Представник “Мельдпарк-України” Валерiй Штракс
Згiдно з ним, iноземнi iнвестори готовi повнiстю облаштувати нашi платнi автостоянки за свiй рахунок, та ще й вiддавати у бюджет мiста 25 вiдсоткiв валових надходжень.
Про деталi розрахованого поки що на 4 мiсяцi проекту розповiв представник “Мельдпарк-України” Валерiй Штракс, котрий вiльно володiє росiйською (на зустрiчi був присутнiй i сам генеральний директор фiрми, правда, участi в обговореннi вiн не брав, бо розмовляє тiльки англiйською й iвритом).
Насамперед гiсть напiвжартома-напiвсерйозно заявив: машин в Ужгородi так багато, що навiть в Iзраїлi це може викликати здивування i заздрiсть. А потiм перейшов до конкретики.
Отже, iнвестори обiцяють повнiстю облаштувати своїм коштом стоянки: вiд асфальтового покриття на них, розмiтки вулиць i до найновiшого обладнання, яке приймає розрахунки як через картки, мобiльнi телефони, так i “живими” грошима (видача решти теж передбачена). Звiсно, такi автомати викликають посилений iнтерес кримiналiтету, тому будуть вжитi всi заходи безпеки. Окрiм того, що сама нiмецька електронiка матиме високий ступiнь захисту, на кожнiй дiлянцi працюватимуть контролери у спецiальнiй формi. Грошей вiд тих, хто паркується, вони не братимуть, але стежитимуть за порядком. Дисциплiну обiцяють залiзну. Чи заплачено за стоянку, звiрятимуть спецiальними сканерами, а всi кошти, отриманi за обслуговування, можна буде вiдстежити на комп’ютерах, що знаходитимуться у мiськрадi й податковiй iнспекцiї. Сама оплата має бути гнучкою: для iнвалiдiв —вiдрахування чисто символiчнi, мешканцi прилеглих до стоянки будинкiв теж можуть розраховувати на суттєвi знижки. А ось щодо центральної частини мiста в усьому свiтi прийнята прогресивна шкала: стоїш, скажiмо, 2 години, — ставка одна, бiльше — вона зростає удвiчi. Щось подiбне передбачається й у нас. Для тих же, хто намагатиметься припаркуватися “на шару”, “Мельдпарк” розробить систему штрафiв i готова її вiдпрацювати юридично. На думку iнвесторiв, у цьому планi в Українi теж треба вводити свiтову систему, а вона зазвичай є такою, що людинi вигiдно якомога скорiше сплатити штраф, бо через мiсяць вiн подвоюється. Окрiм штрафу, в Iталiї, наприклад, застосовують блокування колiс (щоправда, в Ужгородi подiбна непогана практика свого часу була “зарубана” судом).
Загалом мiсто, незважаючи на те, що отримуватиме 25% доходiв, жодної копiйки в цей проект не вкладатиме. Мiська рада має тiльки видiлити паркувальнi мiсця та визначити граничнi розмiри погодинної оплати. Тим часом Валерiй Штракс каже, що вони зацiкавленi у жорсткому контролi з боку нашої влади: “Мельдпарк” не приховує своїх доходiв. Працювати тут будуть мiсцевi мешканцi — аж до процесу iнкасацiї, — отож контроль за фiрмою — їй же на благо”. До слова, Сергiй Ратушняк поставив iнвесторам умову: зарплата обслуговуючого персоналу має бути не меншою за середню в Ужгородi, а це 1300 грн.
Якщо за 4 мiсяцi ужгородцi залишаться задоволеними роботою “Мельдпарку”, то потiм його представники розраховують на тривалий — десь 10-рiчний — контракт. Коли ж фiрма з якихось причин не влаштовуватиме мiсто, iноземцi без претензiй зберуть своє обладнання i поїдуть. Ужгород у будь-якому випадку залишається в плюсах, хоча бiльшими, без сумнiву, вони будуть у разi повноцiнної реалiзацiї проекту. Бо, як пiдкреслив мер, цивiлiзованi платнi стоянки — це не лише грошi, у пiдсумку це ще й порядок у мiстi. Наразi йдеться орiєнтовно про 200—250 паркувальних мiсць, де зможе працювати iнвестор. Яких фiнансових вливань потребує їх облаштування, можна судити з наведеної паном Штраксом цифри: тисяча паркувальних мiсць обходяться десь у 1,5 млн. доларiв. Безперечно, фiрма розумiє, що ризикує, але вважає цей ризик виправданим.
Мирослава ГАЛАС, газета “Ужгород”
01 серпня 2007р.
Теги: