Велоекологія

Минулої пятниці в Ужгородській міській раді відбувся "круглий стіл" за участі представників громадськості, міської влади та депутатського корпусу, присвячений розвитку велоінфраструктури. Як один із учасників зібрання хочу звернути увагу на наступне.

За останні роки місто Ужгород є одним із лідерів в Україні щодо забрудення повітря автомобільними викидами. В той же час владою не робиться жодних кроків щодо покращення ситуації.

Я переконаний, що одним із важливих напрямків розвитку міста має стати створення дорожної інфраструктури, яка б дозволяла ужгородцям активно користуватись безмоторними видами транспорту, тими ж велосипедами або й "сегвеями". Оскільки багато із нас просто "довозять до робочого місця свою задницю", то чому б це не робити на велосипеді?

В Ужгороді зареєстровано біля 30 тисяч автомобілів, на дороги щодня виїзжає нехай третина, то чому не стимулювати хоча б на 10% скорочення цієї третини? Це дасть зменшення викидів на ТИСЯЧУ автомобілів щодня. Хіба це не суттєво для нашого невеликого міста? І саме тому, що воно невелике, на велосипеді його можна проїхати наскрізь за хвилин двадцять, лиш не кожен на таке відважиться, з огляду на наші дороги.

Я знаю, що це питання швидко не вирішиш, коштів тут треба купу. Але однозначно можна почати прокладати велодоріжки хоча б на ділянках міських доріг, де проводиться капітальна реконструкція. Наприклад, зараз плануються роботи на Швабській. Міський голова пан Погорєлов стверджував, що на вулиці буде односторонній рух. Отже, тут цілком достатньо місця для вирішення нашої задачі, а щодо коштів, то грошам абсолютно однаково, чи за них вкладуть асфальт із велодоріжкою, чи без.

Отже, іще раз хочу наголосити, що створення вищезазначеної інфраструктури буде приносити користь ВСІМ ужгородцям ( окрім, може кількох таких, що ходять у протигазах), а не лише декільком сотням велолюбителів, яких, до речі, в такому випадку стане уже декілька тисяч.

Зрештою, я не відкриваю нічого нового: зовсім поруч знаходяться країни, де така річ, як велодоріжки, є цілком звичною. Так само звичним є те, що депутати, мери і міністри в європейських країнах їздять на роботу на велосипедах. І я би дуже хотів, щоб і наші обранці, хоча б міські, почали реальний рух у цьому напрямку – оздоровленні міста над Ужем.

23 травня 2012р.

Теги: велосипед, велодоріжка

Коментарі

Ігор Баран 2012-05-29 / 14:22:52
І ногами також. Ваша думка мені імпонує, але:
стаття не про персональні уподобання учасників руху, а про створення інфраструктури, і тут я приклад показав.

Людмила 2012-05-29 / 09:51:16
А яким транспортом Ви користуєтесь? По моїм даним Ви використовуєте автомобіль .Покажіть приклад.

Погор-в 2012-05-23 / 21:02:32
а який з велодоріжки відкат?