Закарпаття: Корпорація «Ядзакі Україна» спокійно пережила кризу і нарощує виробнициво

Зважаючи на те, що великих підприємств у Закарпатській області не надто багато, а кожне з них є суттєвою підмогою для краян (робочі місця та підвищення економічних показників краю), ми вирішили звернутися до начальниці департаменту роботи з персоналом ТОВ «Ядзакі Україна» Наталії Нагорної, щоб з’ясувати, наскільки важкою була минулорічна економічна криза для цього підприємства та завдяки чому йому вдалося витримати її, успішно продовжуючи свою діяльність в Україні сьогодні.

Закарпаття: Корпорація «Ядзакі Україна» спокійно пережила кризу і нарощує виробнициво

Нагадаємо, що ТОВ "Ядзакі Україна" створене 23 жовтня 2002 р. рішенням засновників "Ядзакі Корпорейшн" (Японія) та дочірньої компанії "Ядзакі Юероп Лімітед" (офіс у Кельні, Німеччина) для виробництва електрокабельної продукції для автомобільної промисловості.

— Як ви пережили останній рік?

— На початку кризи, коли прогнози майбутніх замовлень були невтішні, стало зрозуміло, що обсяги виробництва впадуть і потреба тримати таку кількість працівників (близько 1500 осіб, — прим. авт.) відпаде. Постало питання, що робити. Є два шляхи — або скорочувати працівників, або скоротити робочий час кожного з них, що, звичайно, є менш болісним процесом для людей, тим паче в умовах кризи. Зважаючи на нашу корпоративну етику та принципи, якими наша компанія керується в роботі, ми вирішили обрати менше зло і скоротити лише робочий тиждень. Для нас було важливо, щоб не розпочався процес скорочення, щоб люди, кожен із яких довірив нашій компанії своє майбутнє, не залишилися без засобів для існування. У людей сім'ї, діти, хтось взяв кредит, кожен із них довірив своє майбутнє нам, ми не могли підвести.

На допомогу прийшло рішення уряду Німеччини підтримати свій автопром, а оскільки ми виготовляємо комплектуючі для німецьких автомобілів, це мало на нас дуже позитивний вплив, обсяги виробництва вдалося втримати і ми відмовилися від ідеї 4-денного робочого тижня, зберігши працівникам зарплати.

— Завдяки чому "Ядзакі" зуміло зберегти свої позиції на світовому ринку?

— Історія української економіки — це 19 років: 7 років застою, 10 років зростання, 2 роки падіння. Компанія "Ядзакі", до прикладу, це 80 років досвіду, 170 підприємств у 40 країнах, на яких працюють 170 000 працівників. До кризи "Ядзакі" займало 31 % світового ринку, що робило корпорацію абсолютним лідером. І тенденція зараз є такою, що в післякризовий період ця частка зросте. Це велика корпорація з великим запасом міцності. Наша компанія загартувалася від різного роду економічних коливань. Ми знаємо, як себе поводити, коли приходять важкі часи. У нас досвід, у нас знання. На сьогодні економіки багатьох країн завдячують своєю стабільністю та доходами громадян транснаціональним компаніям. Вони як опори, на яких будується і тримається вся конструкція економіки країни, а такі опори не падають. Насправді такі кризові періоди є дуже показовими. Після них одразу зрозуміло, хто чого вартий.

— Чи застосовувало керівництво підприємства антикризові заходи у кризовий період?

— З виникненням кризи ми автоматично розробили "екшн план" — план дій із оптимізації витрат заводу. Ми переглянули всі процеси в компанії. Переглянули всі контракти на послуги, які надаються нашій компанії. Багато від чого довелося відмовитися. Зменшили витрати на телефонний зв'язок, перейшли від відряджень до телефонних конференцій. Єдине, чого не торкнулася економія, це зарплати та соціальні гарантії (транспортування, харчування та медичне страхування) наших працівників. Навпаки, за 2008—2009 роки зар­плати зросли двічі. Антикризові заходи, яких ми вжили, дали результат. Як наслідок — "Ядзакі Україна" став найпривабливішим серед інших заводів корпорації в Європі. В період, коли йде скорочення обсягів виробництва по всій Європі, ми отримали новий проект — "Фольксваген".

— Розкажіть детальніше про новий проект? Що він собою являє?

— Компанія "Фольксваген", розпочинаючи роботу з корпорацією "Ядзакі", обрала саме наш завод. Проект уже реалізується, зараз повним ходом іде підготовка до пуску нових ліній, проводиться навчання працівників за всіма напрямками. Оскільки це новий замовник для "Ядзакі", то і багато процесів для нас є новими. А це означає, що ми повинні освоїти всі зміни до запуску продукту в масове виробництво. Річ у тім, що з самого початку завод будувався з розрахунком на 2800 людей, але з боку держави не було дотримано зобов'язань щодо збереження гарантій для підприємств у СЕЗ і ми не змогли вийти на 100 % потужності. Як наслідок, тільки через 5 років ми можемо реалізувати задумане.

— Які плани в компанії на майбутнє?

Проект "Фольксваген" для нашого краю — це додаткові 1500 робочих місць: робітники, інженери, логісти і спеціалісти з якості. Люди з різною кваліфікацією зможуть реалізувати себе в нашій компанії. Багато працівників зможуть розраховувати на підвищення, оскільки на будь-яку нову вакансію в компанії ми спочатку шукаємо людей із внутрішнього резерву, а потім залучаємо людей іззовні. Тому можете бути впевнені — кожен, хто прийде працювати на "Ядзакі", може не лише заробляти, а й почати будувати кар'єру. Процес набору персоналу вже почався. Фактично вже сформована група людей у різних сферах, які підтримують проект, починаючи з етапу його планування. На виробництві повноцінно функціонують три групи з 150 працівників для нового проекту і зараз ми активно здійснюємо набір персоналу.

Європейський та японський центри очікують від українського підприємства чималих результатів у цьому проекті. Нам довірили нового для корпорації замовника, тому ми повинні зробити все можливе, щоб не підвести корпорацію і замовника та успішно прийняти виклик.

РІО

03 вересня 2010р.

Теги: Ядзакі, криза. виробництво

НОВИНИ: Економіка

18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 52
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 5
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
16:18
У серпні споживчі ціни на Закарпатті зросли на 0,6%
01:28
З Харківщини на Закарпаття релокувалися 11 компаній корпорації родини Шуфані
» Всі новини