— Ситуація, яка склалася нині в галузі будівництва, впродовж весни так і не поліпшилася, й жодного просвітку тут не з'явилося. Мінре-гіонбуд України і далі постійно в якісь ігри грає з регіонами. Через постанови Кабміну визначений перелік об'єктів для будівництва у поточному році. Його нарешті переглянуто й уже затверджено розпорядженням Кабміну від 13 травня 2009 р. № 544-р, так би мовити, остаточно. Але хочу зауважити, закінчився травень, однак досі на Закарпатті з держбюджету чи Стабілізаційного фонду ще не фінансувався жоден об'єкт. Дуже неприємно, що ми наполягали насамперед на перехідних об'єктах, будівельні роботи на яких були розпочаті ще в минулі роки, проте кілька таких об'єктів Мінрегіонбуд так і не включив у перелік. Це, зокрема, реконструкція Минайського та Чинадіївського водозаборів для поліпшення водопостачання від-
повідно обласного центру та міста обласного значення Мукачева, в яких проживає понад 200 тис. населення, і ці об'єкти фінансувались із 2004 року за рахунок коштів субвен-цій із державного бюджету. З не відомих нам причин Мінрегіонбудом України також виключено з переліку, який погоджено керівництвом облдержадміністрації та обласної ради, продовження будівництва ЦРЛ у м. Берегово, пологового відділення Іршавської й гінекологічного корпусу Рахівської райліка-рень і відкладено фінансування з держбюджету будівництва кількох шкіл. Це спорудження навчального корпусу ЗОШ у с Верхня Визниця Мукачівського району (пусковий комплекс на 250 учнівських місць) і двох шкіл на 662 учнівські місця (с. Вишка Великоберезнянського та с. Новоселиця Тячівськрго районів), що споруджувались у сільських населених пунктах, яким надано статус гірських.
Держава хоче цьогоріч допомогти у добудові тих об'єктів, які мають уже 70 і більше відсотків готовності, що неодноразово декларувалося Прем'єр-міністром України Юлією Тимошенко. Але не із загального фонду держбюд-жету-2009, а лише за рахунок Стабілізаційного фонду. Проте він наповнений тільки на 4 % від запланованого і тому його поки що слід вважати віртуальним. А як же цей Стабілізаційний фонд може наповнюватись, якщо ми сьогодні знаємо, що Програма приватизації Верховною Радою не затверджена. Тож звідки, питається, будуть гроші стабілізаційні, коли основним їх джерелом згідно з положенням про цей фонд якраз є кошти, виручені від приватизації.
І ще таке. В умовах фінансової кризи, яка дедалі поглиблюється, насправді державний бюджет наповнюється гірше, ніж місцеві бюджети. Тобто мова про те, що й банківська система знаходиться у кризовій ситуації. І спеціально визначені державою 2 банки як (Укрексімбанк й Ощадбанк) сьогодні також не мають грошей для кредитування добудови 6 багатоповерхівок на Закарпатті з високим ступенем готовності. Якщо говорити про вже вище згадуване розпорядження Кабміну від 13 травня 2009 року, яке було затверджене саме під гроші Стабілізаційного фонду, їх там знову-таки немає.
Хоча Мінрегіонбуд України просить надати йому графік фінансування цих об'єктів. Закарпатська ОДА включала в перелік для фінансування за рахунок коштів Стабілізаційного фонду-2009 двадцять об'єктів, а з них фактично ввійшло тільки десять.
Щодо реалізації інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів. Якщо ж вести мову про об'єкти ЖКГ, то на сьогодні ситуація така, що Міністерство житлово-комунального господарства планує при наявності коштів фінансувати органи місцевого управління напряму, обминаючи ОДА, РДА, обласні та районні ради, тобто фінансувати конкретні об'єкти ЖКГ. А це в принципі може призвести до того, що ми втратимо контроль по фінансуванню цих об'єктів.
І ще одна проблема. Й досі не надійшли в область 67 млн. грн. на відновлення комунальної інфраструктури, поруйнованої липневим паводком 2008 року, які уряд мав виділити через Резервний та Стабілізаційний фонди.
Взагалі я не бачу системної роботи і серйозного відповідального підходу Кабінету Міністрів України до вирішення проблем регіонів. Черезте, щовдіяльнос-ті уряду політика превалює над економікою, в нашому краї нині зупинилась і практично стоїть будівельна галузь.