Балога: Ми для себе визначили увійти в трійку переможців

"Якщо на Сході буде одне представництво, в Центрі – друге, на Півночі – третє, то на Заході буде четверте... Тобто з різними успіхами. Але в цілому я вважаю, що результат ми здобудемо хороший", - інтерв'ю лідера Єдиного Центру Віктора Балоги в ефірі телеканалу "TVi" в програмі "Чорне та біле".

Балога: Ми для себе визначили увійти в трійку переможців

Виктор Иванович, у нас со времени последнего вашего посещения – то есть нашей передачи – чуть-чуть поменялся формат... Мы в начале даём небольшой такой блиц-опрос. То есть четыре-пять вопросов, но отвечать вам нужно будет либо "да", либо "нет", либо "не хочу отвечать".

Добре.

У меня к вам первый вопрос. Скажите: вы верите в честность предстоящих выборов? Вот местных...

Ні

Будет ли использоваться админресурс на этих выборах?

Так.

Возможны ли реформы без авторитаризма?

Так.

Ваши депутаты будут сотрудничать с партией Регионов после выборов?

Це буде залежати від того, яку позицію буде займати влада після виборів.

Спасибо вам за ответы. Давайте тогда более подробно... Во-первых, расскажите мне, куда вы делись. Вот что происходит вообще? Чем вы сейчас занимаетесь?

Я, по-перше, дякую за те, що ми знову з вами зустрілися. Пройшло майже півроку – за цей час прийшла нова влада, сформувався новий уряд... І ми, до речі, з вами вже почали жити в іншій державі, тому що з іншим державним устроєм. Тому говорити про те, де ми ділися... Ми з вами кожен маємо свою функцію. Ви займаєтеся журналістикою, а я їжджу по областях і роблю все для того, щоб досягти хорошого результату на виборах 31-го жовтня.

То есть вы сейчас в политике? В активной...

Я сьогодні в полі для того, щоби досягти хороших результатів на виборах 31-го жовтня.

А скажите: вот насколько я знаю... Может быть, мне неправильно говорят. Или, может быть, проверенная или непроверенная информация. Говорят, что вы пытаетесь сейчас быть представлены во всех регионах. Вот скажите: с вашими возможностями это вообще возможно? Вот "Единый центр" – это партия, которой... Сколько ей? Год ей? Меньше? Полтора? Во-первых, откуда деньги? Откуда ресурс? Как это вообще происходит?

В одному запитанні потрібно так багато відповідати... Давайте я буду якось...

Ну, давайте по порядку.

Давайте, так.

Правда ли, что во всех регионах вы собираетесь участвовать на выборах?

По-перше, потрібно сказати, що за останні два роки... Там, де ми були на виборах до органів місцевого самоврядування, – це і голова сільради, і районна рада, і обласна рада. От наприклад, в Тернополі. Ми всюди брали участь у виборах... Із 100-та проведених виборів ми в 25-ти взяли перемогу. Тобто кожна четверта перемога була за "Єдиним центром". Це 2009-й рік і це 2010-й рік... Тому говорити сьогодні, коли 31-го жовтня вибори, про те, для чого йти на вибори в якійсь області... Або на Півночі, або на Сході України... Само собою, що це щастя для кожної політичної сили, яка хоче закласти хороший фундамент для будівництва своєї політичної сили. Тому зрозуміло, що ми представлені... Ми висунули більше 60-ти процентів кандидатів на виборах до всіх рівнів органів місцевого самоврядування . Я вважаю, що це дуже хороший показник.

Итак, а скажите: откуда ресурс? Вот откуда сейчас "Единый центр" получает деньги?

Якщо ці питання ставити, то потрібно на них чесно відповідати... Ресурсу ні в однієї політичної сили немає, за винятком, мабуть, політичної сили, яка представляє владу. Якщо відносно інших, то я думаю, що у всіх з цим питанням є проблеми... Чому є проблеми? Бо не всі політичні сили представлені на центральних каналах з рекламою. Ми знаємо, наскільки дорога сьогодні реклама на центральних каналах... Якщо говорити про те, звідки ресурс, то 60 процентів ресурсу – це на місцях. От партійні організації самі себе...

Сами себя финансируют?

Самі себе забезпечують. А друге – це народні депутати... Ось Тополов, Петьовка, Полянчич, Балога. Хочу сказати, що той ресурс, який ми маємо, його достатньо для того, щоби бути представленими на виборах 31-го жовтня.

Вот смотрите, Виктор Иванович... Вы сейчас уже как бы не властная партия, да?

Так.

И вот у вас нет выбора. Вам нужно быть либо откровенным, либо идти во власть... Ну, это перед журналистами.

Так.

Вот если откровенно, то сколько нужно на эти выборы денег, чтобы как-то состояться? Ну, примерная сумма...

Для того, щоб провести вибори 31-го числа якісно по всім технологічним аспектам, потрібно не менше 15-ти чи 20-ти мільйонів гривень.

На партию по всей стране?

По всей стране.

И 15 миллионов гривен? Так мало?

