Відповідне повідомлення уряд Угорщини опублікував до 76-ої річниці "битви на Дону".
"Пам'ятаймо про звитягу наших дідів, про тих героїчних угорських солдатів, які до останнього боролися за Угорщину на Дону…", - йдеться у повідомленні.
В уряді Угорщини вказують, що 12 січня 1943 року "радянська армія розпочала наступ проти 2-ої угорської армії, чисельність якої становила 200 тисяч осіб". В результаті Угорщина "втратила 120 тисяч геройських солдатів, багато потрапили в полон".
У повідомленні міститься заклик вшанувати пам’ять полеглих. "Шана героям!", - сказано у тексті.
У січні 1943 року 2-га угорська армія, яка була союзником гітлерівців у Другій світовій війні, була вщент розбита внаслідок Острогозько-Розсошанської операції радянських військ. Цей розгром став чи не найбільшою військовою поразкою Угорщини за всю історію.
Тим часом 23 жовтня у Будапешті ректор Закарпатського угорського інституту ім Ференца Ракоці ІІ, голова комісії Закарпатської обласної ради з питань освіти, науки, культури, духовності, молодіжної політики, фізкультури і спорту, національних меншин та інформаційної політики Ілдика Орос у своєм виступі заявила, що угорців в Україні утискають фашистськими методами.
"Комуністично-фашистські сили двадцять першого століття все ще займаються переслідуваннями сьогодні, особливо в Україні. Вони хочуть зробити угорців Закарпаття винними у економічних та політичних потрясіннях, які відбуваються в країні.
В останні роки все частіше для телевізійних каналів стало звичним вводити в оману громадську думку підривними повідомленнями про угорську громаду. Наші історичні пам'ятники, меморіальні дошки руйнують, нашу історію переписують", - заявляла І.Орос.
У зв'язку з цими заявами І.Орос викликали в СБУ.
Проводи угорських солдатів на фронт на залізничному вокзалі в Будапешті
Угорська кавалерія на вулиці одного із захоплених радянських міст
Узгодження з союзниками. Бесіда угорських і німецьких офіцерів
Солдати 2-ї угорської армії в засніжених російських просторах
До того як фронт впав, угорці мали можливість ховати своїх солдатів з усіма почестями. Фото зроблено в селищі Олексіївка Білгородської області. Напис на ближніх хрестах говорить, що під ними покояться невідомі угорські гонведи, загиблі 7 серпня 1942 року
Після того, як відступ набув характеру «рятуйся, хто може», загиблі гонведи частіше залишалися на узбіччі
Угорці в радянському полоні
1945 2019-01-18 / 09:39:31
Задовбали ,зарядили москалі-москалі в коментарях ,гвалтувати жінок угорських німецьких могли ШТРАФБАТ який йшов на передовій він складувався більшість з убивць,ворів,і т.д.так як зараз на Донбасі з Російської сторони воюють всі кримінальники Росії а також Дагестанці, Чеченці іт.д і т.п. А за ШТРАФБАТом вже йшли нормальні солдати Червоної Армії і з українцями і іншими нац.Так що не треба постійно говорити що москалі хужі.І там і там були люди нормальні і ненормальні:це влада що Фашистська що Радянська що Американська зробила жертвами во всі часи людей РАБами просто кожний по різному
Коротко 2019-01-15 / 23:04:29
Тобто, "було за що гвалтувати"? Так де служили? Точніше, кому?
До Коротко 2019-01-15 / 22:21:17
Є причина, і є наслідок. Якби угорські нацисти не полізли "захищати інтереси Угорщини на Дону", ніхто б не пішов простт так в Угорщину ґвалтувати угорських жінок.
Ну і жорстоке, азійське вирізання Карпатськох України теж в пам'яті. Коли жінкам-українкам відрізали груди і запихували пляшки в піхву.
Коротко 2019-01-15 / 22:08:42
Коментатори, Ваші діди/прадіди де служили? У радя́нській армії, яка просуваючись через Угорщину згвалтувала біля 100 тис жінок чи у Нахтіґаль?
Вуву до закарпатця 2019-01-14 / 15:29:30
Правильно .
От і я кажу ... ЩО В БЕРЕГОВІ НА ПЛОЩІ БУДАПЕШТ МАЄ СТОЯТИ ПАМЯТНИК БАНДЕРІ (або ШУХЕВИЧУ).
Після чого настане справжня дружба народів.
Правда 2019-01-14 / 14:00:59
Так, угорські гонведи були союзниками нацистів. А Бандера і Шухевич, загалом УПА, не були.
І, ще раз повторюся, українці, на ввдміну від угорців, не воювали на чужій території і не вбивали, як угорці, інших людей на їх землв
Закарпатець 2019-01-14 / 11:23:21
А хіба угорські вояки були нацистами? Шо ви несете? Ви один в один дублюєте російську пропаганду. 14 дивізія СС, яка була укомплектована з галицьких українців, теж воювала на стороні німців. Це означає, що вони були нацисти? Опосередковано вони були союзниками угорської армії. Тим не менш, я поважаю і угорських гонведів, і українських вояків з дивізії Галичина, які воювали проти москалів. Не рвіть одне місце за москалів.
