На Закарпатті автомобілебудівники готуються до вступу в СОТ

Спеціальна урядова комісія вивчає питання, що чекає на автомобільну промисловість України зі вступом до СОТ. Роботу почали з візиту на один із найпотужніших автомобільних заводів держави – ЗАТ «Єврокар». Власне саме це підприємство й зініціювало створення такої комісії. Тут передбачають, що другу за потужністю галузь України зі зміною правил гри чекають значні проблеми.

На Закарпатті автомобілебудівники готуються до вступу в СОТ

Закордонний інвестор вклав у автомобілебудівний завод «Єврокар», що розташований поблизу закарпатського міста Чопа, понад 100 мільйонів доларів. Тут складають відомі у Європі автомобілі «Шкода», «Фольксваген», «Сеат». За потужністю це третій в Україні виробник після «Автозазу» і «Богдану». За чотири роки, до часу завершення проекту, інвестиції повинні зрости вдвічі, а потужності – втричі: із 45 тисяч нинішніх машин до 120 тисяч. Але чи вдасться це зробити за умов вступу України до СОТ? І не лише «Єврокару», а й іншим потужним інвестиційним автомобілебудівним підприємствам України?
Спеціалісти кажуть, що українською стороною не передбачено програму адаптації до нового конкурентного середовища.
Директор органу господарського розвитку Спеціальної економічної зони «Закарпаття» Володимир Приходько зазначає: «Сьогодні Міністерство промислової політики, розуміючи, що завтра заводи можуть мати проблеми, організувало цей рейс вищих посадових осіб для того, щоб зрозуміти, що є реальним в автопромі України і що буде означати негайний перехід на ввізні тарифи за вимогами СОТ. Якщо сьогодні це 25 відсотків, то світла мета» – 10, і тоді всі ці інвестиції можна вважати викинутими».
Український автопром не готовий до конкуренції в СОТ?
Економісти стверджують, що перша й основна проблема, яку не передбачив уряд України, це те, що зі вступом до СОТ державу можуть заполонити дешеві і неякісні автомобілі. Адже ввізне мито на готові авто не повинно перевищувати 10 відсотків його вартості. В Україні ж нині встановлені 25. Це дозволяло дешевше виготовляти свої автівки, ніж завозити чужі, давати робочі місця українцям, наповнювати місцеві бюджети і загалом піднімати українську економіку. Зі вступом до СОТ стало зрозуміло: українська автомобільна промисловість не готова перейти на нові умови торгівлі.
Голова наглядової ради ЗАТ «Єврокар» Олег Боярин наголошує: «Насправді більшість українських підприємств до цього ще не готові, і навіть не дивлячись на те, що був достатньо довгий адаптаційний період, ніхто не знав реальних умов вступу України до СОТ. Рішення були зроблені певною мірою поспішні, і вони не забезпечили того перехідного періоду, який існує фактично у всіх країнах».
Спеціалісти Міністерства промислової політики говорять про те, що нові умови вступу до СОТ ставлять у невигідне конкурентне становище автомобілі українського виробництва. Якщо заводи припинять роботу, це стане катастрофою не лише для їх працівників, але й позначиться на всій українській економіці. Уже зараз зрозуміло, що необхідні перехідні норми й продумана стратегія створення нормальних інвестиційних умов для машинобудівників, аби інвестиції не втекли з України, каже заступник Міністра промислової політики, голова експертної ради Віктор Падалко.
«Насамперед ми повинні оцінити хід виконання інвестиційної програми і доповісти про це уряду. По-друге, якраз при опрацюванні цих питань із керівниками автопідприємств ми повинні виробити спільну направленість, що ще можна зробити, які нормативно-правові акти можна прийняти уже в рамках вступу України до СОТ», – зазначив Віктор Падалко.
Українські автомобілі нині будуть у рамках понад 10 потужних інвестиційних проектів, торік українським автопромом вироблено продукції на 26 мільярдів гривень. А взагалі машинобудівна промисловість є лідером у нарощуванні обсягів виробництва. Як врятувати галузь в умовах жорсткої європейської конкуренції – виклик для українського уряду.

Надія Петрів, RadioSvoboda.Ua
16 травня 2008р.

Теги:

Коментарі

Назар 2008-06-02 / 17:34:00
Мені глибоко в одному місці рівень доходів керівництва автозаводів. Ну втратять вони доходи - ну і що. Багатих людей стане більше, дуже багатих менше. Давно пора

НОВИНИ: Економіка

11:16
/ 14
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 59
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
» Всі новини