По всій країні, так... Я знову вам говорю про те, що це те, що робить партія з центрального офісу. А інший ресурс...

А на местах что?

Інший ресурс – це на місцях. І від того буде залежати все... Від того, наскільки забезпечені на місцях партійні організації, буде залежати, в кінці кінців, результат. Тому для того, щоб дійти до кожного виборця потрібно виготовити акційну продукцію... Потрібно, щоб були агітатори, потрібно виготовити рекламну продукцію, потрібно бути представленим у газетах та на телебаченні... Ось тут, дійсно, потрібні кошти. І кожна область шукає шляхи для того, щоб здобути результат... Але тільки після виборів ми будемо бачити наскільки ефективно кожна обласна організація організувала весь цей процес.

А сколько вы рассчитываете взять? Так, приблизительно... Вот в среднем.

Ну, якщо керуватися рішенням третього з'їзду "Єдиного центру", то ми для себе визначили увійти в трійку переможців.

То есть это партия Регионов, "Единый центр"... И кто ещё?

Це і "Батьківщина", це і "Сильна Україна", це і "Фронт змін"... Я думаю, що саме серед цих політичних сил і буде точитися основна боротьба по здобуттю результатів у кожній області. Але я хочу сказати, що якщо на Сході буде одне представництво, в Центрі – друге, на Півночі – третє, то на Заході буде четверте... Тобто з різними успіхами. Але в цілому я вважаю, що результат ми здобудемо хороший.

А вот давайте просто, чтобы люди понимали... Вот у нас осталась неделя до выборов, да? Вы сказали в начале о том, что будет использоваться админресурс. Вот нас смотрит сейчас очень... Ну, достаточное количество людей, да? Вы можете рассказать технологию? Вот как используется админресурс?

Сьогодні не потрібно говорити про те, як ним користуються, бо сьогодні вже всі знають... В тому числі і бабки, і дітки в кожному забитому селі, де нема всіх каналів, які сьогодні транслюються з Києва.

Но по телевизору об этом не говорят.

Я говорю про те, що я думаю, що не ми одні з вами на цю тему розмовляємо. Сьогодні потрібно сказати основне... От закон "Про місцеві вибори", який змінився уже новою командою влади, – він дає можливість серйозно займатися застосуванням адмінресурсу. Це по-перше... По-друге, комісії, які створювалися сьогодні на місцях, – ми бачимо, що там на 90 процентів представлена партія влади. Це партія влади, яка сьогодні є монолітом в більшості... Це партія Регіонів. І незалежно від того, чи це Донецьк, чи це Львів, чи це моє рідне Закарпаття, – всюди переважна більшість членів комісій знизу доверху є представниками партії Регіонів... Тому говорити про те, що це не адмінресурс, що це не використання адмінресурсу, – це буде неправильно. І основне – я вважаю, що це велика проблема для України в цілому, якщо ми не змінимо ситуацію по самому дню голосування... А це може змінити тільки президент. Ми чітко розуміємо, що все те, що сьогодні зроблено для того, щоб якісно порахувати голоси з боку влади... Вже все зроблено. Тому президент сьогодні повинен прийняти політичне рішення. Якщо постає питання про те, що ми хочемо мати обличчя і на Заході, і на Сході, і в усьому світі, щоб з нами рахувалися... І щоб весь світ визнав ці вибори як такі, які відбулися на демократичних основах. От президент на днях зібрав голів обласних адміністрацій. Для чого це? Говорити про реформи? Говорити про те, який стан в областях? Ні... Президент зібрав голів адміністрацій для того, щоби сказати: "Ви повинні досягти якнайкращого результату... Інакше будуть зроблені кадрові висновки по кожному з вас". А тому...

Такая встреча была...

Ця зустріч була в четвер. А тому, якщо президент виступить, якщо звернеться до народу і скаже: "Я дав головам обласних адміністрацій доручення, щоб забезпечити виконання закону про місцеві вибори... І в зв'язку з тим, що є великі нарікання з боку всіх політичних сил... В тому числі і тих, які входять у владу. Тому я доручаю, щоб під час підрахунку голосів були присутні..." До речі, це згідно того закону... "Щоб були присутні всі спостерігачі від усіх політичних сил, які беруть участь у виборах". І тоді я буду розуміти, що члени дільничних комісій рахують, але спостерігачі дивляться на результати волевиявлення... Тоді будемо вважати, що президент виправив усю ситуацію, починаючи від законодавчої, закінчуючи силовим створенням комісій... І що він, в кінці кінців, створив певний баланс.

А вот если сравнивать с результатами прошлых местных выборов, да?.. И если допустить, что сейчас партия Регионов будет вот в такой же стратегии работать... Не то, что вы рассказали, да? А вот то, что есть сейчас... Вот вы предполагаете какой-то большой всплеск рейтинга партии Регионов на местах?

