Бескидський тунель почнуть будувати у червні

«Укрзалізниця» залучає гроші ЄББР для будівництва тунелю. До 2017 року пропускна спроможність у напрямку Угорщини зросте вдвічі

Бескидський тунель почнуть будувати у червні

Асоціація «Інтербудмонтаж» в червні почне будувати новий Бескидський тунель на гроші ЄБРР та Європейського інвестиційного банку. Після завершення будівництва в 2016-му Україна зможе пропускати до Угорщини 100 поїздів на добу - удвічі більше, ніж зараз.

Тунель обійдеться в 102 700 000 євро, ще 50 млн буде потрібно для електрифікації ділянки і прокладки залізничних шляхів. «Зараз ми очікуємо затвердження проектної документації Кабміном, - каже начальник відділу з впровадження кредитної угоди «Укрзалізниці» Юрій Симчук. - Підготовчі роботи завершені більш ніж на 90%, гроші на цей рік виділені».

У «Інтербудмонтаж», що виграв тендер «Укрзалізниці», входять п'ять будівельних компаній: «Київбудінвест», «Укрспецтунельпроект», ЗАТ «Інтертрансбуд», «Інтербудтоннель», «СУ-9 ПОЛТАВАНАФТОГАЗБУД». Власник компанії - Володимир Петрук, який працював заступником голови НАК «Нафтогаз» у 2005-2006 роках.

Крижаний перевал

Діючий Бескидський тунель був побудований в 1881 році, коли Закарпатська область входила до складу Австро-Угорської імперії. Сьогодні він є частиною П'ятого міжнародного транспортного коридору, відомого ще як Критський коридор, який з'єднує Росію з Угорщиною, Словаччиною та Італією. По тунелю проходить 60% вантажоперевезень через західний кордон України.

Зараз тунель в аварійному стані. Під час Другої світової він був підірваний в шести місцях, але відновлений вже в 1946 році. Але оскільки габарити радянських, а тепер і українських поїздів більші, ніж західноєвропейських, тунель довелося поглибити. У ході робіт була порушена герметизація - в тунель пішла вода. Взимку з Бескидського тунелю щодня вивозять кілька вагонів льоду. Крім того, тунель одноколійний, через що поїзди нерідко простоюють.

Плани з будівництва нового тунелю замість нинішнього оформилися в конкретику тільки в 2004 році, коли Європейський банк реконструкції та розвитку виділив - під держгарантії - $40 млн на його будівництво. У 2007-му фахівці «Укрзалізниці» підготували кошторис проекту - він склав 2,1 млрд гривень. У 2011 році був проведений тендер на будівництво тунелю, в якому перемогла будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», що запропонувала прокласти тунель за 102 700 000 євро. З них 17,7 млн ​​припадає на ПДВ - європейські банки не виділяють гроші на покриття непрямих податків.

Для «Інтербудмонтаж» контракт дуже важливий. «Зараз в Україні дуже мало будівельних контрактів, кожен - на вагу золота. За них борються десятки компаній - в тендері на будівництво Бескидського тунелю брали участь компанії з Австрії, Швейцарії», - розповів Forbes топ-менеджер компанії, що входить в асоціацію, який просив його не називати. Для «Інтербудмонтаж» будівництво тунелів - робота не нова. В даний час компанія будує дренажно-комунікаційний тунель діаметром 6 метрів в туркменському Ашгабаті. «У Туркменії ми вже побудували 22 кілометри тунелів», - підкреслює співрозмовник Forbes.

Крім ЄБРР, фінансувати будівництво буде Європейський інвестиційний банк, який домовився з «Укрзалізницею» про кредит на 55 млн євро. «Як тільки буде оформлена держгарантія під цей кредит, ми отримаємо гроші», - упевнений Симчук. Відсутні гроші на ПДВ - 17,7 млн ​​євро - дасть «Укрзалізниця». Ще 50 млн євро, які потрібні на електрифікацію і шляхи, дасть Львівська залізниця.

