ВІДКРИТИЙ ЛИСТ голові Закарпатської ОДА з приводу демонтажу Боржавської вузькоколійки

Відкритий лист голові Закарпатської ОДА Олександрові Ледиді з приводу демонтажу Боржавської вузькоколійної залізниці

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ голові Закарпатської ОДА з приводу демонтажу Боржавської вузькоколійки
Голові Закарпатської обласної державної адміністрації
п. Ледиді О.О.
голови громадської організації "Боржавська ініціатива"
Добра Дениса
 
Шановний Олександре Олександровичу!
 
Від імені прихильників збереження технічної історичної спадщини та вузькоколійних залізниць в Карпатському регіоні звертаюся до Вас з проханням вжити заходів щодо збереження останньої вцілілої мережі вузькоколійної залізниці Берегово – Кушниця, зокрема відрізку Приборжавське –Кушниця, у зв'язку з обставинами щодо демонтажу залізничної колії в с. Довге 1-2 червня 2011 року за дорученням приватного підприємця, який викупив на повторному аукціоні цю ділянку колії.
   
Громадська організація "Боржавська ініціатива" звертається про підтримку до всіх небайдужих жителів та політиків Закарпатської області та України, підприємців та громадських організацій з проханням про зупинення руйнування історичної пам'ятки, яка може ще послужити в майбутньому нашому краю. Протягом останніх десяти років для багатьох жителів та гостей Закарпаття вузькоколійна залізниця Берегово-Кушниця стала невід'ємною візитівкою гірського краю завдяки старанням сотень ентузіастів з України та поза її межами. Ініційований в 2001 році проект Форум "Карпатський трамвай" ставив за мету створення на базі вузькоколійних залізниць Карпатського регіону України туристичних маршрутів, що знайшло своє відображення в розпорядженні Кабінету Мінстрів України від 27 червня 2003 року №390-р "Про затвердження заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму".
   
Попри зусилля місцевих громад Боржавської Долини – Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів в збереженні залізниці, сьогодні, на превеликий жаль, ми є свідками розбалансованості інтересів місцевих громад та державних інститутів – в першу чергу Фонду Державного майна в Закарпатській області та Укрзалізниці. Ігнорування ФДМУ в Закарпатській області звернень та рішень Іршавської районної ради стосовно умов продажі відрізку колії Приборжавське – Кушниця та дії підприємства Довжанський лісокомбінат ( акціонер "ЕНО-Меблі") з демонтажу колії без дозволу є деморалізуючими для місцевої громади. На сьогоднішній день в документах щодо охорони, власника та виявлених крадіжок є суттєві розбіжності – але хто за них відповість? Боляче спостерігати сьогодні на унеможливлення впливу місцевих громад на економічні процеси на місцях маючи за приклад життєвий досвід 100 - річної історії становлення вузькоколійної залізниці Берегово – Кушниця – Боржавської вузькоколійки. Століттня історія будівництва Боржавської господарської залізниці сьогодні є зразком поєднання інтересів громади, держави та приватного бізнесу – під державні гарантії уряду Угорщини банк надав позику Акціонерному Товариству, засновниками якого виступили місцеві громади та підприємства. Чи можна нехтувати сьогодні такою суспільною спадщиною в Україні? 
 
Протягом останніх п'ятнадцяти років Боржавська вузькоколійка всупереч всім обставинам виживала – це на паровому локомотиві ГР–268 місцеву дітвору в грудні вітав Святий Миколай, для дорослих дядьків з усієї Європи перша неділя серпня є Днем Боржавської вузькоколійки... Це завдяки старанням Іршавської громади на залізничній станції Іршава до 2009 року зберігався останній паровий локомотив та два відремонтовані вагони... Сьогодні все більше туристів з України, а особливо з Європи, висловлюють бажання скористатися цим раритетним видом транспорту, а з реалій вартості енергоносіїв стоїмо на порозі його використання в якості громадського транспорту...
  
