Замість «скорочувати» школу у Нижніх Воротах краще скоротити штат чиновників РДА?

Реформування освіти в Україні «під патронатом» Д. Табачника – другий після «податкового майдану» чинник, який спроможний збурити українське суспільство.

Замість «скорочувати» школу  у Нижніх Воротах краще скоротити штат чиновників РДА?
Наразі ініціативи освітнього міністра породили протести студентства та спонукали жителів Донецька заявити про свою готовність до самоспалення у разі закриття українських шкіл. Лідер БЮТу Ю.Тимошенко впевнена, що запровадження реформи освітянської галузі, яка передбачає закриття шкіл у сільсь­кій місцевості, призведе до знищення українського села. "Кожна людина, яка любить і знає Україну, знає, що українське село є колискою всього українського: української мови, української душі, української ментальності. І коли закривається школа, село просто зникає".
 
Співзвучним заяві опального нині політика є лист у редакцію "ФЕСТу" від педколективу Нижньоворітської ЗОШ І—ІІІ ступенів Воловецького району, які теж уже відчули на собі "реформаторські" пориви Д.Табачника. Нижче наводимо його зміст.
 
Реорганізація чи закриття?
 
Слова іншомовного походження дедалі частіше поповнюють українську лексику. А найбільше їх полюбляють вживати керівники владних структур, які начитаються таких лексем у затишних кабінетах і потім використовують їх у власному мовленні. Коли скажуть від­верто, що закривають школу, то люди зрозуміють їхню антинародну політику. А от слова "оптимізація" чи "реорганізація" звучать переконливіше з їхніх уст і не викликають хвилю обурень.
 
З лютого цього року перший заступник голови Воловецької РДА І. Лопіт та начальник відділу освіти М. Полянчич повідомили нам, учителям, що Нижньо­ворітська ЗОШ І–ІІІ ступенів буде реорганізована в ЗОШ І–ІІ ступенів.
 
Не маючи рішення сесії місцевої ради та не враховуючи думку територіальної громади про недопустимість реорганізації школи, представники влади довели педколективу своє небажання вирішувати справи гуманним шляхом і поліпшувати життя народу, а навпаки, порушити закон і продемонструвати силу можновладця.
 
Реорганізація шкіл, яку збираються зробити в районі, – це пряме порушення законів про освіту та дискримінація освітян з боку чиновництва. Не враховано ними і Конвенцію про права дитини, де у 4 розділі ст.19 записано: "Держава забезпечує право дітей на вибір навчального закладу і навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах".
 
Хто з високопосадовців спитав дітей, чи хочуть вони навчатися у 10–11 класах Нижньоворітської школи-інтернату і чи мають бажання міняти гуманітарний профіль навчання на художньо-естетичний, який обрала школа-інтернат? Ніхто!
 
Не врахували горе-керівники і того, що контингент дітей у школах щороку збільшується. Нині у Нижньоворітському дитсадку є три групи дітей дошкільного віку, а раніше й з одною групою садок не закривали. Потрібно врахувати і те, що в нашій школі навчаються діти у 10–11 класах з 4 навколишніх ЗОШ І–ІІ ступенів, у класі з гуманітарним профілем навчаються 24 учні.
 
Цього року Нижньоворітська ЗОШ І–ІІІ ступенів мала 16 призерів районних олімпіад, а за кількістю тих, хто вступив у вузи, посідає друге місце в районі піс­ля Воловецької ЗОШ І–ІІІ ступенів, у якій контингент учнів перевищує у 2–3 рази. То чи є здоровий глузд у тому, щоб здійснити реорганізацію школи?
 
Велике село Нижні Ворота з трьохтисячним населенням невдовзі перетвориться на пустку. За 20 років незалежності України у нас уже закрили всі під­приємства (а їх було 14!), дільничну лі­карню. Ще муляє очі наша школа, ос­кіль­ки вона не має таких фі­нансів, як школа-інтернат, бо там ви­діляються біль­ші гроші на харчування дітей. Проте у нашій школі завжди були два десяті і два одинадцяті класи, а в інтернаті – тільки по одному.
 
