На Боржавську вузькоколійку висадився швейцарський десант (ФОТО)

10 жовтня 2011 року осіннього ранку в місто Іршава завітала група з двох десятків туристів з Швейцарії, організована завдяки моєму товаришеві - швейцарському другові карпатських залізниць Міхаєлю Шнеєбергеру. Головною метою відвідання для них стала Боржавська вузькоколійка та подорож за маршрутом ст.Іршава – ст.Хмільник – ст.Виноградів.

На Боржавську вузькоколійку висадився швейцарський десант (ФОТО)

Уже традиційно зустріч гостей Іршавщини розпочинається в краєзнавчому музеї, що відкрив свої двері два роки тому. Перед будівлею краєзнавчого музею завдяки міській раді  Іршави оновлено стенди з архівними світлинами міста.  З історією та сьогоденням району всі бажаючі мають змогу познайомитися завдяки старанням директора музею Андрія Світлинця.

Наступним пунктом подорожуючих є залізнична станція Іршава, приміщення якої збудовано в 20-х роках минулого століття. На пероні на гостей чекає замовлений  спеціальний пасажирський потяг за маршрутом ст.Іршава – ст.Хмільник в складі тепловозу ТУ-2 та двох вагонів – один пасажирський та один багажний. Поряд  з черговим по станції на гостей чекають троїсті музики з села Лисичово – вони вже стали невідємною візитівкою гостинності. Під запальні "увиванці" вся група туристів  розміщається в вагоні і потяг рушає... Лисичівські музиканти продовжують свій супровід вже у вагоні.

Спеціальний поїзд оминає станції Сільце та станцію Кам'янське – дуже цікавою особливостю останньої є будівлі старої станції, які тепер слугують як приватні помешкання. На кожній зупинці та по маршруту подорожуючих аматорів-фотографів  приваблюють осінні пейзажі, забарвлені в осінні кольори з гострими верхівками церков на пагорбах в селах Заріччя, Хмільник, Богаревиця. Біля малої станції Хмільник розпочинається  дубовий ліс, листя якого виграє різними барвами. Неспішний рух протягом 45 хвилин і потяг прибуває на вузлову станцію Хмільник...

Програма на цій станції складається з екскурсії до залізничного мосту через річку Боржава та знайомства з системою управління рухом на коліях. На цій станції колії розходяться в три сторони – до м.Берегово, м.Виноградів та м.Іршава. Унікальність залізничної станції Хмільник полягає в тому, що вона розташована в гирлі злиття річок Іршавка та Боржава - в тихому затишному місці серед дубового лісу.  Програмою передбачено невеличкий обід на станції – в вантажному вагоні розгорнуто імпровізований ресторан та представлено традиційне закарпатське блюдо – голубці з сметаною. Попередньо гостей пригощають сливовицею цьогорічного приготування.

На залізничну станцію Хмільник прибуває регулярний потяг Виноградів – Хмільник. Тут потяг складається з локомотиву ТУ-2 та чотирьох пасажирських вагонів.  Продовження екскурсії відбувається вже за регулярним графіком. Всі туристи стають звичайними пасажирами, але всім присутнім додають настрою троїсті музики. З Хмільника до Виноградова залізнична колія виходить на рівнину, і подорож  триває 50 хвилин. Перед прибуттям на залізничну станцію Шаланки поряд пропливають будівлі історичних  винних підвалів. На під'їзді до села Чорний Потік  відкривається чудова панорама Карпатських гір - Боржавських полонин. На кожній з зупинок на цьому відтинку  на потяг сідає чергова група пасажирів – для них це вид транспорту є життєво важливим. Потяг рухається вже по місту – поряд багатоповерхівки і ось залізнична станція Виноградів. Майже синхронно з прибуттям на залізничну станцію Виноградів вузькоколійного потягу Хмільник – Виноградів, прибуває на широку колію  дизель-поїзд Батьово – Солотвино. Наша група висаджується з "малого" поїзда і здійснює заключну  екскурсію по станції – особливістю залізничної станції Виноградів є історична будівля та перон, а також унікальна система колій – своєрідний залізничний "хаб": вузькоколійна – 750 мм, та дві ширококолійні – "європейська" та "радянська".

Прощаємося з керівником групи Урсом і група швейцарських туристів змінює вид транспорту з залізничного на автомобільний, та попрямувала до гірської Колочави – до музею "Старе село"... а вже  потім до румунської лісової залізниці Вішеул-де-Сус.

P.S.  Подорож по вузькоколійній залізниці  здійснена в співпраці друзів Боржавської залізниці та ГО "Боржавська ініціатива". Проведення екскурсій на вузькоколійці є комерційним проектом, покликаним розвивати залізничний вид туризму та сприяє  збереженню  останньої  вузькоколійної залізниці Закарпаття. Кошти отримані від реалізації спрямовуються на оплату послуг залізниці та супутніх послуг.

Особливу подяку висловлюємо начальнику депо Королево Сідаш В.Г. та начальнику ст. Іршава Томеш В.А., машиністам локомотивів, директору краєзнавчого музею м. Іршава А. Світлинець.

Для зацікавлених в організації подорожей:

- екскурсійна подорож за маршрутом "ст. Іршава - ст. Хмільник – ст. Виноградів"  може бути організована в двох варіантах.
1варіант – відправлення  за графіком руху поїзду Іршава – Хмільник,  екскурсія по станції Хмільник, продовження руху за графіком пасажирського потягу Хмільник – Виноградів, екскурсія по ст.Виноградів.
2 варіант – замовлення спеціального поїзду Іршава – Хмільник (фото-зупинки),  екскурсія по станції Хмільник, продовження руху за графіком пасажирського потягу Хмільник – Виноградів, екскурсія по ст. Виноградів.

Тривалість екскурсії: 2,5 -3,5 год.
Орієнтовна вартість для групи з 20 осіб: від  20 грн. до 65 грн.  /особа
Замовлення музикального супроводу: 850 грн. 
Супровід "традиційної кухні" - від 450 грн.

Контактна особа  та  телефон: Денис Добра, 0506725269

12 жовтня 2011р.

Теги: вузькоколійка, залізниця


Денис Добра
Публікації:
/ 14Як нам облаштувати Боржавську вузькоколійку
/ 4Боржавська паска, або яка паска буде цього року?
/ 2Річка 30 мостів
/ 4Футбол без кордонів
Британський стандарт Закарпаття
/ 7«Костиль відродження» Боржавської вузькоколійки.
/ 1Кесареві – кесареве!
/ 4Господарка фестивалю Гамора – 2011
/ 4ФОРЗА підтримала звернення "Боржавської ініціативи" до голови Закарпатської ОДА
/ 15ВІДКРИТИЙ ЛИСТ голові Закарпатської ОДА з приводу демонтажу Боржавської вузькоколійки
ДОКУМЕНТАМИ по продажі вузькоколійки
/ 27 «Шагренева кожа» Боржавської вузькоколійки
/ 8Чин Святого Василія Великого в часи Карпатської України.
/ 1Вівці, мої вівці...
/ 2Поки крутиться колесо старого млина...
/ 2Сторіччя шляху до «Американської мрії».
/ 3Їхав трамвай, 13 номер…
/ 9Гранти Президента України як вища школа корупції.
/ 6Ура! Маємо вибір.!.?
/ 4«Зачистки» в стилі КГБ.
Сам врядую, сам прокуратурою, культурою і т.д. керую…
/ 3Старт виборів на селі ...
Закарпатці взяли участь у міжнародному «залізничному» таборі в Угорщині
/ 1На Закарпатті ентузіасти відзначили День Боржавської вузькоколійки
/ 7Вузькоколійна дорога Боржавської долини.Частина І. Історія
» Всі записи