Громадською організацією "Боржавська ініціатива" спільно з іншими організаціями зроблено чимало в напрямку розвитку вузькоколійної залізниці – за ініціативи Асоціації "Європейська спілка транспортників України" в 2008 році розроблено концепцію "ПРОГРАМА РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ ВУЗЬКОКОЛІЙНОЇ ЗАЛІЗНИЦІ БЕРЕГОВО – ІРШАВА, ВИНОГРАДОВО–ХМІЛЬНИК", за сприяння Європейської Асоціації Історичних та Туристичних Залізниць (FEDECRAIL) Великобританія, в 2009 році проведено переговори з консалтинговою компанією ОАР (Австрія) та Агентством з охорони навколишнього середовища уряду Австрії щодо розробки проекту "Сталий транспорт та туризм в Альпах та Карпатах" ( "SustainableTransportand TourismintheAlpsandtheCarpathians"). Сьогодні посильну допомогу в розвитку туристичного реформування Боржавської вузькоколійки надає Асоціація збереження історії залізниць України, Іршавська, Брегівська, Виноградівська районні ради та адміністрації, сільські громади с. Білки, с. Приборжавське. Встановлено тісні партнерські зв'язки з історичними вузькоколійними залізницями в Карпатському регіоні – Бещадська лісова залізниця, Польща, Лісова залізниця Вішеул-де-Сус, Румунія, залізниця Чієрний Балог, Словаччина, Ностальгія КФТ, Угорщина.
  
Шановний Олександре Олександровичу!
     
Це звернення прошу розцінювати до Вас як до партнера – представника державної влади на Закарпатті. Ми не вимагаємо робити надзвичайні речі – ми хочемо зробити тільки частинку того, що робили наші попередники сто років тому, а саме:
 
-         зберегти вузькоколійну залізницю Берегово –Кушниця
-         дати правову оцінку діям ( або бездіяльності) державних представників ФДМУ в Закарпатській області та керівникам приватних фірм
-         здійснити пілотний проект туристичного реформування відрізку Хмільник – Іршава -Кушниця
-         вийти з клопотанням до Закарпатської обласної ради про створення підприємства Боржавська господарська залізниця.  
 
     На прикладі Боржавської вузькоколійки разом можемо поєднати інтереси держави, громади та бізнесу – для цього необхідна тільки Ваша політична воля та ефективні дії координатора.
 
 
 
З повагою,
 
голова ГО "Боржавська ініціатива" Денис Добра
15 червня 2011р.

Теги: вузькоколійка, турист, ФДМУ, колія, залізниця

Коментарі

skybidy 2020-07-26 / 04:26:14
скажіть що громада готова зробити для того щоб ця залізниця фунціонувала ?

Вопрос 2011-06-22 / 02:26:00
Ну и что Ледида ответил? Та ему пофигуууууууу
Так бы и Балого и Погорелов И рата ЗАБИЛИ
Иди работай - не творися
Иршавским полуросликам ни история ни железная дорога не нужна
Им треба Гроши Баблосы Талляри

Банкир 2011-06-22 / 02:21:00
Та никто денег не даст
Тут такие писаки босоногие

potyag 2011-06-22 / 02:20:00
V uzhgorode 2 goda tomu nazad hlopci z FRONTU ZMIN uzkokolijku vidnovili i paravoz izdiv
Treba bolo u nih sprositi

Денису 2011-06-22 / 02:18:00
Чувак треба боло лягті на рейкі бозмег а не ледіду чекаті Онні з Феером клали на тебе ай рельсі твоі
а ти розказував казки ай гроші з швейцаріі чекав
гуно тобі а не гроші
а поезд ушол чувачек давно
жаль конечно
поздно вася
ви никто ви фраера

может ктото бы взялся за эту дорогу раньше А ты трубел - люди думали что занимаешься А сейчас что ты хочешь? У нас усе за Януковича

ч 2011-06-22 / 02:12:00

Коментар видалено через порушення "Правил коментування". Адмін

Небайдужий свідок 2011-06-20 / 15:09:00
А між іншим унікальний рухомий склад продовжує зникати з Боржавської вузькоколійки. Якщо два роки тому зник робочий паровоз Гр-286, який зараз простоює без діла в скансені с.Колочава, хоча міг і далі возити туристів. То цьогоріч зникли два польські вагони заводу Pafawag №26 та №27. Причому перший з вагоноремонтної майстерні! Як не дивно втрату знайшли на Рівненщині і досить швидко.
Ось відео http://youtu.be/2H8_LOvDlwY
Також стало відомо, що за борги викликанні затримкою 5 вагонів платформ, на яких вивозили згадані вагони заводу Pafawag та комплектуючі до них, їх планують порізати на металобрухт! Цікаво дізнатися хто таке допустив?