П'ять метрів зверху

Новий Бескидський тунель протяжністю 1764,5 метра - на 5 метрів довший, ніж нинішній - буде побудований за 30 метрів від діючого тунелю. Він буде двоколійний і зможе пропускати на добу 100 поїздів - удвічі більше, ніж існуючий. Швидкість проходження по ньому поїздів зросте до 60 км/год проти нинішніх 25-40 км/год. Після його запуску старий буде законсервовано.

Крім Критського коридору, Бескидський тунель стане частиною майбутнього трансконтинентального коридору Владивосток - Відень, по якому вантажі будуть транспортуватися з Китаю та інших країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. «По залізниці вантажі будуть приходити за 13-14 діб, тоді як зараз шлях по морю займає 28-29 діб», - зазначає Олександр Кава, координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру реалізації економічних реформ при президентові України.

Коридор Владивосток - Відень є ініціативою Російських залізниць. Першочергові плани - будівництво залізниці «російської» колії (1520 мм) від словацького Кошице, куди підведена така гілка з України, до Братислави і Відня. У столицях Австрії та Словаччини росіяни хочуть побудувати кілька великих логістичних терміналів.

Андрєй Кірєєв

23 квітня 2013р.

Теги: тунель, Бескид

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

01:18
/ 3
Розпочалася чергова спроба визнати банкрутом Солотвинський солерудник
14:34
/ 2
McDonald's знову хоче відкрити ресторан в Ужгороді. Цього року
11:08
Фермери з окупованої частини Херсонщини знаходять себе у тепличному бізнесі на Закарпатті
14:16
NSV Group і представники Італії, Німеччини та Польщі провели переговори щодо побудови на Закарпатті інтермодального логістичного центру Horonda Platform
16:30
Торік, в порівнянні з 2022-м, експорт на Закарпатті становив 69%, а імпорт – 84,5%
11:33
/ 1
На Закарпатті відкрили новий митний термінал
16:43
/ 1
Прокуратура взялась за компанії групи Голден Тайл, які з грубими порушеннями придбали закарпатські родовища глин
15:03
/ 8
На аукціоні за 13,87 млн грн продають землю та адмінбудівлю колишнього "Ужгородтеплокомуненерго" в центрі Ужгорода
15:19
/ 3
"Перечинське" "Френдлі Віндтехнолоджі" програло "ужгородцям" суд за родовище андезиту біля Ужгорода, продане за 75 млн грн
10:51
/ 7
За грантами, отриманими на сади, в Україні лідирує Закарпаття
22:08
/ 20
Під велетенський деревообробний завод на Закарпатті зареєстрували індустріальний парк
21:56
У 2023-му через Закарпатську митницю експортовано товарів на майже 32 млрд грн, а імпортовано на понад 106
15:24
На Закарпатті торік зареєструвалися 7688 нових платників податків, а припинили діяльність 4720
14:30
Цьогоріч єдиного податку на Закарпатті сплачено на 17,5% більше, ніж торік
10:11
На Закарпатті надходження від туристичного збору за рік зросли на 14%
22:23
угорщина завертає вантажівки з України в "Загоні" через відсутність оформлених документів Т1
20:01
/ 7
На Закарпатті незаконно будують деревообробний завод, для роботи якого потрібно 32 тисячі лісовозів щороку, – природозахисники
20:49
Цьогоріч у зоні діяльності Закарпатської митниці товарів імпортовано утричі більше, ніж експортовано
18:32
/ 1
На Закарпатті закладуть плантацію лохини в горщиках
19:55
Виноградар з Херсонщини, господарство якого – в зоні бойових дій, консультує фермерів на Закарпатті
21:34
На Закарпатті у поточному році, в порівнянні з 2022-м, експорт товарів зменшився на 27%, імпорт – на 16,5%
18:35
Закарпаття дає українському виноградарству нове життя – виноградар з Херсонщини
09:50
34 гектари малини, лохини та полуниці: поблизу Мукачева працює релоковане ягідне підприємство
18:22
/ 1
Газорозподільне підприємство АТ "Закарпатгаз" увійшло до складу НАК "Нафтогаз України"
17:07
/ 4
Чеський залізничний оператор RegioJet підтвердив намір інвестувати у електрифікацію ділянки Чоп-Мукачево
» Всі новини