Правда 2019-01-14 / 10:47:48
Закарпатець, Бандера і Шухевич - 1. не нацисти, як угорські вояки 2. Воювали на своїй території
Закарпатець 2019-01-14 / 09:39:58
Що стосується воєнних злочинів, ніхто не заперечує, що угорські вояки вчиняли такі злочини. Цим має займатись спільна комісія українських та угорських істориків. Але якшо ми говоримо про злочини угорських гонведів, то задля коректності треба говорити і про тих українців, які служили в Радяньскій Армії і які теж вчиняли злочини на території Угорщини та Німеччини, в першу чергу ґвалтування. Будьмо чемними і поважаймо історичну пам'ять один одного. Сваритись можна про актуальну політику, а от сперечатись про історію - це зайва трата часу і нервів.
Закарпатець 2019-01-14 / 09:32:43
Слухайте, коли в Україні влаштовують факельні ходи на честь Шухевича та Бандери, угорці жодного слова про це не кажуть, і не лізуть в національну пам'ять та у справи національних героїв України. Покажіть мені угорського провладного політика, який говорить про "фашизм" в Україні. Нема таких. Говорять москалі і промосковські політичні сили. Все.
Закарпатець 2019-01-14 / 09:27:38
Тоді угорські солдати, як і німецькі воювали проти тих самих москалів, проти яких зараз воює Україна. Читаючи деякі коментарі, складається враження, що під час Другої світової війни угорці воювали на боці москалів. Шо за істерика?
Вуву 2019-01-14 / 08:21:49
Правка.
Не пята колона .
... А Колонна номер 5.
Товста Ілдія 2019-01-14 / 06:19:40
Зараз пята колона почне писати
про українських націоналістів
Товста Ілдія 2019-01-14 / 06:17:36
руже Magyar-Hun , ти мене насмішив .
Хорті не судили в Нюрнберзі. ХА-ХА.
В кінці війни Хорті сидів у німців в тюрмі. Звільнили його американці і відправили в Португалію, як непримиреного борця з більшовизмом і який вчасно зіскочив з колаборації. А от його послідовника Салаші засудили до смертної кари. Але теж не Нюрнберзі, а в Будапешті.
сорри 2019-01-13 / 21:46:31
Це ви погано знаєте історію. Має значення і де борються, в з ким борються, і проти кого борються. А тому я й навів вам приклад УПА, яку ви пробували притулити до нацизму. Вона боролася НА СВОЇЙ ЗЕМЛІ, і ПРОТИ ЯК БІЛЬШОВИЗМУ, так і НАЦИЗМУ.
А ви - прислуга нацистів. Яка боролася не ПРОТИ БІЛЬШОВИЗМУ, а З НАЦИСТАМИ. Бо ті обіцяли вам Нодьмодьорорсаґ.А не за придуману вами ідею.
Тому в Орбана і кажуть, що вони воювали за Угорщину. Забуваючи лише уточнити, що за Велику Угорщину
Magyar-Hun 2019-01-13 / 20:18:18
Пан сорі, ви дуже погано знаєте історію. Почнемо з того: офіцйна Угорщина була консервативною, Салоші був хунгарістом, но до влади прийшов після того, як Німеччина окупувала Угорщину. Салоші казнили, Хортія навіть у Nürnberg не зопросили. Нема смислу діскусію вести з вами. П.С.: чи має значення де борятся проти комунізма?!
сорри 2019-01-13 / 18:40:30
Magyar-Hun, то у вас подвійні стандарти: кричите про фашизм в Україні, якого і близько нема, а самі героїзуєте нацизм.
І як взагалі можна порівнювати УПА і угорських нацистів на Східному фронті? УПА боролася і з більшовиками і з нацистами. А ви були сателітами нацистів і самі були нацистами.
УПА воювала виключно на своїй землі і не вбивала громадян інших держав, а угорці пішли воювати в чужу країну і вбивали місцеве населення.
УПА не засуджена Нюрнберзьким процесом, а угорські колаборанти нацизму - засуджені.
Є різниця?
*** 2019-01-13 / 18:30:39
Війна несе смерть. І як бачимо історія нас не вчить цінувати людське життя. Вуву правду каже, що смерті людей для однієї сторони горе,а для іншої свято. Війна це хвороба нашої планети. І ви праві нічого не можна забувати. Чому людство не хоче навчитися лікувати свою планету. Стільки було воєн - хвороб. Всі їх треба пам'ятати та вивчати. Навчитися діагностувати, вести профілактику, у людства вже мала бути вакцина проти смертельної хвороби,, війна,,. А що робимо ми , куди заведе наша дурість та злість. Ми ,, християни,, так легковажно кидаємось словом ,, війна,,. Нам випало жити в непростий час. Не будьмо сірниками в чиїхись хитрих руках. Бережім мир. З мирним ( при наймі Закарпаття) старим новим роком.
Magyar-Hun 2019-01-13 / 18:28:49
У вас подвійний стандарт: УПА воювала проти червоної суми, топто проти комунізма, то дуже добре. Угорська армія зробила теж саме...
Вуву =хустянину. 2019-01-13 / 17:38:20
Так що для одних ... Де загинуло много люду ... Ото горе .
А вот другим от того празник.
Бо тим закарпатським євреям яких они погнали в концтабор ... памятник з вибаченням не посьавили ні одного
... Авот про "фашистські утиски" хунів на украйіні ... Ілдия орска в будапешті ревла на все горло ... як олинь в лісі.