Денис 2011-06-16 / 16:09:00
Русину - дякую за підтримку! Але справжнім русинам є багато роботи - Не словом, а ділом!
Бо про нашу самобутьню культуру є кому говорити - але мало хто це робить сам. Якщо збережемо вузькоколійку - то це і буде нашим правдивим русинським ділом.

Русин 2011-06-16 / 13:30:00
Честована челядь!
дякую за підтримку пропозиції збору коштів на підтримку останньої вузькоколійки у краї.
Щодо зауваження пана Петра, то відповім, що і Коваль і Шандор мають багато свого на голові і займатися спасінням залізниці не будуть, але можуть підтримати ідею в якості епкспертів. А займатися спасінням мають в першу чергу люди з тих населених пунктів і районів, де вона знаходиться, ну і звичайно підтягуватися має вся прогресивна грмадськість Закарпаття.
Я думаю, що найкращим виходом буде не створення якоїсь нової організації, вона лишня.
Думаю, що у пана Добри вже є організація, яка напевне має і рахунок. А розпоряджатися зібраними коштами може рада на чолі з Доброю (наприклад до якої входять священники кількох конфесій). Це надасть жертводавцям впевненість, що ініціатива не черговий МММ.
щО СКАЖЕТЕ.

Денис 2011-06-16 / 13:29:00
...всі пропозиції приймаються - але найголовніша позиція регіональної влади.
А для всіх небайдужих - готуємось до 7 серпня - офіційного Дня Боржавської вузькоколійки.
6-7 серпня відбудуться акції в Виноградові, Іршаві, Берегові - на станції Хмільник...

Ablak 2011-06-16 / 13:16:00
Мій банківській рахунок: ... :-)
Без жарт: треба заснувати Добровільний фонд, з кураторами-спеціалістами зацікавлених регіонів по туризму.

Маріанна 2011-06-16 / 11:04:00
Підтримую Русина і Петра! Давайте дані банківського рахунку - зберемо гроші всім миром.

Петро 2011-06-16 / 01:51:00
Тут Русин написав, що готовий внести певну суму для збереження останньох вузькоколійки в краї.Я за! Думаю, багато хто підтримав би таку ініціативу. Але зорганізуйте це! Пишіть у газети, виходьте в радіо і телеефір! Говоріть про це голосно, щоб Вас почули - і Шандор з кафедри туризму, і Коваль, які так дбають про розвиток туризму в краї, про наші визначні місця. Дійте! А підтримка буде.

Наталка Майстренко 2011-06-16 / 01:00:00
Приэднуємося до клопотання, Олександре Олександровиу.
Майстренки, Ужгород-Київ

Русин 2011-06-16 / 00:30:00
Підтримую двома руками пропозицію і готовий внести якусь суму пожертвувань (для організаційних дій) для збереження останньої вузькоколійки в краї.


Денис Добра
Публікації:
/ 14Як нам облаштувати Боржавську вузькоколійку
/ 4Боржавська паска, або яка паска буде цього року?
/ 2Річка 30 мостів
/ 4Футбол без кордонів
На Боржавську вузькоколійку висадився швейцарський десант
Британський стандарт Закарпаття
/ 7«Костиль відродження» Боржавської вузькоколійки.
/ 1Кесареві – кесареве!
/ 4Господарка фестивалю Гамора – 2011
/ 4ФОРЗА підтримала звернення "Боржавської ініціативи" до голови Закарпатської ОДА
ДОКУМЕНТАМИ по продажі вузькоколійки
/ 27 «Шагренева кожа» Боржавської вузькоколійки
/ 8Чин Святого Василія Великого в часи Карпатської України.
/ 1Вівці, мої вівці...
/ 2Поки крутиться колесо старого млина...
/ 2Сторіччя шляху до «Американської мрії».
/ 3Їхав трамвай, 13 номер…
/ 9Гранти Президента України як вища школа корупції.
/ 6Ура! Маємо вибір.!.?
/ 4«Зачистки» в стилі КГБ.
Сам врядую, сам прокуратурою, культурою і т.д. керую…
/ 3Старт виборів на селі ...
Закарпатці взяли участь у міжнародному «залізничному» таборі в Угорщині
/ 1На Закарпатті ентузіасти відзначили День Боржавської вузькоколійки
/ 7Вузькоколійна дорога Боржавської долини.Частина І. Історія
» Всі записи