Організатори семінару мали на меті запропонувати нові експортні можливості для українських деревообробних, меблевих підприємств та підприємств з переробки недеревинної продукції для виходу на ринки Швейцарії та ЄС в рамках Швейцарської програми підтримки імпорту SIPPO на 2010-2011 рр. Ця програма має повноваження від уряду Швейцарії, діє під патронажем Швейцарського Секретаріату економіки SECO та надає конкретну допомогу підприємствам країн з перехідною економікою (в тому числі Україні) у пошукові партнерів на теренах ЄС.
Крістіан Бернет, представник SIPPO, детально розповів учасникам семінару – представникам Закарпатського обласного управління лісового господарства та директорам підприємств – про те, як їм може допомогти швейцарська програма. Крім того, його колеги – Клаус Дюрбек, Курт Вютріх та Ганспетер Кельн – ознайомили присутніх із ринковими вимогами Європейського Союзу, окремий виступ стосувався також сучасних тенденцій виробництва садових і м’яких меблів. Володіючи такою інформацією, українські виробники можуть планувати вихід власної продукції на європейські ринки. На семінарі йшлося саме про продукцію із натуральних інгредієнтів та виробів з деревини. Водночас SIPPO підтримує підприємства й інших секторів (сільськогосподарська продукція, риба, дизайн інтер’єру, ювелірні вироби, іграшки, мода тощо).
Як розповів Крістіан Бернет, SIPPO надає інформаційні послуги, технічну підтримку і, головне, сприяє у пошукові партнерів. Українські підприємства можуть отримати у рамках цієї програми цінну інформацію про ринок ЄС, правила імпортування, детальний огляд галузі та вже наявної на ринках продукції. Крім того, для українських фахівців пропонуються тренінги і семінари з експортного маркетингу, дизайну і якості, норм і стандартів. Для пошуку партнерів та укладання конкретних бізнес-угод SIPPO пропонує участь у колективних стендах на провідних міжнародних профільних виставках. Як масштабна програма з потужним іміджем, SIPPO отримує найкращі місця на таких виставках, тому усі, хто співпрацюють з нею, гідно представлені потенційним діловим партнерам. Крім самої виставки триває серйозна маркетингова робота до її початку та по завершенню. "Виставка — це не подія, а процес, що починається приблизно за 9 місяців до її початку і закінчується приблизно через 6 місяців після виставки", — зауважив К. Бернет. SIPPO проводить й інші виїзні маркетингові заходи для пошуку прямих партнерів по бізнесу для українських виробників.
Основну функцію SIPPO доповідач сформулював так: "відкриває двері" ринку ЄС та Швейцарії зокрема. Тому усі зацікавлені підприємства можуть співпрацювати із програмою, і брати участь у таких найбільших галузевих виставках, як Interzum, Swissbau, SPOGA, сплативши тільки невеликий реєстраційний збір, а усі інші витрати з фінансування та спорудження стенду, проживання двох представників підприємства в готелі та інше бере на себе програма SIPPO.
Однією з найголовніших умов виходу на європейські ринки є сертифікація продукції, її якість, дизайн, що відповідає останнім тенденціям тощо. У ході семінару експерти озвучили конкретні вимоги сучасного ринку у галузі деревинної та недеревинної продукції лісу. Закарпатські виробники мають змогу дізнатися усю інформацію у організатора цього семінару — Агентства сприяння сталому розвитку Карпатського регіону ФОРЗА, що працює в Ужгороді.