Цей текст „творці" нового закарпатського гімну взяли за основу, змінили в ньому декілька слів та слово „Руський" змінили на „Русскій". Без всенародного обговорення нам намагалися затвердити гімн, співаючи який ми мали б просити благословення для „русскіх" і його вождів (можливо Медведєва і Путіна). Якщо Духнович цим віршем „будив русинів" звільнитися від іноземного панування, то незрозуміло, від кого мали звільнитися „русскіє" на Закарпатті. Можливо від українців, тобто від себе самих?. Невже на ціле Закарпатті не знайшлося жодного вірша, який би прославляв все Закарпаття і всі народи, що населяють його?
Сьогодні дізнаємося про те, як обласна рада розмітується грішми і, ніби підливаючи бензину до ватри, фінансує видання книг, які лежать в тій самій площині розбурхування соціальної напруги.
Vica 2011-08-21 / 15:16:00
Шановна пані Орися!Моя думка наступна.....
В світі давно визнано русинів і українців і білорусів і поляків і словаків.....Так поважаймо одне одного.....Це словянські мови і дуже подібні один на одного........Це нісенітниця заперечувати нонсен що нема польської чи русинської чи білоруської.... чи хорватської.....У словянських мовах багато спільного....Дайте можливість людині самому визначитися хто він є....чистих націй нема люди на пртязі віків змішувалися...перселення народів і т.д Перш за все кожна людина повина бути людиною.....а не оціняти людину чи то єврей білорус чи русин чи українець......
2011-03-10 / 09:03:00
"Мені шкода, що ви не читали цього видання читанки" - звiсно, бо ця читанка для 2 та 3 класiв. Староста осилив лише 1.
Орися Жаливу. 2011-03-10 / 00:43:00
Пане Старосто. Мені шкода, що ви не читали цього видання читанки. Якщо чогось не бачив то не означає, що його немає.
Для Вас особисто: ЗОРЯ "Читанка для 2 и 3
народных школ"
Составили
Ем. Фотул и Б. Заклиньский.
Прийнята комісією із членів: инс. Ив Поливка,
инсп. С. Бочек и уч. А Маркуш.
Одобрена для уживаня в руських народных школах розпорядженням министерства школ и народноЪ. просвЪты з дня 17.YІІІ.1926
Орися Учителю і Зауважу. 2011-03-10 / 00:30:00
".... Пані Орися, коли Ви цитуєте Духновича,
треба бути уважною до тої епохи, коли саме написано твір. ...."
Пане Учителю і пане Зауважу коли ви цитуєте мене то будьте уважні - у мене написано "В оповіданні про О. Духновича написано таке (мовою оригіналу):- і далі по тексту. Крім того стаття написана в 1927 році висвітлює політичну і мовну ситуацію такою якою вона була тоді і моє сприйняття тодішньої епохи ні до чого.
Учитель 2011-03-09 / 23:38:00
ужгородка, 09.03.2011 22:57
Це дуже цікава інформація.
Невже тільки депутат Жупан переймається цією проблемою – зі своїм магнітофоном?
А стільки галасу перед виборами було:
– Це наша партія прийнала гімн!
– Та ні, це була наша партія!
Ормся. 2011-03-09 / 23:32:00
Отакої. Покинеш Закарпаття на декілька днів а там землетрус трясе головами гірше за епілепсію. Тепер тиждень буду переварювати всі ваші суперечки панове опоненти.
ужгородка 2011-03-09 / 22:57:00
Дався вам той "гімн". :-) Я була на всіх сесіях і він звучав тільки один-єдиний раз, коли його зі свого магнітофона включив депутат Жупан. Офіційно його не включали ніколи, бо він не затверджений
Учитель 2011-03-09 / 22:39:00
Та все ж, я дійсно хочу знати, якоєю є реальна ситуація з гімном в облраді.
Гімн звучав під час останньої сесії обласної ради?
Учитель 2011-03-09 / 22:24:00
Адміну
Прошу не виривати Ярославу Оросу те, на що він жаліється.
Учитель 2011-03-09 / 22:18:00
Про це кажуть так: между первой и второй каламбурчик небольшой.
Рахуйте, що каламбурчик пройшов на ура.
Хапайтеся за другу!
На здоровля!
ярослав орос 2011-03-09 / 22:10:00
дурік Учителю, сучасні діти зневажають придурків... я в сьому не винен..
а за орисю подумай... я твій орган вирву з канадою...
орисю!
Учитель 2011-03-09 / 21:59:00
Хто б це міг в той час наважитись своє творіння підписати ім’ям Духновича?! (Я це виключаю!) Не забувайте про його (Батька!) неперевершений авторитет серед молоді та й взагалі серед інтелігенції.