Та ми не повинні сьогодні говорити про рейтинг... Ми повинні говорити про те, що виборець, який іде на вибори, має бути впевнений, що результат його голосування не буде спотворений. І це основне сьогодні... І тому, як на мене, в першу чергу, президент повинен бути зацікавлений в тому, щоб були міжнародні спостерігачі, щоб були допущені до дільниць спостерігачі від усіх політичних сил, які є учасниками виборів... Щоб спостерігачі могли дивитися, як буде йти підрахунок голосів. І тоді ми будемо розуміти, що головне – не те, хто виграє. Адже змінивши Конституцію, парламент сьогодні не впливає ні на які процеси... Давайте говорити про це відверто. Для чого президенту досягти результату такою дорогою ціною? Постає питання уже про імідж не тільки України, але і про довіру до президента... Як в країні, так і за межами країни. Рейтинги – це ще не все.

Виктор Иванович, вот вы всё время говорите... Я говорю об оппозиции и, в принципе, о представителях большей части власти. Они говорят о том, что вот имидж Украины в глазах Европы, в глазах Запада, имидж президента в глазах избирателей... А вы действительно уверены в том, что это кого-то интересует? Вот у меня такое ощущение, что нет.

Мені дуже хочеться, щоб я не тільки про це думав... Тому що я в цьому впевнений в душі, в серці. Впевнений у тому, що кожна людина, якій Бог дав можливість керувати державою, повинна, в першу чергу, думати про наслідки і про те, як буде жити суспільство... Тому риторика про цінності – це одне. А от думки про те, щоб увійти в історію... Кожен президент, який приходить до влади, хоче увійти в історію. Але зрештою  відбувається так, як має відбутися. Я, в принципі, цій владі, через вісім місяців роботи, бажаю, щоб вона змогла проводити ті процеси, які дадуть можливість українцеві почувати себе достойно у світі. Щоб не поставало питання про те, що у нас свобода слова за півроку на 42 позиції пішла вниз в цілому... Тобто серед тих країн, які моніторить "Репортери без кордонів". Щоб питання про реформи не стояло тільки публічно, а по факту, щоб нічого не робилося... Кожна людина, яка керує державою: тобто президент, уряд, – кожен хоче ввійти в історію і бути позитивним образом, персонажем перед своїми громадянами. Але не кожному це вдається... Тому я бажаю, щоб вони все ж таки про це думали. Тому що це важливіше, ніж те, коли щось робиш тільки для своєї команди... Президент є для того, щоб працювати на всю команду. Президент є національним лідером. Президент є гарантом Конституції... І йому потрібно бути національним лідером. А тоді, швидше за все, не буде поставати питання, що вчора президент говорив про те, що він тільки правий берег Дніпра представляє, а сьогодні говорить про те, що тільки лівий берег представляє... Я дуже щиро хотів би, щоб кожен президент, який у нас обирається, був президентом всієї країни. І тоді не будуть поставати питання, про які ви говорите.

То есть вы действительно верите в то, что вот нынешняя власть... Что её волнует имидж Украины в глазах Европы, да?

Я так не сказав... Я сказав, що я дуже хотів би, щоб вона про це думала. Я дуже хотів би, щоб вона про це думала.

Хорошо. А скажите ещё такую вещь: вот сейчас отмена Конституции 2004-го года, да? И новая Конституция, которая есть... Для вас это что? Это шаг назад, как сейчас это декларируют оппозиционные силы? Или это всё-таки шаг вперёд? И мы получаем как раз единственного человека, который за всё отвечает, с которого можно спросить... Вот не парламент, Кабмин и президент, а вот один человек.

Ви, в принципі, вже відповіли на питання... Що в будь-якому рішенні є плюси і є мінуси. Так, сьогодні президент є керівник виконавчої гілки влади... Сьогодні президент відповідає за все в цій державі. От саме президент... з прийняттям цієї Конституції. Якщо говорити про мене як про українця, то я скажу свою позицію... Я вважаю, якщо потрібно було скасовувати те, чого немає, то це нонсенс. Якщо ми говоримо про те, що пройшла велика ротація суддів... Скоріше всього, якраз тих, які не хотіли цю позицію займати. Ну знаєте, це складається враження, ніби порок не тільки на Об'їзній Києва, а порок у нас уже в центрі, на Жилянській... І таке враження, що ці 18 офіціантів, які сьогодні ці речі зробили, – вони думали, в першу чергу, не про президента і не про те, що вони приймають політичне рішення... Вони думали, в першу чергу, про себе. Скоріше всього, думали про свої крісла, про своє забезпечення. Бо, якщо би судді думали нормально, то вони би таке рішення не виносили... Як на мене, то немає значення, чи президентсько-парламентська форма правління, чи парламентсько-президентська. Є традиції, є Конституція... А якщо ми говоримо про те, що є Конституція, то давайте нею користуватися. От про що я говорю. Вони повинні були винести рішення... Треба було проголосувати це в 226 голосів, через півроку проголосувати ще раз – вже в 300 голосів. Але між тими процесами, між тими періодами, що потрібно було зробити? Треба було звернутися до народу і сказати... Спитати, яку він хоче Конституцію. Президентську? Парламентську? Це було би дуже чудово, якби президент ці речі зробив. Але вони зіграли в "одноходовку"... Не потрібно так будувати Україну. А питання про те, яка Конституція... Та хай буде будь-яка, тільки б було краще. Але не в такий спосіб потрібно змінювати основний документ України.

