"Якщо раніше ми супроводжували 13 найменувань вантажів, то нині їх перелік збільшився до 64. Загалом до охорони вже залучено понад 6,5 тис. осіб", – говорить Юрій Потетюєв. Найбільше вражає начальника охорони, що злодіїв не лякає навіть те, що потяг іде під контактним приводом, у якому напруга сягає понад 27 тис. вольт.
Зловмисники “обчищають” вагони цілими групами. Одна бригада “сідає” на вагон і розвантажує його. Інша тим часом спокійно збирає награбоване вздовж залізничної дороги. Потім до них підключається третя група зловмисників, яка завантажує здобич в авто.
Найбільша біда, на думку пана Потетюєва, в тому, що впіймати крадіїв на гарячому дуже важко. Тим паче, цьому не сприяє й законодавство. Якщо когось зі зловмисників ловлять, то він швидко знаходить собі виправдання: мовляв, я просто випадково знайшов вантаж на дорозі. Щоправда, таки вдалося затримати майже 2 тис. злодіїв. Усіх передали до рук транспортної міліції. “Іноді доводиться навіть застосовувати зброю, але й це не зупиняє злодюжок. Понад те, деякі групи втягують до своєї діяльності підлітків. Вони розуміють, що охоронці не стрілятимуть у дітей”, – поділився враженнями від суворих буднів своїх підлеглих Юрій Потетюєв.
Єдиний вихід із цієї ситуації – долучити до охорони вагонів додаткові сили. За словами працівників залізниці, вони не можуть супроводжувати всі вантажі. Зокрема, тенденція до росту грабунків почалася з 2003 року. Тоді недорахувалися вантажу на 850 тис. гривень. 2004-го збитки зросли до 1,2 млн. гривень, а торік грабіжники витягнули з вагонів добра на суму понад 2,5 млн. гривень.
"Львівська Газета"
07 грудня 2006р.
Теги: