Віктор Сівець, голова Держкомлісу України: Цьогоріч на Закарпатті збудують лісових доріг на 16,4 млн. грн.

Кабінет Міністрів України прийняв рішення про виділення з Державного бюджету поточного року 60 млн грн на будівництво лісових доріг. Голова Державного комітету лісового господарства України (Держкомлісгоспу) Віктор Сівець на Урядовому порталі розповів про економічний ефект, який передбачається при цьому отримати.

Віктор Сівець, голова Держкомлісу України: Цьогоріч на Закарпатті збудують лісових доріг на 16,4 млн. грн.- Уряд заявляє про позитивні зрушення в економіці та зростання ВВП. Чи так само непогано йдуть справи у вітчизняному лісовому господарстві?

- З початку нинішнього року підприємствами Держкомлісгоспу збільшено обсяги реалізації продукції (необроблена деревина та пиломатеріали) на 23%. Також зросла заробітна платня працівників галузі - на 28%. Вийти на такі виробничі показники нам вдалося передовсім завдяки організації аукціонів з продажу необробленої деревини. Аукціон - це чесна та прозора форма реалізації продукції, що покликана у повному обсязі задовольнити потреби вітчизняного товаровиробника. Розвивається здорова конкуренція. Люди мають можливість придбати ліс за реальними, а не спекулятивними цінами. Реалізація лісоматеріалів на аукціонах сприяє виходу з тіні деревообробної галузі, яка нині демонструє позитивні результати свого розвитку - 35% зростання обсягів продукції з початку року.

- Над вирішенням яких актуальних завдань галузі працює Держкомлісгосп України сьогодні? Які з них є особливо проблемними?

- Передовсім - це розвиток інфраструктури лісових доріг. Адже починаючи з 1992 року будівництво лісових доріг з держбюджету не фінансувалось.

Нерозвинута мережа лісових доріг на значних масивах, або їх цілковита відсутність негативно позначається на собівартості заготівлі необробленої деревини. Сьогодні вона становить приблизно 157 гривень за один кубометр, а реалізаційна ціна - 168 гривень. Незадовільний стан лісових доріг, застаріла та неефективна лісотехніка унеможливлюють зменшення собівартості заготівлі деревини. Наприклад, трейлери, що нині використовуються, здатні транспортувати лише 12 кубометрів деревини при витратах пального 80 літрів на 100 км. Аналогічна європейська техніка вигідно відрізняється від вітчизняної. Там працюють машини, які беруть до 45 кубометрів лісу з витратами пального приблизно 20 літрів на 100 км.

- Кабінет Міністрів України прийняв рішення про виділення 60 млн грн на будівництво лісових доріг. До цього жоден з попередніх урядів не фінансував цих робіт у таких значних обсягах. Як би Ви прокоментували це урядове рішення?

- Кабінет Міністрів України визнав обгрунтованими пояснення Деркомлісгоспу щодо економічної доцільності державного фінансування будівництва лісових доріг, тому схвалив відповідне рішення.

Ми підрахували, що будівництво лісових доріг в межах бюджетного фінансування дозволить додатково залучити в господарський обіг близько 20% технологічно недоступного стиглого, перестиглого та ушкодженого лісового ресурсу в обсягах річної заготівлі близько 560 тис. куб. м деревини. Це в межах 75 млн грн товарної продукції на рік.

В 2006 році через недоступність для лісозаготівлі передбаченого для рубки лісу, було заготовлено деревини менше від планових завдань: у Львівській області - на 37 тис. куб. м, Закарпатській - на 108 тис. куб. м, Івано-Франківській - на 50 тис. куб. м.

- Чи не могли б Ви уточнити, що таке лісові дороги? Яке їх основне призначення? Якою є ситуація з лісовими дорогами нині?

- Лісові дороги відіграють передовсім технологічну функцію. Їм належить важлива роль у забезпеченні сталого розвитку лісового господарства, екологічних методів господарювання, раціонального використання ресурсного потенціалу. Такі дороги потрібні для охорони деревостанів від пожеж та шкідників. Що вони собою являють? Це дорожне полотно з твердим покриттям та відливами через кожні 80 метрів. В якості покриття використовується щебінь.