То есть вас смущает сам способ?

Однозначно.

А то, что концентрация власти вот в руках одного человека, – вас это не пугает?

І мене, і, я думаю, кожного лякає. Але якщо президент сьогодні візьме і покаже, що він ефективно працює... І якщо він зможе при цьому забезпечити демократичність української громади, всього суспільства загалом... Якщо, дійсно, до нас будуть ставитися з повагою, якщо це буде подобатися народу України, то нема проблем. Але ми сьогодні цього не бачимо. Адже ми не говоримо сьогодні з вами про те, що ми приймаємо пакет законів по економіці, ми з вами не говоримо про те, що ми думаємо, щоб не піднімалися ціни на продукти харчування... Ми сьогодні займаємося питаннями того, як вибудувати вертикаль влади. Я вважаю, що все потрібно робити комплексно. От вибудувати вертикаль влади в той короткий спосіб, в який це зробив Конституційний суд, – це не шлях вперед... Це шлях назад.

А вот вы как лидер политической силы, как человек, который будет, там, лидером для достаточного количества депутатов... Вы можете дать сейчас сигнал своим депутатам или, там, своим избирателям? Вот вы готовы сотрудничать с этой властью? Или вы будете в оппозиции?

На перспективу?

Да...

Я не готовий співпрацювати. І ті голосування, які йдуть сьогодні у парламенті групою "Єдиний центр", говорять про те, що вони ні одного рішення не підтримують по голосуваннях у Верховній Раді... Ми не говоримо про завтра, а ми говоримо вже про сьогодні. Ніхто з депутатів "Єдиного центру" у Верховній Раді не підтримує голосування у парламенті... Чому? Тому що не вноситься пакет законів по економічним реформам. А я думаю, що це сьогодні основне: тобто показати, чи все ж таки здатна влада, окрім декларацій, продукувати економічний блок реформ. Якщо буде продукуватися економічний блок, то нема питань... Ми тоді не будемо в опозиції до влади, ми будемо це підтримувати. Але те, що до сьогодні було, – ми ні разу ні за що не голосували... Ми не розуміємо, куди ми йдемо, що ми будуємо, ким ми з вами завтра будемо.

То есть смотрите: тогда я правильно понимаю, что вы сейчас всем своим депутатам, которые идут вот сейчас во власть... Ну, идут в местные советы...

Тим, які йдуть на вибори до органів місцевого самоврядування... Так.

Да. Вы им всем даёте "волчий билет"...

Ні. Так не постає питання... Що їм дають "вовчі білети"? Так не постає питання.

Но они все будут в оппозиции уже с завтрашнего дня.

Так не постає питання... Вибачте мене, але владу уособлює президент, прем'єр та Кабінет Міністрів. Владу не уособлює голова адміністрації у тій чи іншій області... І давайте говорити про ті проблеми, про ті повноваження, які є в органів місцевого самоврядування, і ті, які є в органів центральної влади. Це різні речі. Якщо в якійсь області зійшлися і БЮТ, і "Єдиний центр", і партія Регіонів, якщо вони розуміють, що питання, яке постає на порядок денний стосується розвитку певної території... Вони знаходять спільну мову – і в цьому нема абсолютно ніяких проблем. Якщо ми будемо чітко розділяти навпіл позиції, починаючи від Банкової, закінчуючи в селі, то... Вибачте, ми так дійдемо до "жовтих будиночків".

А как вам вообще вот действия, которые есть? То есть то, как сейчас действует оппозиция... Имеется в виду "Батькивщина". Ну, это тот же БЮТ, да? Вот "Батькивщина", "Фронт змин"... Кто там ещё есть? "Сильная Украина". Кстати, "Сильная Украина" – она для вас в оппозиции?

Ну, дійсно, я би і у вас хотів спитати про це... От "Сильна Україна" – це опозиція? Бо, якщо дивитися на класичні варіанти, які є в цивілізованих країнах, то в моєму розумінні, опозиція, хто би що не говорив, але це сьогодні "Батьківщина", тому що вона втратила владу, це сьогодні "Наша Україна – Народна самооборона", тому що вони втратили владу... От один був президентом, а друга була прем'єром.

А вы тогда где?

Так, це опозиція... А де "Наша Україна"? Вона в опозиції. Ми ж не говоримо, що... От консолідовано 40-45 чоловік – вони чітко тримають позиції. І коли ми сьогодні говоримо про те, що якийсь, там, новий політичний проект говорить про те, що "і ми в опозиції, і ті в опозиції"... От яка опозиція "Фронт змін"? Я не розумію, яка це опозиція.

А почему нет?

Яка це опозиція?

Ну, если они против власти... Необязательно ведь терять власть, чтоб быть в оппозиции?