Є й інші докази, які дозволяють вважати роком написання цього твору 1850 або 1851 рік. Але це ще треба дослідити. Тут ми з О. Рудловчак розходимося в поглядах та висновках, і це нормально для такої головоломки.
местный 2011-03-09 / 21:32:00
2ярослав орос: так мы пани Орисю и не отвлекаем - она мож сейчас проектирует самое высокое здание в мире - "Гуцульську Вежу" (выше чем Бурдж-Халиф на 25 метров). А мы щаз будем её дёргать, она запятую в расчетах не там поставит - и всё, кердык башне... так что ни-ни :)
ярослав орос 2011-03-09 / 21:24:00
пане местний, не забувайте, що пані орися Вам не жєнщіна... то є - гуцулка... а з тими сеньйорками розмова інша...
местный 2011-03-09 / 21:15:00
"Знов за рибу грошi" :)
2Учитель ("Уже через 5 років після смерті Духновича бачимо, як один його молодий послідовник пише про «русскую народную пЬснь» Духновича, який заповів, оставити подкарпатской Руси глубокій сон! Чи це теж проігноруємо?") - никто из нас не может ни доказать ни опровергнуть то что "молодой последователь":
а) ссылался на действительно написанное Духновичем и каким-то образом оказавшееся у него стихотворение
б) либо сам написал стихотворение (лтбо кто-то из единомышленников), приписав его Духновичу для пущей важности и авторитетности.
ХIХ век изобилует такими подделками...
Учитель 2011-03-09 / 21:05:00
местный, 09.03.2011 20:06
Підправлю!
Щодо гімна на слова Духновича, то доказів немає тільки тому, що все радянське літературознавство нічого путнього не зробило.
Уже через 5 років після смерті Духновича бачимо, як один його молодий послідовник пише про «русскую народную пЬснь» Духновича, який заповів, оставити подкарпатской Руси глубокій сон!
Чи це теж проігноруємо?
Учитель 2011-03-09 / 20:40:00
сорри, 09.03.2011 19:48
У старі часы на селі не знали, ож ко такый коминарь.
Раз єден коминарь ишов до пана оречного вымітати комины, а ишов через ліс, а там баба грибы зберала. И коли го увиділа, думала, ож то чорт. А было то на розпутю.
– Жоно, котрым пішником ближе в село буде?
– Правым пішником би вам ближе, але там на кінці села стоїт хрест, так идьте лівым, хоть и далше!!!
***
То вам яке посилання дати: де ближе чи, де немає хреста?
местный 2011-03-09 / 20:06:00
Сейчас невозможно утверждать, что автором гимна является не Духнович, хотя своего авторства этого стихтворения он никогда не утверждал по банальной причине - он умер задолго до его публикации, в архивных материалах Духновича его нет. Был ли действительно он автором или спустя десятилетия стих ему приписали - мы вряд ли когда-то узнаем. И если честно, это мало что меняет. А так считается, что впервые стихотворение опубликовано в сборнике "Русскій соловей" 1890 года, сразу после предисловия М.Врабеля. Ну, учитель меня поправит, если что :)
Но опять-таки, что это меняет? Только что ФП в этом смысле не прав - и всё.
сорри 2011-03-09 / 19:48:00
Учитель, 09.03.2011 18:14
...вперше текст опубліковано не у 1922, а у 1890 році М.Врабелем... (с)
Можна документальне підтвердження?
Учитель 2011-03-09 / 18:14:00
ФП, 09.03.2011 16:39
"...Почнемо хоча б зі слів “русинського” гімну, авторство якого давно приписали О. Духновичу. Олена Рудловчак, найкращий знавець творчості Духновича, переконливо довела, що цього віршо-гімну Духнович ніколи не писав. Це більш пізнє ручне творіння (найпевніше, що в потрібний історичний момент приклався до його написання Степан Фенцик). Швидко роблене – внутрішньо фальшиве, замінне творіння..."
ПОТУСТОРОННЬО ГЕНІАЛЬНИЙ Ст. ФЕНЦИК через окулярі української науки
Ст. Фенцик, як твердить українська наука, написав вірш "ПОДКАРПАТСКІЕ РУСИНЫ"!!!
Якщо знати роки життя Фенцика (1892–1946), не важко визначити "колідор", коли це могло статись – між 1892 та 1946 роками.
З того, що відомо неукам, текст було опубліковано у 1922 році Франтішком Тіхим. Тобто, можна вірити українській науці – у 1922 році Фенцику було 30 років. От він і написав! А чому б ні!
Це якщо вірити! Але якщо знати, що вперше текст опубліковано не у 1922, а у 1890 році М.Врабелем, То не важко визначити, що Ст.Фенцик написав його за два роки до свого народженні!!! Потустороння геніальність Ст. Фенцика!
У мене до Ф.П. одне простеньке запитання: А при чому тут Олена Рудловчак?