Згідно з Конституцією, перший тур обрання першої особи країни мають відбутися 29 березня 2015 року.
Традиційно з наближенням вирішальної дати в інформаційному полі все активніше розгортатиметься війна соцопитувань.
Нажаль, в Україні не так багато незалежних соціологічних компаній та служб, результатам досліджень яких можна вірити на сто відсотків.
Як правило, більшість соцопитувань робляться на замовлення того чи іншого штабу, і у публічну площину потрапляє лише те, що вигідно замовнику.
Реальні результати частіше залишаються у штабах для корегування поточних кроків.
Але психологічна гра на нерви та намагання видати бажане за дійсне рано чи пізно дає збій. І дуже часто більш менш реальну картину можна скласти лише порівнявши дослідження, які отримують різні команди від різних служб.
ЩО ПРИХОВАЛИ СОЦІОЛОГИ
На початку цього тижня компанія Research&Branding Group оприлюднила дані свого дослідження, результати якого у багатьох викликали здивування.
Перш за все дивно, що попри примарну можливість участі Юлії Тимошенко у виборах 2015 року, соціологи включили її прізвище у анкети. Таке опитування має сумнівну цінність для широкого загалу і може хіба що задовільнити цікавість політологів. З іншого боку, очевидно, що у співробітників Research&Branding Group наявні і інші результати, в яких немає прізвища ув’язненої Качанівської колонії. Але ці дані не були оприлюднені.
Друге, що викликало подив – відсутність результатів опитування у другому турі президентських виборів. Без цих даних дослідження взагалі втрачає сенс, адже не дає відповіді на головне питання – хто саме має найбільший шанс стати наступним президентом України. Хоча, знову ж таки, немає ніяких сумнівів у тому, що самі соціологи мають ці дані, що підтвердив "Українській правді" керівник компанії Євген Копатько.
Єдиним поясненням таких дисбалансів може бути багаторічна співпраця Research&Branding Group з Партією регіонів, яка, скоріш за все і була замовником цих опитувань.
Вочевидь вибіркове оприлюднення даних мало дві мети.
По-перше, показати безальтернативне лідерство діючого президента Віктора Януковича на майбутніх виборах. Чому це не так, і наскільки разючими є реальні результати, ми покажемо нижче.
По-друге, маніпулювання з включенням Юлії Тимошенко у анкети очевидно мало показати розпорошеність голосів опозиційних лідерів. Насамперед це явний удар по позиціях Арсенія Яценюка, як потенційного правонаступника популярності лідера Батьківщини.
Отримати повні результати дослідження Research&Branding Group "Українскьій правді" не вдалося. Натомість у розпорядженні редакції опинились аналогічні дані попереднього опитування, яке проводилось тією ж самою компанією у липні цього року для внутрішнього використання. Автентичність наявних у нас даних підтвердив один з співробітників Research&Branding Group та штабу одного з кандидатів, на замовлення якого проводилось опитування.
Опитування проходило з 25 липня по 4 серпня у 24 областях України та Криму. Всього було опитано 2 078 респондентів. В цілому опитуваним було поставлено більше 25 питань. Похибка вибірки становить +/- 2%.
Серед іншого питали про оцінку діяльності політиків. За даними Research&Branding Group, у липні лідером позитивних та негативних оцінок став діючий президент Віктор Янукович.
|
||
|
Щодо президентських виборів опитуваним пропонувалось відповісти на декілька запитань. Одне стосувалось першого тура виборів, а інші – другого туру між двома політиками – діючим президентом та його потенційним опонентом.
Отже, згідно з даними Research&Branding Group, у липні рейтинги розподілились таким чином:
|
|
Якщо порівняти липневі дані з тими, що надала компанія у вересні, різниця виявиться невеликою. За межі похибки виходить лише падіння рейтингу Віталія Кличко – 3,2%. У всіх інших кандидатів зміни показників становлять не більше 2%.