Я вважаю, що якщо хтось сьогодні декларує про те, що він хоче бути в опозиції, то потрібно сідати за стіл переговорів, а не плодити 10 чи 20 опозицій... Тому що це, в першу чергу, вигідно владі. Не потрібно тримати на голові корону і казати: "Я хочу, щоб ми об'єднувалися..." Але тільки для того, щоб це було деклараціями. Потрібно, дійсно, сідати за стіл переговорів і об'єднуватися. Сьогодні ніхто не хоче цього робити... Тільки декларують. А насправді моя позиція наступна: ніхто з тих, хто сьогодні декларує, що він буде в опозиції... Ніхто навколо себе нікого не об'єднає, тому що всі хочуть бути великими. Об'єднає і створить потужну опозицію якраз український виборець... І перший пункт у створенні цієї опозиції – це будуть вибори 31-го жовтня. Будуть чергові вибори до Верховної Ради – і якраз уже між 31-м жовтня та виборами до Верховної Ради... Якраз тоді і буде сформований кістяк, навколо якого, будуть об'єднуватися демократичні сили, які хотітимуть здобути перемогу на чергових виборах до Верховної Ради.

Вот мне кажется, что сейчас такой миф... Но мы сами его себе придумали. Вот объясните мне: зачем оппозиции объединяться? Вот зачем нужно создавать какой-то общий котёл, куда всех скинуть? Вот с разными взглядами...

Так я вам чесно відповім, що я...

Виктор Иванович, почему нужно оппозиции объединяться? Вот чем больше я смотрю, тем больше я понимаю, что не нужно объединяться. Любое объединение приведёт к тому, что вам нужно будет искать лидера, общие митинги, опять флаги, опять вот эти... Зачем?

Давайте ми цю тему коротко пройдемо – і поставимо крапку на цьому питанні. Я вже казав і ще раз повторюся: опозицію об'єднає або нову політична силу якісно, яка буде влаштовувати те населення України, яке сьогодні не підтримує владу, – і ще більша кількість людей, які і далі будуть не підтримувати дії або будуть розчаровуватися, – сформує тільки виборець після чергових виборів.

Так.

Я сказав, що, по-перше, це буде видно 31-го жовтня. І друге – напередодні виборів до Верховної Ради.

А вот скажите: вы сказали, что вы не считаете – "Единый центр" – оппозицией Арсения Яценюка, да? Ну...

"Единый центр" сказал, что не считает Арсения Яценюка оппозицией. Это вы имеете в виду?

Да.

Я нікого не вважаю класичною опозицією, тому що він ішов на вибори у складі списку, який формував президент України Віктор Андрійович Ющенко.

Виктор Ющенко.

То, якщо він хоче бути в опозиції класичній, хай здасть мандат і йде і формує свою політичну силу. Це, по-перше. Я радий, що він нікуди не вийшов. Питань немає. Але я вважаю, якщо дійсно бути щирим, то в нас не може бути дві, три, чотири, п'ять опозицій. Тому що це шлях в нікуди. Це дроблення. Тому треба ставити крапку. І я вважаю, що це від лукавого: ці всі речі, коли кожен створює себе великою, потужною, надійною опозиційною силою.

Ну, давайте говорить тогда не в общем, а конкретно... Вот представьте себе: действительно, проходят выборы парламентские, местные и так далее... Вы что, действительно верите, что вот в этой команде: Тимошенко, Яценюк, вы, Тягнибок... действительно найдётся кто-то, кто признает чьё-то лидерство или лидерство одной какой-то команды

Ми знову повертаємося з вами до того, що ми напередодні говорили. Виборець визначить, навколо кого будуть об'єднуватися.

По рейтингам просто?

Усе друге буде вже нецікаво. Виборець визначить.

То есть вот исходя из рейтингов, мы определим, кто лидер.

Так. Так.

То есть вы готовы будете пойти, допустим, под крыло Тимошенко, если у неё будет больше рейтинг?

Я вибачаюся. Якщо ти хочеш бути в політиці і впливати на процеси, то ти повинен іти на компроміси. І тому, коли пройдуть вибори, буде ясно, що хоче виборець.

А вы вообще общались с этими людьми? Вот было какое-то там общее собрание? Или по одному вы общались с Тимошенко, с Яценюком?.. О чём вы вообще говорите?

Ну, комітет мені не дуже подобається...

Комітет національного порятунку?

Так.

Почему?

І я вважаю, що сама пані Тимошенко зрозуміла, що це досить така, суттєва "штанга"... А з точки зору розмов, мені найбільше імпонує розмова із Гриценком Анатолієм. Це людина, з якою можна йти і в розвідку, і на війну. І людина, з якою можна говорити... Це відповідальний і солідний політик. От з ним приємно спілкуватися. І я розумію, якщо він сказав "так", то це "так", а якщо сказав, що "ні, ми це не будемо робити", то ми це не робимо. От хотів би, щоб більше було таких політиків, як Гриценко.

