Свого часу призначення Наталі Шетелі в.о. директора Ужгородського коледжу культури і мистецтв спровокувало чималу і не зовсім зрозумілу хвилю обурення громадськості. Тоді, в липні 2011 року, колектив закладу навіть надсилав листа на ім’я Президента України, міністра освіти і міністра культури, висловлюючи своє невдоволення призначенням на посаду в.о. директора молодої жінки.
Однак, по-хорошому все ж варто робити висновки хоч за деякий час, який, як відомо, все і завжди розставляє на свої місця. Що, бачиться, сталось і цього разу: сьогодні, за рік після призначення пані Наталі в.о. директором Ужгородського коледжу культури і мистецтв заклад помітно «осучаснився» і «вдосконалився». Нині у коледжі створені всі умови для навчання студентів і здобуття ними обраної професії – проведні ремонти аудиторій, хореографічної й актової зали, облаштовані туалети, встановлений WI-FI… Та зупинятись на досягнутому Наталя Шетеля не збирається, каже, за мрію має перетворення коледжу на кращий навчальний заклад такого взірця в Україні. Тим більше, що потенціал для цього є, упевнена в.о. директора, та й підтримка влади, зацікавленість у цьому педагогічного складу і студентів відчувається.
Наталя Шетеля сама є випускницею Ужгородського коледжу культури і мистецтв, тоді ще Ужгородського училища культури (закінчила бібліотечне відділення 2004 року). Тож як він має працювати в ідеалі, знає «зсередини».
«Одразу після того, як я закінчила училище культури, тодішній його керівник Михайло Миколайович Митровка взяв мене на роботу. Одночасно з тим я вступила у Київський національний університет культури і мистецтв, який закінчила в 2008 році з дипломом магістра театрального мистецтва. Також маю юридичну освіту. Свого часу працювала методистом, викладачем, заступником декана УФ КНУКІМ. А зараз пишу дисертацію по психології. Чому по психології? Бо мені надзвичайно цікаво, працюючи в колективі, розуміти колектив, розуміти стосунки, що в ньому складаються. Тим більше, знання психології дає змогу краще розуміти студентів – я ж, окрім «керування», ще і викладаю сценічне мовлення. Упевнена, що керівник будь-якої освітньої установи, насамперед, має бути педагогом. Для мене особисто викладання (я викладаю з 2006 року) є таким собі своєрідним відпочинком від адміністративної роботи, можливістю поспілкуватись із студентами, дізнатись про їхні потреби, зацікавлення, творчі можливості, та і, зрештою, рівень знань», – розповідає пані Наталя.
На запитання, з чим пов’язане торішнє невдоволення її призначенням на посаду, Наталія Ігорівна, посміхаючись, відповідає: «У мене на це є тільки одна відповідь – приказкою про те, що є й люди, що і солов’я не люблять». І додає, що, не зважаючи ні на що, прагне і буде працювати на імідж і розвиток закладу, що вже став для неї рідним. Словам нинішнього керівника коледжу є підтвердження відповідними діями. Взяти хоча б те, що майже одразу по призначенні Наталі Шетелі в.о. директора Ужгородського коледжу культури і мистецтв у закладі зроблено багато чого для забезпечення комфорту і умов навчання студентів.
«Перше, що було зроблено – це душові кабінки прямо у приміщенні коледжу. В принципі, душові кабінки є в гуртожитку, але студентам-хореографам після годин занять потрібно було бігти з коледжу у гуртожиток тільки аби помитись. Результат – то хвороби, то невстигання на наступні пари. Врешті-решт, помитись після фізичних навантажень необхідно, це одне з перших правил гігієни. Разом з тим, ми зробили ремонт в актовому залі, зробили сцену».
У розмові пані Наталя майже не послуговувалась займенником «я», повторюючи все більше «ми». Каже: всі досягнення, які має нині коледж – заслуга професійного колективу, довгої і кропіткої роботи спеціалістів своєї справи. «Мені дуже повезло з колективом – наші педагоги не тільки володіють ситуацією кожен у своїй галузі, але і радо допомагають, якщо я звертаюсь із порадою або за допомогою. Добре розумію, що одна рука, як то кажуть, в долоні не плеще. І, якщо виникає необхідність, не цураюсь звертатись до колег, і в управління культури, і до керівників обласних установ культури. Вдячна за те, що вони ніколи мені не відмовляють, може й тому, що розуміють: допомагаючи молоді, самі молодіють, а разом з тим, і молоді допомагають зростати. Зрештою, без підтримки і участі всього колективу, голів циклових комісій ми б не дійшли і не досягли того, що маємо».
