Нагадаємо, що ТОВ "Ядзакі Україна" створене 23 жовтня 2002 р. рішенням засновників "Ядзакі Корпорейшн" (Японія) та дочірньої компанії "Ядзакі Юероп Лімітед" (офіс у Кельні, Німеччина) для виробництва електрокабельної продукції для автомобільної промисловості.
— Як ви пережили останній рік?
— На початку кризи, коли прогнози майбутніх замовлень були невтішні, стало зрозуміло, що обсяги виробництва впадуть і потреба тримати таку кількість працівників (близько 1500 осіб, — прим. авт.) відпаде. Постало питання, що робити. Є два шляхи — або скорочувати працівників, або скоротити робочий час кожного з них, що, звичайно, є менш болісним процесом для людей, тим паче в умовах кризи. Зважаючи на нашу корпоративну етику та принципи, якими наша компанія керується в роботі, ми вирішили обрати менше зло і скоротити лише робочий тиждень. Для нас було важливо, щоб не розпочався процес скорочення, щоб люди, кожен із яких довірив нашій компанії своє майбутнє, не залишилися без засобів для існування. У людей сім'ї, діти, хтось взяв кредит, кожен із них довірив своє майбутнє нам, ми не могли підвести.
На допомогу прийшло рішення уряду Німеччини підтримати свій автопром, а оскільки ми виготовляємо комплектуючі для німецьких автомобілів, це мало на нас дуже позитивний вплив, обсяги виробництва вдалося втримати і ми відмовилися від ідеї 4-денного робочого тижня, зберігши працівникам зарплати.
— Завдяки чому "Ядзакі" зуміло зберегти свої позиції на світовому ринку?
— Історія української економіки — це 19 років: 7 років застою, 10 років зростання, 2 роки падіння. Компанія "Ядзакі", до прикладу, це 80 років досвіду, 170 підприємств у 40 країнах, на яких працюють 170 000 працівників. До кризи "Ядзакі" займало 31 % світового ринку, що робило корпорацію абсолютним лідером. І тенденція зараз є такою, що в післякризовий період ця частка зросте. Це велика корпорація з великим запасом міцності. Наша компанія загартувалася від різного роду економічних коливань. Ми знаємо, як себе поводити, коли приходять важкі часи. У нас досвід, у нас знання. На сьогодні економіки багатьох країн завдячують своєю стабільністю та доходами громадян транснаціональним компаніям. Вони як опори, на яких будується і тримається вся конструкція економіки країни, а такі опори не падають. Насправді такі кризові періоди є дуже показовими. Після них одразу зрозуміло, хто чого вартий.
— Чи застосовувало керівництво підприємства антикризові заходи у кризовий період?
— З виникненням кризи ми автоматично розробили "екшн план" — план дій із оптимізації витрат заводу. Ми переглянули всі процеси в компанії. Переглянули всі контракти на послуги, які надаються нашій компанії. Багато від чого довелося відмовитися. Зменшили витрати на телефонний зв'язок, перейшли від відряджень до телефонних конференцій. Єдине, чого не торкнулася економія, це зарплати та соціальні гарантії (транспортування, харчування та медичне страхування) наших працівників. Навпаки, за 2008—2009 роки зарплати зросли двічі. Антикризові заходи, яких ми вжили, дали результат. Як наслідок — "Ядзакі Україна" став найпривабливішим серед інших заводів корпорації в Європі. В період, коли йде скорочення обсягів виробництва по всій Європі, ми отримали новий проект — "Фольксваген".
— Розкажіть детальніше про новий проект? Що він собою являє?
— Компанія "Фольксваген", розпочинаючи роботу з корпорацією "Ядзакі", обрала саме наш завод. Проект уже реалізується, зараз повним ходом іде підготовка до пуску нових ліній, проводиться навчання працівників за всіма напрямками. Оскільки це новий замовник для "Ядзакі", то і багато процесів для нас є новими. А це означає, що ми повинні освоїти всі зміни до запуску продукту в масове виробництво. Річ у тім, що з самого початку завод будувався з розрахунком на 2800 людей, але з боку держави не було дотримано зобов'язань щодо збереження гарантій для підприємств у СЕЗ і ми не змогли вийти на 100 % потужності. Як наслідок, тільки через 5 років ми можемо реалізувати задумане.
— Які плани в компанії на майбутнє?
Проект "Фольксваген" для нашого краю — це додаткові 1500 робочих місць: робітники, інженери, логісти і спеціалісти з якості. Люди з різною кваліфікацією зможуть реалізувати себе в нашій компанії. Багато працівників зможуть розраховувати на підвищення, оскільки на будь-яку нову вакансію в компанії ми спочатку шукаємо людей із внутрішнього резерву, а потім залучаємо людей іззовні. Тому можете бути впевнені — кожен, хто прийде працювати на "Ядзакі", може не лише заробляти, а й почати будувати кар'єру. Процес набору персоналу вже почався. Фактично вже сформована група людей у різних сферах, які підтримують проект, починаючи з етапу його планування. На виробництві повноцінно функціонують три групи з 150 працівників для нового проекту і зараз ми активно здійснюємо набір персоналу.
Європейський та японський центри очікують від українського підприємства чималих результатів у цьому проекті. Нам довірили нового для корпорації замовника, тому ми повинні зробити все можливе, щоб не підвести корпорацію і замовника та успішно прийняти виклик.
РІО