Міські брами Берегова слід зберегти та оновити

Перше враження від Берегова турист може отримати, зійшовши на автобусній зупинці. На жаль, сьогодні хорошого враження в нього не складеться. Наші зупинки являють собою прикре видовище – давно не фарбовані, обклеєні оголошеннями та об´явами (часто багаторічної давнини), засмічені, без урн чи смітників...

Міські брами Берегова слід зберегти та оновити

Не перебільшу, якщо скажу – нарівні з залізничним та автобусним вокзалом символічними брамами міста є й його автобусні зупинки. Щодо Берегова, то це справедливо тим більше, що пристойного автовокзалу місто не має – стару, зручну автостанцію давно перенесли, а нове місце виявилось напрочуд незручним і тому непопулярним. Відтак, функції автовокзалу виконують кілька автобусних зупинок – благо, заміну дизелю та електричкам, кількість яких, на великий жаль, "Укрзалізниця" скоротила в кілька раз, роблять численні автобуси, полегшуючи життя місцевому населенню. Та й чимала кількість гостей міста, попри велику популярність власних автомобілів, потрапляє до Берегова на автобусах, гостюючи на Закарпатті та роблячі короткі мандрівки в різні кутки нашого краю. А тому перше враження від міста турист може отримати, зійшовши на автобусній зупинці. На жаль, сьогодні хорошого враження в нього не складеться. Наші зупинки являють собою прикре видовище – давно не фарбовані, обклеєні оголошеннями та об´явами (часто багаторічної давнини), засмічені, без урн чи смітників. Неприглядно виглядає головна зупинка, біля музичної школи – хоча, за моїми спостереженнями, саме через неї проходить найбільший потік туристів. Якось побачив її фото в електронному "живому журналі" одного з туристів, здається, з Білорусі – і відчув сором за такі непривітні "двері" в Берегово-Берегсас. Інша зупинка, у напрямку Мукачева – зауважу, на шляху до майбутнього аквапарку – виглядає ще гірше...

 

Само собою, що місту з претензією на туристичне ніяк не годиться мати такі "ворота". І нібито справа скоро зрушить з міста. Нещодавно я дізнався, що кілька підприємців бажають взяти автобусні зупинки під свою відповідальність. І все було б добре, якби не одне велике "але". Якщо інформація точна, то замість старих зупинок, які будуть демонтовані, нові господарі бажають влаштувати сучасні, на кшталт тих, що функціонують в Мукачеві та інших містах. Це було б великою помилкою, причому непоправимою! Адже наявні зупинки, попри їхню занедбаність та неохайний вигляд, мають свій стиль – можна назвати його карпатським. Основа кількох з них вирізана з теплого дерева, а не "мертвої" пластмаси.  Затишною, камерною  є перекриття з черепиці – тієї самої, яка створює європейський образ містам Західної України, і нашому Берегову зокрема. Інше питання, що деякі черепиці можуть впасти і травмувати пасажирів – та це не привід нищити оригінальні дахи, їх просто треба поремонтувати. Сьогодні, коли від старовинної черепиці масово позбавляються (на превеликий жаль, і це окрема болюча тема – чому архітектурні об´єкти втрачають свою привабливість), дістати її не проблема, і коштує вона зовсім не дорого. Тому є  сенс полагодити дахи автобусних зупинок черепицею і зберегти їх в автентичному вигляді. Це буде значно дешевше, а головне – не буде зроблено кроку до втрати однієї з рис в обличчі старовинного Берегсасу.

Аби пригорнути увагу місцевої громади на цю проблему, низка  громадськіх організацій міста нещодавно закликали долучитись до впорядкування основної зупинки,  поблизу музичної школи. В означений день, напередодні "травневої декади" - періоду найбільшої туристичної активності, задеклароване було реалізовано. Представники соціально-екологічної громадської організації "Чистий Берег" - автор цих рядків, журналіст Олександр Ворошилов та Дмитро Кобринський, київський філософ, який знайшов у Берегсасі нову малу батьківщину, голова Берегівського інформаційно-туристичного центру Йосип Торпаї, а також  місцевий сторик Йосип Чоболя та  керівник шахового гуртка Володимир Щуренко вичистили зупинку від багаторічних шарів оголошень та реклами, а тоді "освіжили" зупинку, пофарбувавши її. Також був встановлений смітник, який надала міська влада. Хочеться вірити, що тепер усе сміття потраплятиме в цю урну, а не навкруги в радіусі кількох метрів.

