Законом передбачено, що проекти рішень органів влади повинні оприлюднюватись на офіційних веб-сайтах цих органів. Ужгородська влада цим не переймається, вочевидь, вважаючи, що треба справами займатися, а не у гласність, відкритість чи народовладдя гратись.
Так ось про справи нашої влади. Мене зацікавили проекти рішень, які понаприймала наша рада минулого четверга (включно з проектами рішень про почесних громадян і відзнаки, земельні рішення тощо). На сайті ці проекти не висіли ні два тижні до засідання, – як мало бути за законом, – ні у день засідання, ні після. На самому засіданні мені їх теж не дали, натомість чемно попросили звернутись із офіційним запитом.
Що ж, я чемно звернувся. Оскільки я звик працювати з електронними документами, та й про довкілля іноді думаю, то в інформаційному запиті зазначив, що був би вдячним, якби згадані документи мені було надіслано імейлом (в електронному форматі). (І це не я такий сучасний – ЗУ "Про доступ до публічної інформації" передбачає, що інформацію громадяни можуть одержувати хоч імейлом, хоч телефоном, хоч усно, – на власний вибір.)
Сьогодні прийшла письмова відповідь. Отже, за проекти рішень, які міська рада повинна була опублікувати на своєму веб-сайті, мені пропонується заплатити 63 грн. Ось так: міські обранці порушують закон, а Симкович – плати.
Якби це була оплата інтелектуальної праці депутатів, які ці рішення готували, розробляли, ночі не спали, я би ще подумав. Але мені пропонується сплатити 63 грн. за те, щоб я міг ознайомитись з документами, які наша мерія зобов'язана була зробити загальнодоступними три тижні тому. Аналогія: Вас зупиняє даїшник, просить посвідчення водія, а Ви йому: "Оригінал посвідчення надати не маю технічних можливостей, бо гаманець наразі в ремонті (як і сайт міської ради)", – і пропонуєте даїшнику заплатити Вам 50 коп. за ксеропію Вашого посвідчення водія.
Секретар міської ради пояснив, що імейлом, виявляється, проекти рішень міськрада не може вислати, оскільки ведення електронної бази рішень в Ужгородській міській раді не передбачено. І правильно – нема документів, нема проблем. З цього приводу можливі такі теорії:
(1) щось у тих проектах і рішенях є таке, чого депутати чи виконком соромляться;
(2) в мерії нема комп'ютерів, тому проекти рішень пишуться від руки або на друкарській машині, і оскільки сканера, як я розумію, поготів нема, тому переслати імейлом документ нема технічної можливості. А може документи пишуть молоком для конспірації, як у казках З. Воскресенської про Леніна, і лише втаємничені можуть їх прочитати?
Що ж можна порадити пану Погорєлову?
По-перше, започаткувати зберігання й облік усіх проектів і рішень, які розробляє і приймає міська влада. Для цього, можливо, знадобиться купити для міських чиновників і депутатів декілька комп'ютерів, якщо наявних мало, і навіть жорсткий диск на декілька ґіґабайт. Можливо, міських чиновників потрібно навчити користовуватись комп''ютером та імейлом. Але я вірю у їхні здібності – на свої очі бачив, як окремі депутати і працівники виконкому користувались ноутбуками й айпедами. Тому діло за малим: чуйним керівництвом та спонуканням від міського голови.
По-друге, міській владі почати виконувати закони України (про це я мера та депутатів прошу, до речі, все літо). І для цього непотрібен якийсь крутий веб-сайт. Достатньо щоденно оновлювати існуючий. Повірте, завантажити проекти чи самі рішення займає декілька хвилин і під силу як старшокласнику, так і пенсіонеру – певен, і працівнику міськвиконкому.
Антон 2011-09-26 / 21:11:00
Не посада красить людину, а людина – посаду, даруйте вже мій консерватизм. А ровесників теж можна зрозуміти: "жити спішити треба", і кожен заклик В. Симоненка розуміє по-своєму.
2011-09-26 / 17:15:00
Яйце жбурляв ще в мера Лазар Любомир. Яка його доля?
Не сподобався?
2011-09-26 / 12:39:00
А колись Щадея називали Че Геварою. Але один постріл яйцем в ще одного Віктора, і все... Нема більше Че Гевари. Є успішний секретар міськвиконкому Щадей, який шле відписки. Поки ти, Антон, вчився за кордонами, всі твої ровесники стали поважними бюргерами.
Антон 2011-09-24 / 07:45:00
Бити нікого не треба – не треба таких обирати. А головне, владу потрібно контролювати. Сама себе вона ніколи не реформує, а з такою опозицією – й поготів. Якби Погорелов з депутатами хотіли відкритості, вся інформація висіла би в інтернеті. Тоді ніхто би не писав і не ходив би до тих бюрократів – і їм спокійніше б жилося. І дерев би на Землі більше було, бо не марнувалось б стільки паперу. Я вже не кажу про економію коштів: не за власні ж грошики бюрократи відсилають тисячі відписок по всій країні. Тому, пане мер, подумайте про екологію і фінанси, та про душевний спокій громадян і своїх підлеглих – виходьте в інтернет.
Іван 2011-09-24 / 06:23:00
майже вже час їх йти бити в туту мерію
Адік 2011-09-23 / 16:48:00
там працюють усі хами, злі. справді просять гроші за послуги, що за бізнес діяльність.
а подивіться на держєрестратора.... то ще одні су.и, совісті не мають. злі, можливо не дрим...ні. Режим роботи який?
фіфи ходять задом крутят а на тебе сруть.
зробіть електронну модель, я готовий сплачувати за дозволи по інтеренту, позбавте мене цієї нудної неприємної роботи спілкувтись з вами.
за гроші ви все робите, правда після 14.00
Андрей 2011-09-23 / 16:29:00
Приднуюся до Антона в очікуванні відповіді однієї начальниці відділу інформаційних технологій міськради (можливо для неї це буде новина, але це її безпосередня сфера докладення зусиль, а не лише дутий "піар") - вона ж уже вийшла з відпустки, сяк-так могла би цікавитися службовими справами.