Та «у всьому світі» зовсім не означає, що так воно є й у нас. Хоча вітрини магазинів і засвідчують протилежне: чи не на кожній з них великі цифри ошелешують: -50%, щоправда, із маленькою зірочкою над ними, а знизу маленькими буквами написано: акція розповсюджується на другу придбану річ. Тож більшість із тих, хто поспішає у магазин за товаром по акції, яка, як виявляється, діє тільки коли придбати дві речі, вийде з нього дуже розчарованим.
Приваблюють око бажаючих скупитися подешевше і закличні написи: знижки до -40 чи до -30%. Проте, зайшовши у магазин, ви відразу починаєте розуміти: щось тут не те. Товари за такими знижками ще треба добряче пошукати, і якщо вам це вдасться, то ви будете дуже розчаровані, коли побачите, що знижка діє на якихось кілька залежалих речей, які вам і задарма не потрібні.
Звичайно, йдеться не про абсолютно всі торгові заклади, хоча більшість із них діє саме за такими принципами.
Та все ж хочеться сподіватися, що комусь із краян і справді пощастить придбати хорошу річ за півціни. Як це можна зробити, приміром, у наших недалеких сусідів. Відвідавши днями добре знайому закарпатцям угорську Ніредьгазу, була приємно вражена: новорічно-різдвяні акції там виявилися справжніми, а не блефом. Тож мені та моїм супутникам пощастило придбати гарні подарунки собі та діткам під ялинку справді за акційними цінами.
Що ж стосується побутової техніки, про знижки на яку у нас також невпинно волають білборди та вітрини супермаркетів, то раджу добре подумати, перш ніж кидатися на «дармівщину». Якщо ви й побачите у магазині ярлички зі старою і новою ціною, то ще не факт, що нова ціна і справді нижча, ніж була раніше. Ось про які дивні цінові метаморфози розповіла мені моя співрозмовниця в одному із супермаркетів побутової техніки. Почувши про великі знижки у цьому магазині, вона із чоловіком зайшла туди, аби придбати такий омріяний дорогий кухонний комбайн. Тепер, сподівалася, він стане доступним по ціні. Проте була шокована, побачивши, що ярлик на товарі чітко засвідчував про 50%-ну знижку, але нова знижена ціна була тією ж самою, яку вона бачила ще раніше (до акції), коли заходила вибирати комбайн...
А що вже говорити про продукти харчування – перед святами вони у нас не те що не дешевшають, але навіть не залишаються на тому ціновому рівні, як до свят. Приміром, мене шокувала ціна на шампіньйони, яка зросла із 25–30 гривень за кілограм до 40!
А дитячі іграшки? Ви бачили, щоб хтось знижував ціну на них на новорічно-різдвяні свята? Правильно! Навіщо, адже саме цей товар є чи не найбільш затребуваним у цей період. То чому б не нажитися на своїх же знайомих, близьких, родичах, сусідах? Будьте певні: вони «відплатять» тим же. Ми ж бо українці! Ментальність у нас така.
Вероніка Куртанич