А вот вы можете объяснить феномен?.. Мне многие говорят о том, что Гриценко вот именно такой, как вы описали. Почему тогда в украинской политике такие люди не добиваются рейтингов? Почему такие люди не приходят на должности? Потому что народ хочет слышать ложь?..

Тому що ще не час... Усе це буде. Усе це буде. Нічого одразу не можна побудувати. Нічого абсолютно. Ми мали після "Майдану" одні розчарування з вами, тому що були надії... Ми маємо інші надії зараз, після 2010-го року, виборів президента. Але все буде набагато швидше проходити, ніж проходило 10-15 років тому, коли тільки ми почали будувати Україну. Зараз буде швидше все проходити. Буде це все. Основне, що вже є люди, дотримуються свого слова, які не визнають подвійних стандартів. Найважливіше в цьому що?.. Щоб 31-го жовтня нові люди прийшли до політики в органах місцевого самоврядування. Пройде 2-3 роки, і багато з тих людей буде вже в Києві робити велику політику. Основне, щоб приходили нові люди. Є нові люди. Але нових людей і просвітить, і сформує, і дасть дорогу в майбутнє, і довіриться цим людям суспільство найближчі 2-3 роки. Це буде.

А вот давайте помечтаем... Вот просто так.

Це все легко, коли потрібно...

Да. Вот просто мы сейчас мечтаем, да?.. У вас есть возможность за неделю до результатов помечтать. Пока вы ещё не видели результатов. Может быть, пока легко это делать.

Так. Сьогодні легше. Так.

Да. Вот что дальше? Вот "Единый центр" взял какое-то место. Какие цели дальше? Войти в парламент?.. Вот можете описать какие-то свои вехи, да?.. Вы же строите свой путь как-то. Что дальше?

Не потрібно сьогодні про це говорити, тому що будь-яка політична сила,  амбітна політична сила, яка хоче досягти результату... То це питання, щоб від політичної сили, від "Єдиного центру", було обрано найбільше мерів в Україні... Так постає питання? Ти хочеш, щоб були голови районних рад, ти хочеш, щоб твої люди впливали на процеси в обласній раді. Ти хочеш творити політику на місцевому рівні. Ти повинен подивитися, наскільки якісний цей кадровий потенціал, який сьогодні є кандидатами... Це не тільки про "Єдиний центр" постає питання. Постає питання про кожну політичну силу: наскільки вони будуть якісніше працювати після обрання до місцевої влади? Саме собою, якщо хтось хоче будувати політику тільки для того, щоб бути в парламенті, то краще цього не потрібно починати. Тому що політика, якісна політика, в усьому світі, в усіх цивілізованих країнах робиться "знизу доверху". Якщо ми хочемо тільки з Банкової або з Грушевського управляти процесом, то це вже не політика. Це вже просто... є такий, знаєте, тип людей, які не потрапляють в парламент – і для них це трагедія і сімейна, і чисто людська... Як це він поза парламентом?.. От сьогодні говорять про те, що легко би проштовхнути будь-який законопроект у перехідні положення змін до Конституції, щоб депутати проголосували і від опозиції, і від влади... і буде 300 голосів, щоб тільки ще на 1 рік або на 3 роки продовжити їхні повноваження. Про що це говорить? Не про політичну корупцію? Так усе ж таки що для нас основне? І для тих суддів у Конституційному суді... Що для нас головне? Україна? Чи для нас головне – це ще на рік побути довше в парламенті? Які повноваження сьогодні має Верховна Рада? На які повноваження вона обиралася?

То есть вы считаете, что вот парламент, который сейчас, – он превышает... то есть не имеет тех полномочий, которые...

Парламент, який сьогодні є... Я думаю, що не потрібно було ЦВК робити подання до КСу, щоб дати роз'яснення. Я ж розумію, що вони можуть дати роз'яснення так, як і по змінах до Конституції. Є Конституція. Якщо ми живемо дійсно по новій старій Конституції, так вибори повинні відбутися в березні-місяці 2011-го року. Ну для чого ми знову вишукуємо, щось придумуємо?.. Ну для чого це робити?

Ну, Виктор Иванович, смотрите... А с другой ведь стороны что получается?.. Что если мы действительно будем следовать вот всем тем законам, о которых вы говорите, всем этим правилам и так далее, то мы опять получим смену власти, опять парламентские выборы, опять никаких реформ, опять смена всей команды... Может быть, действительно вот лучше оставить этим людям?.. Вот пускай они делают так, как они делают.

Так давайте сделаем так... Давайте на лет десять прекратим все выборы, не будем никого избирать... Давайте так сделаем. И посмотрим, к чему мы придём.

Ну, реформы будут в стране.

Коли будуть реформи?

Вот если мы на десять лет заморозим, то придётся же что-то делать.

Через років десять ми зробимо реформи? Так? Так реформи у країні можна зробити за два-три місяці! Сьогодні вже пройшло сім місяців, а ми тільки говоримо про реформи, про пакет реформ... А сьогодні нічого немає. Ми сьогодні Податковий кодекс починаємо приймати, самі не розуміючи, що ми хочемо. Ми сьогодні беремося за пенсійну реформу, і ми не знаємо, як з неї вийти.

