Засідання проходило у Виноградівському районі. Спочатку у приміщенні Виноградівської РДА учасники засідання заслухали та обговорили інформацію начальника управління аудиту юридичних осіб ДПА у Закарпатській області Віталія Кричка про стан дотримання платниками податків вимог законодавства щодо проведення розрахункових операцій за готівку. Як засвідчило обговорення, це питання є надзвичайно актуальним з огляду як захисту прав споживачів, так і обліку доходів суб'єктів господарювання та їх оподаткування.
З початку року в податкових органах Закарпатської області на обліку понад 7340 суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій та які використовують 7730 зареєстрованих у податкових органах реєстраторів розрахункових операцій.
За січень-серпень 2007 року працівниками податкових органів Закарпатської області проведено 917 перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового обігу, за результатами яких застосовано узгоджених (тобто таких, з якими платники погодилися) фінансових санкцій на суму 1325,4 тис.грн. (1,45 тис. грн. на одну перевірку), з яких до бюджету уже надійшло 1300,7 тис.грн.
Основними порушеннями є проведення розрахункових операцій без застосування РРО та РК, невидача розрахункових документів (касових чеків, розрахункових квитанцій) на повну суму покупки, не забезпечується відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО. Також виявлялись такі порушення, як перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі, порушення порядку витрачання готівки на виплати, пов'язані з оплатою праці, порушення встановлених строків повернення готівки, виданої під звіт, проведення розрахунків без видачі платіжного документа.
Зокрема підрозділами оперативного контролю проведено 714 перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють діяльність у сфері оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Характерними порушеннями, які допускає вказана категорія платників податків, є торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без відповідних ліцензій та перевищення максимальних цін при продажу тютюнових виробів .
Проведено також 48 перевірок СГД, що здійснюють діяльність у сфері грального бізнесу, за наслідками яких нараховано 60,26 тис.грн. узгоджених штрафних санкцій. Крім того, матеріали 36-ти перевірок направлено в ДПІ інших областей по місцю реєстрації суб’єктів господарювання.
Члени Громадської ради рекомендували органам податкової служби посилити роз´яснювальну роботу серед населення щодо значимості застосування РРО та КОРО для запобігання приховування суб’єктами господарювання доходів від оподаткування, сприяння виведенню доходів з тіні, наповненню бюджетів усіх рівнів та для захисту прав споживачів.
Підрозділам податкового аудиту ширше висвітлювати факти типових порушень законодавства з готівкового обігу у засобах масової інформації та на семінарах для платників податків з метою недопущення їх іншими суб’єктами господарювання.
Заступник начальника юридичного управління ДПА у Закарпатській області Олександр Буря ознайомив присутніх з судовою практикою за участю суб’єктів господарювання та ОДПС України, зокрема щодо застосування штрафних санкцій за порушення правил застосування РРО.
За результатами розгляду даних справ, в рішенні господарського суду Закарпатської області висловлено чітку позицію щодо того, що спеціальним законом, який регулює питання додержання суб’єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків та товари (послуги), є Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Статтею 15 даного Закону передбачено, що контроль за додержанням СПД порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи ДПС шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Також, у рішенні суду зазначено, що наведені у ст.12 ЗУ «Про державну податкову службу в Україні» умови допуску посадових осіб органів ДПС до проведення планових або позапланових виїзних перевірок стосуються перевірки платника податків з питань щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов»язкових платежів), а не стосуються перевірки СПД з питань дотримання чинного законодавства щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, оскільки за умови повідомлення СПД про дату проведення такої перевірки із вищезазначеного питання, буде неможливим встановити наявність у діях такого СПД порушень з питань, що підлягають такій перевірці.
Розглянуто також інформації про стан обговорення проекту Податкового кодексу України та про стан залучення платників податків до подання податкової звітності в електронному вигляді.
Далі учасники засідання побували на заводі ТзОВ “Мікаланд”, що у с. Перехрестя, де ознайомилися з ходом реалізації інвестиційного проекту по виробництву консервної продукції. Очолює це підприємство член Громадської ради при ДПА у області Юдіта Петеї. У підприємство вже вкладено 3 млн. доларів США інвестицій. Другий рік здійснюється випуск консервної продукції під відомою маркою фірми “Мікадо”. Вся продукція експортується до Німеччини та Росії. Завдяки цьому проекту селянські господарства Виноградівщини та Іршавщини мають сталий ринок збуту сільськогосподарської продукції, а отже і сталі доходи. Зарплата на підприємстві також непогана - перевищує 900 грн.
Звичайно, і в цього підприємства є проблеми. В тому числі і пов'язані з оподаткуванням. І в ході засідання Громадської ради якраз і оговорювалися пропозиції щодо поліпшення інвестиційного середовища.