Нині, за словами пані Наталі, навчально-виховний процес в Ужгородському коледжі культури і мистецтв здійснює висококваліфікований педагогічний колектив у кількості 114 викладачів. Є серед них 2 кандидати наук, 16 викладачів-методистів, 9 заслужених працівників культури, а ще – народний артист України. Спільно вони з дня у день, з року в рік навчають майбутніх фахівців у галузі культури, фахівців клубних установ, культурно-дозвіллєвої діяльності.
«Ужгородський коледж культури і мистецтв пропонує навчання за двома напрямами – культура і мистецтво відповідно. А вже напрями ці мають окремі спеціальності. Наприклад, за напрямом культура ми пропонуємо навчання спеціальностям «Бібліотечна справа» та «Народна художня творчість» (спеціалізації – «народне пісенне мистецтво», «народне інструментальне мистецтво»(народні інструменти), «народне інструментальне мистецтво»(духові та естрадні інструменти), «видовищно-театралізовані заходи»). За напрямом мистецтво готуємо тільки хореографів. Після завершення навчання наші випускники працюють артистами балету, хору та оркестру Заслуженого Закарпатського народного хору, керівниками творчих колективів, викладачами та концертмейстерами дитячих мистецьких шкіл, акторами професійних та аматорських театральних колективів. Без перебільшення, до заслуг закладу можна записати й те, що тільки Ужгородський коледж культури і мистецтв готує фахівців культурно-дозвіллєвої діяльності – спеціалістів, які в майбутньому на вищому рівні проводять масові заходи, концерти, презентації», – розповідає Наталя Шетеля.
Та, напевно, найбільш приємним є те, що більшість випускників коледжу затим виявляють бажання навчатись далі у вищих навчальних закладах, що успішно й роблять. За словами пані Наталі, «Наші випускники вступають у Київський національний університет культури та мистецтв, вчаться в Київському національному університеті театру, кіно і телебачення імені Карпенка-Карого, їдуть у Рівненський інститут культури. І якість знань наших випускників там оцінюється досить високо».
Знання ж у коледжі здобуваються студентами за рахунок суттєвого навантаження, визнає Наталя Шетеля. При цьому зауважує, що без певних зусиль, важкої праці і цілеспрямованості навіть студенти спеціалістами в своїй галузі стати просто не зможуть. Відтак, працювати доводиться багато і наполегливо, благо, всі умови для цього в коледжі створені.
«Окрім групових лекційних занять, наші студенти мають також заняття індивідуальні. Що таке індивідуальне заняття? Беремо, наприклад, класичний танець: так, на один семестр студент має кілька занять в одного викладача, який працює виключно з одним студентом. Індивідуальні заняття мають студенти спеціальності народна художня творчість та хореографія. Ще одна особливість стосується спеціальності народно-художня творчість: у студентів цієї спеціальності є заняття з сольного співу, диригування. Так от тут зі студентами індивідуально займаються і педагог, і концертмейстер. Окремо також є і самостійні заняття, в ході яких студенти самостійно відпрацьовують «матеріал». Якщо ж до того, як приступати до практики, необхідні додаткові теоретичні знання, студент має змогу скористатись послугами бібліотеки», – розповіла в.о. Ужгородського коледжу культури і мистецтв.
Для самостійних занять у навчальному закладі спеціально відведені класи, є такий клас і в гуртожитку. Щодо гуртожитку, до речі, взагалі окрема розмова – тут, за словами пані Наталі, студенти мають всі можливості як для повноцінного відпочинку, так і для додаткових занять. Є в гуртожитку кімната самопідготовки, є і танцювальний клас, де хореографи мають змогу відпрацьовувати свою майстерність. У гуртожиток, що приємно, поселяють усіх іногородніх студентів.
Цьогоріч, розповіла Наталя Шетеля, випускниками коледжу стали 97 колишніх студентів, навчання продовжують ще 249. Загалом же на навчання Ужгородський коледж культури та мистецтв готовий прийняти 128 студентів на денну форму навчання і стільки ж – на заочну. Кількість державних місць при цьому складає 60.
… Робота роботою, а особисте життя і звичайне «жіноче щастя», як це не банально звучить, ще ніхто, погодьтесь, не відміняв. Тож принагідно поцікавились ми у молодого керівника, як їй живеться поза роботою. «Можу упевнено назвати себе щасливою людиною, адже на роботу іду із задоволенням, а додому повертаюсь з радістю, адже вдома на мене чекає родина – коханий чоловік і двоє діточок. Вдома ж я, у першу чергу, жінка: вільний час присвячую діткам, яких за моєї відсутності доглядають батьки – ми живемо разом з моїми батьками. У вихідні проводжу час, відпочиваючи, знову ж таки, з дітьми – ми ходимо до родичів, гуляємо парком, відвідуємо ляльковий театр. Я маю все, про що мріє кожна жінка: улюблену роботу, родину, підтримку котрої завжди відчуваю. Хіба це – не щастя?»...
14 червня 2012р.
Теги: коледж, випускники, навчання, Шетеля