Ладно. Давайте по-другому... Вы можете вот оценить, сравнить?.. Вы согласны с тем, что эта власть более эффективна, чем прошла власть?

Не согласен.

Вы не согласны с этим?

Абсолютно не согласен. Пока что эффективности нет никакой. Якщо ви говорите про ефективність, що є стабільність між гілками влади і що всі розуміють, що потрібно позицію почути з Банкової, то тут я з вами згідний. А якщо ми говоримо з вами про те, що як та влада не зробила реформ, тому що були постійні чвари, так і ця влада нічого не робить... а є стабільність у владі, але нічого не робить і не творить, то я вважаю, що різниці абсолютно немає ніякої. А поряд із тим, демократія, права і свободи – ми відкочуємося на задвірки. Тому говорити про те, що це ефективніше... В якому спектрі ефективніше? У чому ефективніше? Інфляція?.. Вибачте мене, за 20 років рекорд виріс, коли у нас червень і вересень-місяць – дефляція. А ми маємо майже 3 відсотки з вами інфляції. Про що це говорить? Це говорить про стабільність? Це говорить про те, що краще стало жити? Ні. Це говорить тільки про те, що є стабільність у вертикалі влади. Але це ще не дає ніякого ефекту для покращення добробуту українців.

Ну, вот смотрите... Критиковать – это всегда легко. Вот вы объяснили правильную причину, почему не было раньше реформ: потому что были постоянные ссоры, была дезинтеграция, была неразбериха. Почему сейчас не происходят реформы? Вы же были в кабинетах власти, вы понимаете, например, как принимаются решения...

Відповідь коротка: немає політичної волі для винесення на порядок денний Верховної Ради пакету законопроектів з економічних реформ. Я не бачу ще політичної волі. Якщо президент чекає, щоб пройшли ще місцеві вибори, і тоді розпочинати адміністративно-територіальну реформу, економічну реформу... То ми чітко повинні розуміти, що багато посадовців потрібно скоротити. Що відбувається сьогодні у Британії? Британія скорочує біля півмільйона державних службовців. Ніхто не мітингує, усі розуміють, що у світі криза. Що відбувається в нас? У нас, крім депутатів, сьогодні ще й і сім'ї депутатів дістали право проходити по пільговим умовам по всіх аеропортах, залізничних вокзалах, якщо вони їздять по Україні. Кількість заступників міністрів росте. Кількість заступників губернаторів росте. Кількісний склад уряду один з найбільших в Європі. Давайте говорити прямо: найбільший. За винятком Росії, так?.. Так усе ж таки про що ми з вами говоримо? Для цього треба політичну волю,щоби скоротити уряд, щоби ми працювали не по галузевому принципу, а по функціональному... Про це треба півроку говорити? Сьогодні не потрібно Верховній Раді голосувати. Сьогодні потрібно просто підготувати один указ, де сказати, що буде членів уряду 15 чоловік, де буде замів у міністрів не більше 2-3-х чоловік... Ну, є виняток: МЗС і Міністерство економіки. Заступників губернаторів, ну, не менше... ну, не більше 3-х чоловік. Але ми ще говоримо з вами про інші речі. Ми говоримо про те, що нам поряд з економічними реформами... нам потрібно робити реформу адміністративно-територіальну. Кого сьогодні потрібно для цього?.. Нікого. Банкова сьогодні може приймати рішення політичне і вольове для того, щоб цю роботу робити. І ми скоротимо не півмільйона, як у Британії, людей у державному секторі, а ми скоротимо мільйони людей.

Виктор Иванович, вот вы долго сейчас критиковали о том, что власть вот делает этого, не делает этого, не делает этого... Хорошо. Почему не делает? Не знает как? Или не умеет? Или что происходит? Или не хотят?

Я не критикував, а я говорив, що насправді відбувається. Критикувати – це те, що ще не зроблено. А говорити про те, що, по факту, ми нічого не змінюємо, – це не критика, а це просто крик душі. Чому ми втрачаємо час?

Почему это происходит?

Скоріше всього, що той склад урядовців, який сьогодні відповідає за реформування в Україні і яким президент доручив це робити, вони не здатні це зробити. Швидше за все. Я думаю, що вони не знають, як це зробити. І тому ми стоїмо.

А вот скажите: у вас нет такого ощущения – вот я просто говорю, как со стороны, – что в Украине какая-то такая происходит...

Ми сьогодні разом з вами зі сторони це говоримо.

Ну, вы всё-таки там были...

Ми разом з вами говоримо зі сторони.

Сегодня – да.

Так.

Но когда вы были там, у вас не было ощущения, что это какой-то такой, знаете... как тромб какой-то, да?.. Вот есть тромб чиновников, которые по возрасту, по квалификации – по всем своим параметрам не соответствуют уже времени, но они продолжают держаться и должностей, и в политических структурах, и в партиях... И как вот этот тромб сдвинуть, непонятно.