 А головне – є привід сподіватись, що цей почин буде підхоплено громадою міста, а заклик зберегти автентичність "міських брам" зрозуміють ті, хто хоче взяти їх в свої господарчі руки.

Олег Супруненко, Закарпаття онлайн.Блоги
29 квітня 2011р.

Теги: Берегово, автобус, зупинка, громадськість, Чистий Берег

Коментарі

автор 2011-04-29 / 20:25:00
Рахуй, Михайле, сам:
http://clear-bereg.hiblogger.net/
- ото всі, хто робив
Добрі, буду мати на увазі, кидь що, то й вас знайдемо :)

Михайло Сакалош 2011-04-29 / 19:44:00
Такі акції потрібно проводить частіше! Звертайтесь і до нас допоможемо чим зможемо! Мене цікавить скільки Вас було)))

автор 2011-04-29 / 16:26:00
Местному: ваша правда на 101% Тим більше, що основна "точка", себто згадана в матеріялі зупинка, яку ми привели до ладу, знаходиться безпосередньо поруч із дитячою музичною школою, і торгівля в такому місті алкоголем і тютюном, наскільки я знаю, й так заборонена...

местный 2011-04-29 / 15:54:00
2автор: предлагаю аффтарам-инициаторам такого решения вначале просчитать рентабельность проекта. львиную долю объема продаж "киосков-остановок" (в тех городах, где они функционируют) составляют сигареты и пиво. По пиву неоднократно меняется законодательство - то его там можно продавать, то нет. Без пива они просто убыточны. Если убрать еще и сигареты (как многие настаивают, т.к. детям сигареты чаще всего продают не в магазинах, а именно в таких уличных палатках), то они издохнут в первый же месяц. Будут просто стоять с наглухо зашторенными окнами - расписанные, бесхозные, а значит заплеванные и заср*нные.. "красотища"... А ведь деревянные уже потом никто не вернет...

автор 2011-04-29 / 15:43:00
Розумієте, пане Местний, суть в тому, що із звичайних стоянок є бажання зробити "точки" - продавати в них сигарети, каву, пиво...
Який в тому сенс - мало зрозуміло, адже поруч купа магазинів та "АВС"
Але в такому випадку дерев"янно -черепичні стоянки не годяться, пластик - практичніше. А зовнішній вигляд міста - кого б він хвилював?

местный 2011-04-29 / 15:34:00
они выглядят не так уж и страшно - т.е. никаких сверх-усилий вроде бы предпринимать не надо - подлатать, подкрасить, убрать мусор.
согласен, что и лучше и проще и дешевле привести в нормальное состояние то, что есть, а не лепить новое пластиковое убожество (тем более что пластиковые остановки еще быстрее загадят, изувечат и покроют граффити)...


Олег Супруненко
Публікації:
/ 11Що спільного у вітряка з фабричною трубою?
/ 9З Роком Півня, шановні!
/ 8Три поняття, які слід забути пишучій братії в 2015 році
/ 1Пам’ятники тоталітаризму насамперед лишаються пам’ятками історії
/ 6Закарпатським «регіоналам»: ви ще маєте шанс на Вчинок
/ 1Пула – побратим Ужгорода із давньоримським амфітеатром
/ 4"Чорна діра", або Берегівська фекальна аномалія
/ 3Чи зупинить Міністерство ЖКГ «поліетиленову лавину» ?
/ 10У Мюнхен і назад – в темпі віденського вальсу
/ 27Хорватія поза графіком, або Добре бути білою людиною
/ 65Що в перспективі у Берегова: курортополіс чи перший українській Лунік ?
/ 12Відпустка в Болгарії: може, й не вразить, але не розчарує
/ 6Японські катаклізми руйнують міста і... міфи
/ 24Як журналісти жаб давлять...
/ 6«Зоомор» приїхав! Чи потрібні місту розваги зі страждань?
/ 1Угорський варіант „собачого життя”
/ 5У Шаланках відзначили 300-річчя останнього з’їзду повсталих куруців
/ 43Якби Висоцький не помер...
/ 8Пізнавайте Берегівщину на своїх двох. Колесах!
/ 18Погляд на Грузію без галасливого захоплення, але не без „білої заздрості”
/ 8День без автомобіля: чи визначатимуть його колись на Закарпатті?
/ 6Аукціон почався, або Купую місто
/ 5ДЕНЬ СОЛІДАРНОСТІ ЖУРНАЛІСТІВ - минув непоміченим...
/ 83Задрипане Берегово чи курортополіс Берегсас?
/ 12"Пиріжок із пі**ою" та інші закарпатські ОГО!-лошення
» Всі записи