Сторони також собговорили стабільне функціонування Угоди про лібералізацію вантажних перевезень ("транспортний безвіз"), розбудову пунктів пропуску за підтримки програм Євросоюзу, розвиток та відновлення портової інфраструктури, модернізацію залізничної мережі, будівництво євроколії та приведення у відповідність українського законодавства до стандартів Євросоюзу.
"Транспортний безвіз" дозволив суттєво збільшити експорт українських товарів автомобільним транспортом до ЄС, а європейських - до України. Відтак імпорт Євросоюзу до України дорогами зріс на 11%, експорт України до ЄС - майже на 6%. Це підтверджує, що майбутнє перевезень - у лібералізації та відсутності необхідності повертатись до дозволів. Ми очікуємо, що Угода про лібералізацію вантажних перевезень буде продовжена, а згодом стане безстроковою, адже інтеграція України до ЄС це також і про інтеграцію до транспортного простору та ринку перевезень", - наголосив Кулеба.
Наразі міністерство координує підготовку нових проєктних заявок для подальшого залучення коштів Євросоюзу для розбудови прикордонної інфраструктури.
Нагадаємо, що "Укрзалізниця" розпочала реалізацію стратегічної програми розбудови в Україні колії євростандарту. В рамках цього проєкту УЗ перекладає широку колію, вирівнюючи її на перегоні Струмківка-Чоп, де в подальшому також паралельно буде укладена євроколія.
Вже перекладено 3,5 км колій з 8,3 км необхідних. Ці роботи планується завершити цього року. Крім того, відремонтовано міст і триває оновлення відповідних комунікацій.
Між Ужгородом та Чопом будуть функціонувати дві паралельні колії: широка - 1520 мм та євроколія - 1435 мм.
Загальна вартість проєкту 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF). "Укрзалізниця" отримала можливість реалізувати цей проєкт у результаті успішної участі в конкурсному відборі проєктів CEF у 2022 році