Громадський моніторинг медіа і публікацій здійснювався учасниками коаліції неурядових організацій «Громадськість Закарпаття – за чесні вибори і спроможних народних депутатів», яка об’єднала близько 70 організацій громадянського суспільства краю. Моніторинг проводився для 14 регіональних та одного міського видання (газета «Ужгород») у період з лютого по жовтень 2012 року включно. Аналізувались лише редакційні та журналістські статті, замітки, коментарі, інтерв’ю та інші інформаційні матеріали, які безпосередньо чи побіжно висвітлювали перебіг кампанії парламентських виборів на Закарпатті, здебільшого у 6 виборчих мажоритарних округах.
Матеріали, розміщені в газетах на правах політичної реклами, в якості об’єктів моніторингу не розглядались. Тобто, моніторингу підлягали ті інформаційні матеріали на тему виборів, щодо підготовки, розміщення і змісту яких рішення приймали редакції видань.
Мета громадського моніторингу – якісне оцінювання відповідності регіональних друкованих медіа та їх публікацій загальноприйнятим критеріям до ЗМІ в найактуальніший період використання найважливішого конституційного права громадян – права на вільне волевиявлення з огляду на те, що медіа є і залишаються одним із найвпливовіших факторів впливу на вибір громадян. Загалом проаналізовано близько 820 публікацій у 15 газетних виданнях упродовж періоду виборчої кампанії. Анотації і коментарі моніторингової групи до публікацій будуть розміщені на ВЕБ-сайті коаліції www.rcngo.org.
Підсумки 14 рейтингів за результатами моніторингу здійснені лише для перших трьох позицій.
Найбільша кількість розміщених публікацій про вибори:
1 – «Трибуна» (120).
2 – «РІО» (115).
3 – «Закарпатська правда» (105).
Найбільша відносна кількість публікацій про вибори на користь багатьох і різних партій та кандидатів:
1 – «Срібна Земля-Фест».
2 – «РІО».
3 – «Неділя».
Найбільша відносна кількість публікацій про вибори на користь однієї партії чи кандидатів від цієї партії:
1 – «Старий Замок – Паланок».
2 – «Закарпатська правда».
3 – «Новини Закарпаття».
Найбільша відносна кількість публікацій про акції «сприяння» і «благодійництва» кандидатів і партій (за роз’ясненням ЦВК, цілий ряд подібних акцій можна розцінити як підкуп виборців):
1 – «Старий Замок – Паланок».
2 – «Закарпатська правда».
3 – «Європа – Центр».
Різностороннє, об’єктивне і неупереджене інформування про перебіг виборчої кампанії на всеукраїнському рівні:
1 – «РІО».
2 – «Срібна Земля-Фест».
3 – «Європа – Центр».
Кількість об’єктивних, професійних і аналітичних публікацій про вибори при сталій незалежній позиції (для журналістів):
1 – Федака С.Д.
2 – Ільницький В.І.
3 – Гармасій І.М.
Нерівнодоступність до газет і протекціонізм для окремих кандидатів і партій (для заснованих владою або місцевими радами газет):
1 – «Новини Закарпаття».
2 – «Ужгород».
Сталість і вибірковість вибору об’єктів критики як інструмент виборної технології:
1 – «Старий Замок – Паланок» (зокрема щодо керівництва Тячівської РДА).
2 – «РІО» (зокрема щодо «клану Балог»).
3 – «Трибуна» (зокрема щодо «клану Балог»), «Неділя» (зокрема щодо партії «УДАР»).
Скандальні події, пов’язані з виборчою кампанією і висвітлені в медіа:
1 – Гучне святкування Дня Хуста за підтримки кандидатів від партії «Єдиний Центр» у День жалоби за жертвами політичних репресій у травні 2012 р.
2 – Повідомлення ряду газет про маніпуляції із соціологічними дослідженнями на користь окремих кандидатів.
3 – Невдала спроба телеінтерв’ю кандидата Чучки П.П. з лайкою, виставлена на сайті www.youtube.com з коментарями у ряді газет.
Спроби створення «сенсацій», «скандалів» та ін., пов’язаних з виборами, через медіа:
1 – Повідомлення про силове зіткнення на шосе міністра МНС Балоги В.І. та його охоронців з кандидатом по «гірському» округу Ланьо М.І.
2 – Серія публікацій про «кричущі» проблеми, бездіяльність і зловживання влади у Тячівському районі.
3 – Повідомлення в ряді газет про приїзд на Закарпаття групи «чорних піар-технологів».
Відносна кількість публікацій про життя простих виборців та їхні реальні проблеми (особливо у гірських районах):
1 – «Місцевий час».
2 – «Срібна Земля-Фест».
3 – не визначено.
Найбільш вдалі та об’єктивні інтерв’ю на тему виборів:
1 – «Калейдоскоп оголошень» (серія інтерв’ю із Сербайлом А.А., Куцином О.І. та організатором проекту громадськості «Довести спроможність бути народним депутатом»).
2 – «РІО».
3 – «Срібна Земля-Фест».
Відносна кількість повідомлень у медіа про факти масового підкупу голосів виборців (основне і широко вживане порушення законодавства про вибори):
1 – не визначено.
2 – «РІО».
3 – «Європа – Центр».
Активність співпраці редакцій газет під час виборчої кампанії з об’єднаннями громадських організацій (мережа «Опора», рух «Чесно», Комітет виборців України, наша коаліція та ін.):
1 – «Новини Закарпаття».
2 – «РІО».
3 – «Срібна Земля-Фест».
Олег ЛУКША
ужгородка 2013-01-14 / 18:17:18
фарс, а не дослідження. десь три позиції, десь дві ... десь не визначено першу, зокрема в негативних "номінаціях"... хоча зрозуміло, у страху очі великі. але найбільш дивно - притиріччя, коли найбільш обєктивні інтервю і статті видає газета (РІО), яка ой як любить видавати позачергові номери без підпису редактора і відповідального за друк... що можна сказати ... від щирого серця сподіваюсь, що Вам, шановні, мається на увазі ті, так зване дослідження проводив, пристойно заплатили.
sirozha zverev 2012-11-20 / 23:18:41
Na Zakarpati nema zhurnalistiv... E mavpy,yaki kradut odne vid odnogo infu...