Про це випливає з листа президента нафтової компанії Вагіта Алекперова на ім'я президента Володимира Путіна від 27 серпня.
"Прикарпатзахідтранс" - українська структура "Транснафти", якій належать ділянки нафтопродуктопроводів Самара - Західний і Грозний - Армавір - Трудова, що проходять по території України.
Як пише видання, Путін поставив на листі резолюцію "згоден" і розписав його віце-прем'єру Аркадію Дворковичу і президенту "Транснафти" Миколі Токарєву.
Представник "Транснафти" адресував запитання "Лукойлу", так як, за його словами, це ініціатива нафтової компанії.
Представники "Лукойла", віце-прем'єра Аркадія Дворковича, Міненерго від коментарів відмовилися.
Після покупки "ПрикарпатЗахідтранс" зарубіжною "дочкою" "Лукойлу" трубопроводи будуть передані російсько-європейському консорціуму, який "забезпечить його завантаження та експлуатацію", йдеться у листі.
В цьому консорціумі контроль залишиться у "Лукойла". Труба потрібна компанії, щоб гарантувати прокачку дизпалива на європейські ринки, говорить федеральний чиновник, знайомий з цією ініціативою.
"Лукойл" довго працював на Україну, але в 2013 році продав Одеський НПЗ, в серпні повідомив про продаж мережі АЗС і нафтобаз в Україні австрійській AMIC Energy Management.
Хто ще може увійти в проект - співрозмовник не говорить. Це предмет переговорів. Директор Small Letters Віталій Крюков вважає, що в консорціум можуть увійти російські компанії, що не підпали під західні санкції. Дизтопливо по трубопроводам "ПрикарпатЗахідтранс" експортувала "Башнефть".
На внутрішній ринок України "Прикарпатзахідтранс" (загальна протяжність труб - 1433 км) поставляв близько 0,8 млн т палива на рік, ще стільки ж до Угорщини.
Зараз обсяги різко скоротилися - в липні по території України було прокачано 50 000 т дизпалива. Підприємство може коштувати менше 150 млн доларів, говорить аналітик "Уралсиб кепітал" Олексій Кокін.
Для "Транснафти" воно є проблемним: 62,7 млн доларів збитку за п'ять років через розкрадання нафти.
З 2011 року Україна через суд намагається домогтися визнання права власності на трубопроводи "ПрикарпатЗахідтранс" за собою.
У квітні "Транснафта" хотіла законсервувати труби. Але не стала цього робити, після того як український суд виніс рішення, яким визнано за "Транснафтою" право претендувати на ці труби.
На думку Алекперова, кооперація з європейськими партнерами дозволить припинити судові позови до "Транснафти" з боку українських органів, а також системні розкрадання нафтопродуктів, зберігши конкурентний доступ російського дизпалива на преміальні ринки.
Федеральний чиновник вважає, що залучити партнерів вдасться тільки після завершення судів.