Чи цікавляться керівники району, скільки у школі-інтернаті навчається дітей, котрі підлягають категоріям "малозабезпечена сім'я" чи "дитина-сирота"? А скі­ль­ки є там таких дітей, яким місце навчання – у загальноосвітній школі?
 
2011 рік оголошено роком освіти. Але якої освіти, коли на ній таким шляхом економлять чиновники? Невже скорочення 10–15 чоловік у нашій школі та по 1–2 з інших шкіл наповнить бюджет району і це допоможе збільшити пенсійний вік? Де працюватимуть жінки до 60 років, якщо у 30–35 років залишаться безробітними?
 
Як бачимо, не дуже служителі народу переймаються проблемами людей, життям майбутніх поколінь, що вирішили їх позбавити навчання в школі, яку обрали самі діти.
 
З часом така реорганізація шкіл призведе до їх закриття, бо діти не захочуть на 2 роки іти вчитися в іншу школу і звикати до нового колективу.
 
Чи не краще було б скоротити численний штат РДА та райради, адже вони працюють для власної зарплати, а вчителі – для майбутнього України.
 
З повагою, вчителі Нижньоворітської ЗОШ І–ІІІ ступенів Воловецького району Закарпатської області
 
P.S. Лист-звернення підписали 19 педагогів. Підписи зберігаються у редакції
24 лютого 2011р.

Теги: школа, Нижні Ворота, учні

Коментарі

Петрович 2011-04-14 / 09:44:00
Звичайно і мене дуже обурило таке рішення РДА, але вчителів я бачу більше турбує не закриття школи взагалі, а закриття конкретно їх школи, інакше як зрозуміти закиди в бік школи-інтернату на кшталт "А скі­ль­ки є там таких дітей, яким місце навчання – у загальноосвітній школі?", а хто встановив що їм місце в ЗОШ а не в школі-інтернаті? Адже це право дітей обирати школу навчання. Або це "чи хочуть вони навчатися у 10–11 класах Нижньоворітської школи-інтернату і чи мають бажання міняти гуманітарний профіль навчання на художньо-естетичний, який обрала школа-інтернат?" Профіль обрала не школа, а діти, які там навчаються і в паралельному класі може бути інший профіль за бажанням дітей. Шкода, що вчителі не об’єднаються проти таких нерозумних рішень, а "кидають каміння один одному у город"...


ФЕСТ
Публікації:
/ 1Володимир Мишанич: «Пишучи про мистецтво, будь хоч трохи художником»
/ 8Михайло Бачинський – атлант війська Кошута
Духовну спадщину своїх предків угорська спільнота намагається віднайти й зберегти
Трембітар із Репинного
Їх б’ють чужі люди і рідні діти, а від голодної смерті рятують волонтери
«Зупинити повну руйнацію Донбасу може тільки сильна і відповідальна влада», – доктор медичних наук, колишній донеччанин Анатолій Канзюба, який нині працює в Ужгороді
Ніна Бечук: «Енкаведист зачитав наказ, що нас з мамою засуджено за 54-ою статтею КК УРСР. Маму – за сина, а мене – за брата»
В Ужгороді видали посібник «Історія Закарпаття» Д.Данилюка
Поет математики. До 125-річчя від дня народження професора М. Зарицького
Заробітки, обпалені війною
Дзвони і клепало
Образ Божої матері на крашанці хустської цілительки
/ 1(Не)модифікована політика Угорщини щодо (не)нової України
/ 2«Я українка і відмовитися від України не можу», – каже кримчанка Олена, яка переїхала з Сімферополя до Ужгорода
/ 1У Хусті засідала Закарпатська обласна народна громадська рада
«Кобзар» діда Василя
/ 3Тиждень тому троє закарпатців загинули по дорозі на Майдан
Удочерили, аби знущатися?
Пам’ять про невідомого ленінградського студента береже подружжя Мадярів у Волівці
/ 1Громадськість Києва вшанувала закарпатців – визволителів столиці
Відчуття свого призначення озвучив поет з Боржавської Долини
Динамівську осінь тричі поспіль «озолочували» закарпатці
/ 2Йосип Тереля. «Ходячий апостол», котрого позбавили Батьківщини
/ 1До дня мови. «Ну що, здавалося б, слова…»
Острів демократіїу центрі Європи. 95 років від дня створення Чехословацької Республіки
» Всі записи