послуги детектива поки що не надто популярні
/ 14На Закарпатті болісно відреагували на погрози "регіоналів" закрити УГКЦ
/ 3В Ужгороді прокуратура досі не знає, чи законно влада продала аптеки
/ 1Від новорічного похмілля допоможуть швидкий секс і контрастний душ
/ 1Люди захистили від дерибану футбольне поле у Горянах
Одержимий кухнею
/ 3Новий Рік в Ужгороді, або Стриптиз Снігуроньки – від 600 гривень
/ 1Розлучені, геї, ігромани – «клієнти» закарпатських психотерапевтів
Ужгород: Замість туалетів – заіржавілі дірки
/ 15Повернулася лікарка, яка продавала дітей
Скульптурний трудоголік. Роботи ужгородця Юрія Максимовича купують попи і прокурори
У Мукачеві Будинок офіцерів руйнується, бо казначейство не дає грошей
Презервативи, Ленін і цуцик за 10 «штук»
/ 2В Ужгороді "забули" відновити покриття пішохідної частини транспортного мосту
Отрутою і ґумовими кулями. Доґгантери в Ужгороді вбивають щомісяця 5–10 собак
» Всі записи