Продукція Ужгородського "Електродвигуна" експортується в країни Євросоюзу

Серед колишніх промислових гігантів Закарпаття в управлінні промисловості і розвитку інфраструктури Закарпатської ОДА мені насамперед порекомендували навідатися на підприємство, яке і в нинішніх суворих реаліях ринкової економіки 98 відсотків своєї продукції в країни ЄС поставляє і хороші перспективи має. Детальніше про це — в інтерв'ю з головою спостережної ради цього ВАТ, успішним менеджером Йосипом ГОРВАТОМ.

— Йосипе Йосиповичу, скільки, до речі, років ви уже віддали ужгородському "Електродвигуну"?

— Понад 20 літ. Із них 17 років був його директором, а тепер очолюю спостережну раду цього крупного підприємства галузі машинобудування, яке упевнено тримається на плаву.

— Завдяки чому?

— Передусім вдалій свого часу реструктуризації виробництва та виходу на ринки країн ЄС. Завод "Електродвигун" і його підприємства, які входять до цього об'єднання, й у нинішньому році працюють стабільно. Ми жодних різких змін не робили, виробництво за останні роки стабілізовано, йде модернізація дільниць по випуску електродвигунів й одночасно на заводі нарощуються обсяги виробництва товарів народного споживання (ТНС). Виготовляємо вікна й двері з натурального дерева, пластику й алюмінію, що не є характерним профілем "Електродвигуна". За вільні обігові кошти закупили й встановили дві сучасні лінії: з виробництва склопакетів та ламінації профілів вікон і дверей будь-якого кольору. Це дозволяє нам виготовляти герметичні вікна й двері дещо вищої якості, які ламінуємо під дуб.

— І які результати роботи підприємства у цьому році?

— Порівняно з відповідним періодом 2006 року загальний обсяг випуску й реалізації товарної продукції у нашому ВАТ істотно зріс. У нас зараз не планово-економічна система. Головним показником для нас є обсяг товарів, попередньо замовлених споживачем, тож сумнозвісний вал не женемо і на склад не працюємо. Нині 98 відсотків наших товарів іде на закордонний ринок, у країни ЄС. На жаль, внутрішній український ринок сьогодні потребує дуже мало нашої продукції. Ми б, звичайно, були дуже раді, якщо б був попит внутрішнього ринку, особливо на електродвигуни. Якщо б з'явився вітчизняний покупець, ми могли б випускати продукції в 5 разів більше. Але, на превеликий жаль, в Україні споживачі цієї профільної для нас продукції — машинобудівні підприємства — як упали, так не піднялись і досі, і тому попит на електродвигуни залишається доволі обмеженим.

— Йосипе Йосиповичу, калька слів про номенклатуру продукції та географію її збуту...

— Крім електродвигунів, завод випускає автомобільні джгути, вже згадувані вікна й двері, центрифуги та пральні машинки. Свою продукцію експортуємо за контрактами до Німеччини, Угорщини, Польщі, Італії, Голландії та Швеції. І тільки незначну частину товарів наше ВАТ збуває в Україні.

— А для Росії не експортуєте нічого?

— Ні. Бо там є багато своїх заводів по випуску електродвигунів, потужності яких також недозавантажені. Щодо центрифуг, то їх у нас найбільше замовляє Польща. На виробництві електроджгутів спеціалізується ТОВ "Матяш і Матяш", де директором мій син Йосип Горват-молодший, як його кличуть на "Електродвигуні", і це ТОВ ледве встигає виконувати ті великі замовлення, які отримує від партнерів із Німеччини, котра, як відомо, є основною автомобілебудівною державою Європи.

— Ви згадали ТОВ "Матяш і Матяш". А ще на виробничих площах "Електродвигуна", наскільки відомо, функціонує й ТОВ "Гал ЛТД"?..

— Так. І на всіх фірмах, які входять до складу ВАТ "Ужгородський завод "Електродвигун", зайнято сьогодні 1,2 тисячі чоловік.

— А які, до речі, їхні заробітки?

— Середня зарплата в цьому році зросла, і тепер по ВАТ "Ужгородський завод "Електродвигун" вона становить тисячу гривень, що більше, ніж у сфері економіки області.

— Що, Йосипе Йосиповичу, вважаєте найбільшим здобутком рідного вам підприємства?

— Знаєте, з висоти свого життєвого й трудового досвіду я дійшов висновку, що найкраще, коли різких змін не робиться, коли є стабільність виробництва, від якої залежать і достойні заробітки людей, і їхня віра в завтрашній день. А ще радію з того, що наше ВАТ сьогодні не боргує нікому жодної гривні. Зарплата людям, всі податки до бюджету, страхові внески до Пенсійного фонду завжди сплачуються вчасно й у повному обсязі.

До речі, до кінця нинішнього року на "Електродвигуні" здамо в експлуатацію ще один об'єкт "Боош-сервіс". Це буде практично сучасний технічний сервісний центр по діагностиці, регулюванню та ремонту автомобілів усіх марок. Там будуть створені нові робочі місця, до праці стане ще більше 20 краян.

— Окрім ВАТ "Електродвигун", ви маєте також причетність і до ВАТ "Модуль" як правонаступника колишнього заводу "Ужгородприлад".

— Вважаю, що ВАТ "Модуль" — тема окремої розмови. На цьому підприємстві, яким я також управляю як голова його спостережної ради, в основному налагоджено серійне виробництво газових конвекторів і газоаналізаторів. Тепер на "Модулі" триває реконструкція виробничих дільниць для збільшення випуску існуючих виробів та освоєння виробництва нових видів продукції, з приводу чого ведемо ділові переговори з німецькими й італійськими партнерами. Щодо газових конвекторів, то їх випуск, і тільки відмінної якості, у цьому році маємо намір довести до 20 тисяч штук. Після того, як їх дозволили встановлювати у багатоповерхівках, до нас посипалося багато замовлень не лише з інших регіонів України, а й із Молдавії, Російської Федерації, Грузії та Киргизії, бо люди переконалися, що наші газові конвектори високої якості, безпечні й надійні в експлуатації.

Сьогодні бути солідним виробником, зізнаюся, дуже важко. Не лише нашому підприємству, а й всьому українському суспільству конче потрібна політична стабільність, яку сподіваємось одержати після проведення позачергових виборів до Верховної Ради України VI скликання. Одним із першорядних нормативних законодавчих активів вона мала би прийняти новий Податковий кодекс, що дозволить позбутися різних тлумачень у непростих стосунках між нами, виробниками та контролюючими органами.
Інтерв'ю вів Богдан Дубовий, "Новини Закарпаття"
28 серпня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

11:16
/ 20
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 59
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
» Всі новини