«Нічийні» пільговики

Не всі закарпатці можуть скористатися правом на пільговий проїзд у громадському транспорті

«Нічийні» пільговики

 

«На автостанції не хочуть продавати пільгові квитки на приміські рейси», – неодноразово скаржаться читачі «Замку». «У касі кажуть, що продали вже 3 такі проїзні документи, а більше не дозволено», – розповів нашому виданню пан Василь, який намагався придбати квиток до Анталовців. 

Тож тим, хто «не встиг», доводилося брати квитки за повною ціною. Чому пільги є лише для обмеженого числа пасажирів? Для того, аби з’ясувати ситуацію, «Замок» звернувся в управління промисловості та розвитку інфраструктури Закарпатської ОДА. 

«Питання продажу квитків – не наша компетенція», – запевнили в структурі, яка відповідальна за транспортну галузь області, й порадили звернутися до ВАТ «Закарпатавтотранс».

Виконувач обов’язків голови правління ВАТ «Закарпатавтотранс» Йосип Кричко, своєю чергою, пояснив ситуацію так: «Пільги надають безпосередньо перевізники. На сьогодні це приватники або ж акціонерні товариства, які мають власний транспорт та угоди, укладені з Закарпатською ОДА. На їх підставі підприємці вже приходять до нас, «Закарпатавтотрансу», й укладають іншу угоду – про обслуговування на території автостанції. 

Пан Йосип пояснює, що перевізники зазвичай обмежують автостанції умовами договору. «Ось навіть тепер у нас лежить купа заяв, у яких прохання обмежувати кількість проданих пільгових квитків до 2–3 чи 5–6 – залежно від місткості транспортного засобу», – каже виконувач обов’язків голови правління ВАТ «Закарпатавтотранс». 

Аргументують підприємці це тим, що держава не надає їм відшкодування за перевезення пільговиків. Найбільш «проблемними» щодо цього є пасажироперевезення між різними адміністративними районами. Так, наприклад, якщо на рейсі Ужгород–Мукачево є пільговики-пенсіонери, то ні Мукачівський, ні Ужгородський район не хоче (у силу своїх обмежених невеликих бюджетів) брати цих пасажирів на себе і компенсовувати перевізнику різницю. Ще з внутрірайонними маршрутами якось легше, бо там усе чітко, а от у випадках, коли пільговика можна «перекласти» на сусіда, – значно складніше. 

«Перевізник просить обмежити число проданих на автостанції пільгових квитків ще й посилаючись на те, що за розкладом руху у нього є й інші зупинки, де він набирає інших пільговиків», – зауважує Йосип Кричко. 

«З одного боку, підприємців також можна зрозуміти. Їм доводиться якось виходити зі становища в умовах, коли ціни на пальне, мастила та запчастини постійно зростають. Інакше такі заробітки скоро стануть просто невигідними. Адже, подумайте, нині в нас 29 видів пільгових категорій населення та ще й багатодітні сім’ї! Я сам був свідком того, як водій автобуса Міжгір’я–Ужгород в розпачі не знав, що робити, адже з 24-х наявних місць, квитки на 16 були продані за пільговими цінами дітям із багатодітних сімей. Чоловік просто не мав, за що заправитися.

Тож певне розуміння позиції перевізників у нас є. Проте все ж намагаємося «вибивати» від них пільгові квитки, і це вже позитив. Бо раніше такого не було – і люди самі були змушені йти до водіїв, сваритися, вимагати дешевший проїзд, псувати собі нерви.Тепер з цим легше».

Як же бути в ситуації закарпатцям, для яких законодавством передбачені пільги на проїзд у громадському транспорті, але через певні обставини в касі автостанції їм відмовляють продати пільговий квиток? Йосип Кричко радить з’ясовувати стосунки не з касирами, а безпосередньо з перевізником: «Ми часто консультуємо громадян таким чином: якщо маєте пільгу, то навіть якщо в касі не продають квитка, маєте повне право, відповідно до чинного законодавства, підходити до водія, показувати йому документ, що засвідчує ваше право, і вимагати на основі нього та базуючись на угоді, підписаній між перевізником та ОДА, дешевшого проїзду. Перевізник не може вам відмовити».

Наталія Тернавська

09 жовтня 2012р.

Теги: пільги, проїзд, пільговики

Коментарі

Сорока 2012-10-12 / 14:54:57
Влада найперше повинна фінансувати всі свої зобов"язання по забезпеченню пільг і дотримання собою виданих законів. А заодно суворо контролювати використання цього фінансування перевізниками. Бо той сегіняшний водій, власне кажучи, пільг нікому не обіцяв і за державу віддуватися не зобов"язаний. От і маємо конфлікти, які тут і там розгораються на рівному місці і не додають здоров"я його учасникам. Жаль і тих бідних бабусь-дідусів, які часто зазнають принижень, можна зрозуміти і водія, у якого теж нелегкий труд. Урегулювати це нескладно, та видно державі не вигідно.

Анталовці 2012-10-09 / 18:40:52
Відмова у перевезенні пільговиків є грубим порушенням Законів України, про всі ці неподобства добре знає влада, але нічого не робить щоб зробити порядок і законність в цій проблемі. Владі народ потрібний лише для того щоб голосували за них

«П’ятиповерхівки ще нема, а квартири обіцяні і Погорелову, і Ратушняку»
/ 8Закарпатці організувалися у партизанський загін
/ 4Батьки дитини, яка померла в пологовому будинку Ужгорода, вважають, що немовля підмінили
/ 1Архієпископ Феодор: «Ми готові духовно підтримати наших військових у Криму»
/ 6Закарпатський інтерн оперував поранених на Майдані
/ 3З церкви в Мукачеві вкрали мощі святих, яким дві тисячі років
/ 3Чеські медики досі не наважуються вийняти з тіла уродженця Ужгорода картеч, "отриману" на Майдані
Подорожі чоловіка-мізинчика Сабоніса
«Виношу дитину за 30 тисяч доларів»
Заробітчанські поневіряння ужгородки
На Закарпатті послуги детектива поки що не надто популярні
/ 14На Закарпатті болісно відреагували на погрози "регіоналів" закрити УГКЦ
/ 3В Ужгороді прокуратура досі не знає, чи законно влада продала аптеки
/ 1Від новорічного похмілля допоможуть швидкий секс і контрастний душ
/ 1Люди захистили від дерибану футбольне поле у Горянах
Одержимий кухнею
/ 3Новий Рік в Ужгороді, або Стриптиз Снігуроньки – від 600 гривень
/ 1Розлучені, геї, ігромани – «клієнти» закарпатських психотерапевтів
Ужгород: Замість туалетів – заіржавілі дірки
/ 15Повернулася лікарка, яка продавала дітей
Скульптурний трудоголік. Роботи ужгородця Юрія Максимовича купують попи і прокурори
У Мукачеві Будинок офіцерів руйнується, бо казначейство не дає грошей
Презервативи, Ленін і цуцик за 10 «штук»
/ 2В Ужгороді "забули" відновити покриття пішохідної частини транспортного мосту
Отрутою і ґумовими кулями. Доґгантери в Ужгороді вбивають щомісяця 5–10 собак
» Всі записи