Липень |
Вересень |
|
В. Янукович |
18,9% |
20,8% |
В. Кличко |
14,9% |
11,7% |
Ю.Тимошенко |
10,6% |
10,9% |
А. Яценюк |
6,0% |
6,3% |
П. Симоненко |
5,4% |
6,4% |
О. Тягнибок |
4,7% |
3,1% |
П. Порошенко |
4,2% |
3,2% |
Інші |
1,2% |
|
Проти всіх |
12,6% |
7,9% |
Не піду |
10,1% |
11,5% |
Важко відповісти |
11,4% |
16,6% |
Це порівняння важливе, адже дозволяє припустити, що такі самі тенденції мали місце і у результатах опитування щодо другого туру у вересні.
У ДРУГОМУ ТУРІ ВІКТОР ЯНУКОВИЧ ПРОГРАЄ ВСІМ ПОТЕНЦІЙНИМ ОПОНЕНТАМ
Згідно з нашими даними, у липні компанія Research&Branding Group отримала наступний розподіл голосів між кандидатами:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навіть поверхневий погляд на ці результати може дати пояснення, чому Research&Branding Group не оприлюднює дані своїх досліджень. У другому турі Віктор Янукович програє вибори будь-якому (!) з своїх потенційних опонентів. |
|
|
Очевидно, протягом липня, серпня та вересня ці результати могли змінитися. З огляду на протистояння з Росією щодо питання підписання Угоди про Асоціацією з ЄС, Віктор Янукович міг дещо покращити свій результат.
Але, по-перше, як було показано вище, результати щодо виборів в першому турі, що були відкрито оприлюднені, зміни в рейтингах не перевищують статистичну похибку. А по-друге, останні результати Research&Branding Group були оголошені в кінці вересня. Отже опитування відбувалось принаймні всередині місяця, в момент розпалу розгортання конфлікту з Росією. Отже настрої аудиторії навряд могли встингути змінитися у відповідь на обставин.
Таким чином цілком впевнено можна припустити, що і у останньому опитуванні Віктор Янукович гарантовано програє другий тур будь-якому з кандидатів від опозиції.
Ще один цікавий результат, який отримали соціологи Research&Branding Group, стосується питання єдиного опозиційного кандидата.
|
|
За результатами опитування, лише 39% респондентів вважають, що опозиції треба висувати узгоджену кандидатуру вже у першому турі. Прихильників сценарію Юлії Тимошенко, яка закликає йти на вибори окремими колонами, майже на 10% менше. Втім тут могла відбутися маніпуляція, адже незрозуміло, яка саме аудиторія відповідала на це питання – всі респонденти, чи тільки ті, хто підтримує опозицію.
ТАЄМНІ ДОСЛІДЖЕННЯ АМЕРИКАНЦІВ
Тим часом "Українській правді" стали відомі результати іншого більш змістовного соцопитування, яке проводилося на замовлення Міжнародного Республіканського Інституту (IRI), очолюваного сенатором Джоном Маккейном.
За інформацією редакції, з результатами цього дослідження лідерів опозиції – Віталія Кличка, Арсенія Яценюка та Олега Тягнибока – було ознайомлено 30 вересня під час їх останнього візиту у Вільнюс, де вони зустрілись з президентом Литви Далею Грибаускайте.
Дані соцопитування, проведеного з 27 серпня по 9 вересня, були передані всім трьом штабам під час закритої презентації. Чи підтверджують вони поразку Віктора Януковича, і кому відійдуть голоси Юлії Тимошенко у другому турі президентських виборів 2015 року, читайте найближчим часом.
"Українська правда" вже звернулась до головного офісу IRI з проханням підтвердити або спростувати наявність такого дослідження. Крім того, ми звертаємось до штабів усіх трьох опозиційних партій з проханням прокоментувати дані цього дослідження.
Мустафа Найем, "Українська правда"
, Закарпаття онлайн.СпецпроєктиПалагна 2013-10-04 / 10:24:02
Пане Янукович, ви зняли ричагом-Ващуком-Ледидою з моєї дочки стипендію лише за те, що вона побувала за кордоном. Дякую за ПАКРАЩЕННЯ
сергій 2013-10-03 / 22:21:07
да оце так новина, а особливо її закінчення, таємні дослідження з якими таємно ознайомили.
Аплодую стоячи. А потім після виборів опозиція також таємно буде заявляти що вони виграли