Я скажу вам. На це відповідь коротка: з точки зору майбутнього України і з точки зору підтримки населенням президента сьогоднішнього, пана Януковича. Якщо президент прийме вольове і політичне рішення, що він повинен постійно робити ротацію, він повинен постійно зменшувати державний сектор, він повинен створити умови інвестиційні не тільки для українського бізнесу, а і для інвестицій з-за меж України, то я розумію, що все буде рухатися. Все буде рухатися. У президента не повинно бути друзів. У президента України друг один - це український народ. Якщо він це зрозуміє і буде із цієї позиції виходити, то в нас усе буде в Україні творитися, буде розвиватися... Ми не будемо стояти на місці. І президента не повинен турбувати тромб: якщо величини він у сантиметр чи в метр... Він повинен різати, він повинен творити. Тому що для цього він має всі повноваження. Не потрібно про це думати. Потрібно творити.

А вот из личного вопрос... Скажите: вы уже были на Банковой после президентских выборов?

Так, я зустрічався з президентом декілька разів за півроку.

И о чём вы говорили?

У том числі і про ці речі говорили. Я позицію свою висловлюю щиро. Тому<

26 жовтня 2010р.

Теги: Балога, Єдиний Центр, вибори

Коментарі

petro 2010-10-29 / 10:39:00
Pozavcora u seli Gut Berehivskoho rajonu joho ljudi rosdavali po 1oo hriven.

Іван 2010-10-29 / 09:30:00
Все це брехня. Вчора в Перечинському районі по селах його патрони, роздавали по 100 гривень за голос- за Ец.

Люди буть розумні, беріть гроші а голосуйте як хочете.

ember 2010-10-27 / 11:25:00
Mne ochenj nravitsja reklama pod intervju: velikan i chetyre liliputa:)) Osobenno Iljnitskij vygljadit nu ochenj zhalkim kandidatom!

U-Boot 2010-10-27 / 10:51:00
Не асилил, многа букафф.

petro 2010-10-27 / 09:49:00
Sto hrivneva partija balohi u nasomu rajoni tak joho nazivajuty bo sto hriven daje za holos pri tomu zabiraje kserokopiju pasporta ta id koda.I ce vin hovorit pro cesni vibori....

Виборець 2010-10-26 / 20:28:00
А Я для вас визначив: пасти задніх

НОВИНИ: Політика

20:39
/ 7
Новим головою Тячівської РДА призначений Тімур Аверін
14:14
/ 10
Межа поступок: що може пообіцяти Зеленський заради примирення з Угорщиною
02:05
/ 3
Президент України звільнив голову Міжгірської РДА
22:53
/ 1
В Ужгороді на прийом до адміністратора ЦНАП можна записатися онлайн
15:37
/ 15
Відновити Велику Угорщину вже неможливо: румуни Закарпаття виступили з різкою заявою (ДОКУМЕНТ)
14:24
Зеленський у телефонній розмові з президенткою Словаччини розповів про необхідність відновлення роботи аеропорту "Ужгород"
11:22
/ 4
Угорщина позбавила громадянства ще 8 уродженців Закарпаття
22:19
/ 5
Акція протесту "Стоп реванш" відбулася в Ужгороді
21:30
/ 1
Політичні трансформації Закарпаття. Ч. 2
03:22
/ 11
Олексій Петров, голова Закарпатської ОДА: "Найближчим часом перестрілок у Мукачеві можна не чекати"
21:35
Ще одна членкиня ДВК з 69 виборчого округу визнала свою вину у незаконній видачі виборчих бюлетенів
03:46
/ 8
Погані українські президенти і добрий український охлос
15:25
/ 2
Голова Закарпатської ОДА зустрівся із генконсулом Угорщини в Ужгороді
02:37
/ 4
В Ужгороді "Нацкорпус" вимагав відставки керівника Офісу президента
01:16
Закарпатські нардепи з серпня по березень коштували платникам податків майже 4 млн грн
03:01
/ 16
Закарпаття: яким є втручання з боку Угорщини та Росії
17:05
/ 23
Політичні трансформації Закарпаття
03:22
/ 7
Прийнятий урядом перспективний план Закарпаття розшматовує Хустщину під інтереси місцевих кланів
06:16
/ 27
Крісло і гроші: Про справжню ціну слів очільників угорського вишу в Берегові
03:26
Багатолика російська гібридна війна
00:21
/ 19
"Засвітилася" перша декларація претендента в заступники нового голови Закарпатської ОДА – Віталія Цвігуна
18:46
Закарпатський телеканал "М-Студіо" перейшов у власність 4-х нардепів
13:41
/ 33
ВІДЕОФАКТ. ОПЗЖ Медведчука-Рабиновича влаштувала на Закарпатті партійний автопробіг "побєдобєсія"
10:29
/ 4
Президент Зеленський прибув з робочою поїздкою на Закарпаття
03:36
/ 21
Шуфрич зареєстрував законопроєкт, щоб дозволити георгіївську стрічку
» Всі новини