Як повідомлялося раніше, будівництво вантажного терміналу було завершено ще в грудні 2007 року, однак через брак коштів з держбюджету, до нього не було під’їздів. Термінал споруджувався в рамках програми ТАСІS за рахунок технічної допомоги Європейської комісії, яка для першого траншу виділила 3 млн.євро. А під’їзна дорога будувалася за державні кошти і була невід’ємною умовою при відкритті фінансування другого траншу – реконструкції пасажирського напрямку митного поста “Ужгород”. Розуміючи вкрай важливість цього питання, у травні цього року уряд таки спромігся віднайти необхідні 24 млн.грн. для будівництва під’їзної дороги до терміналу.
Відтак потік вантажівок перенаправлено до новозбудованого терміналу, в якому створено всі сучасні умови для проходження митного та інших служб контролю. Перевізники кажуть, що відтепер є надія швидше проходити митний контроль, адже з відкриттям нового терміналу значно збільшиться його пропускна спроможність. Якщо раніше пропускали сотню вантажівок, то тепер – до трьохсот і більше на добу. Для цього в найближчий час буде збільшено кількість персоналу, як митників, прикордонників, так й інших суміжних служб. Однак, для контрабандистів кордон залишається на замку, бо термінал оснащено сучасним обладнанням, серед яких і ваги, і рентген. На часі – екологи встановлять засоби радіаційного контролю, а митники – потужний сканер.
Новозбудований термінал знаходиться у транспортному коридорі №5, що об’єднує країни-члени Європейського співтовариства, а тому приваблює значну кількість вантажних перевезень з Австрії, Угорщини, Польщі, Чехії, Словаччини та інших країн.
За словами заступника начальника Ужгородської митниці Валерія Борисова, тепер основна задача – якнайшвидше віднайти джерело фінансування другої черги, яка передбачає реконструкцію митного поста “Ужгород” по пропуску пасажирського автотранспорту. Бо за півстоліття, а збудований він ще в 1966 році, пост жодного разу не ремонтували. Тому зрозуміло, існуюча митно-прикордонна інфраструктура застаріла і потребує реконструкції за сучасними європейськими стандартами. Наразі пропускна спроможність легкових автомобілів складає 2,5 тис., після реконструкції – очікується вдвічі більше. Загальна вартість будівельних робіт пасажирського напрямку складає 8 млн.євро.