За матеріалами інвентаризації 2005 року, загальна протяжність лісових доріг в Україні дорівнює 74,4 тис. км. Це означає, що на 1 тис. га лісової площі Держкомлісгоспу України припадає 11,3 км лісових доріг. Якщо говорити про гірські регіони, то цей показник у 2-2,5 раза нижчий і становить 3,5-6,0 км на 1 тис. га. В порівнянні з гірськими лісами Чехії, Австрії та інших європейських країн - це у 5-8 разів менше. Як наслідок, до категорії стиглих і перестійних гірських лісових насаджень сьогодні належить близько 40 млн кубометрів деревини. Вона виключена із господарського обігу як транспортно і технологічно недоступна.

Державною програмою "Ліси України" та Законом України "Про мораторій на проведення суцільних рубок на гірських схилах в ялицево-букових лісах Карпатського регіону" до 2010 року передбачено довести щільність лісових доріг до 1 км на 100 га.

- Який обсяг будівельних робіт передбачається виконати на суму в 60 млн гривень?

- На ці кошти заплановано побудувати 210 км лісових доріг. Відповідно до техніко-економічного обгрунтування, наданого обласними управліннями лісового господарства, кошти між регіонами розподілено так: Івано-Франківська область - 13 млн грн, Закарпатська і Львівська області - по 16,4 млн грн, Чернівецька - 6,6 млн грн. Такі області, як Київська, Рівненська, Житомирська, Волинська, АР Крим отримали по одному мільйону гривень на будівництво лісових доріг.

За рахунок коштів державного бюджету виконуються роботи зі спорудження 90 доріг, з них - 64 в Карпатському регіоні. Виконано вимоги щодо забезпечення замовників робіт нормативними та інструктивними матеріалами, розроблено порядок обліку доріг, порядок відображення показників у звітності. Завершується рецензування поданого на затвердження положення про лісівничо-екологічну експертизу проектів.

- Хто і за якими критеріями повинен визначати місця прокладання лісових доріг?

- Держкомлісгосп здійснює лісозаготівельні роботи на основі поточних та перспективних планів, що враховують ступінь стиглості лісу. Ця стратегія розробляється фахівцями Державного інституту "Ліспроект" та погоджується в обласних управліннях лісового господарства.

- Які темпи будівництва? Яка вартість будівництва одного кілометра лісової дороги?

- Група, до якої входить п'ятеро лісорубів, на озброєнні у яких один бульдозер, за добу прокладає 120 метрів лісової дороги. Дорога покривається шаром щебеню. Звісно, це не автобан, але по ній може їхати не лише технологічний транспорт, що використовується в лісорозробці, а й звичайний автомобіль. Вартість одного кілометра такої дороги - від 360 до 400 тисяч гривень.

- Хто здійснюватиме будівельні роботи?

- Згідно з чинним законодавством, закупівля товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти здійснюється через механізм тендерних закупівель. Тому були організовані тендери, на яких визначено виконавців будівельних робіт. Зараз прокладання лісових доріг ведеться повним ходом.

- Яку суму бюджетних коштів вже освоєно?

- На сьогодні використано 10 млн. грн., збудовано 41 км дорожного полотна. До кінця вересня нинішнього року Держкомлісгосп планує освоїти всю суму - 60 млн грн. Ми намагаємось виконати всі намічені роботи до того, як настане осіння негода.

За розрахунками Держкомлісгоспу, завдяки новими лісовим дорогам наступного року ми зможемо взяти приблизно 500-600 тис. кубометрів стиглого і перестиглого лісу. За нині діючими цінами це становить 120 млн грн. Отже, якщо зважити на те, що держава вклала 60 млн гривень, а отримає вдвічі більше - вигода очевидна.
УКРІНФОРМ
19 червня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

17:57
З початку року найбільший товарообіг, за інформацією Закарпатської митниці, здійснювався з Німеччиною, Італією, Угорщиною, Чехією та Словаччиною
13:40
Завершено монтаж зернових елеваторів сухого порту "Термінал Чорнотисів" на Закарпатті
01:35
Чеський приватний перевізник RegioJet готовий інвестувати в електрифікацію євроколії на ділянках Чоп-Мукачево і Чоп-Ужгород
01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
» Всі новини