Засідання відбулося 27 березня 2014 року на території заводу “Конвектор”.
Мета круглого столу: в рамках консультацій з контролюючими та фіскальними органами обговорити проблеми, які виникають у бізнесу в процесі проведення перевірок, з метою відпрацювання пропозицій та конкретних домовленостей щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
1. Учасники круглого столу:
Від сторони бізнесу: Керівники підприємств ТОВ «Ядзакі Україна», ТДВ «Патент», ПРАТ «Видавництво «Закарпаття» корпоративне підприємство ДАК «Укрвидавполіграфія», ПАТ «Ужгородський Турбогаз», ТОВ Завод «Конвектор», ТОВ «Тріо-Транс», ТОВ «Автоспортсервіс СІНТ», ВАТ «Закарпатавтотранс», ДП «ЮК Колегіум», ПАТ “Машзавод Тиса”, ПАТ “Закарпаття-АВТО”, ТОВ “Гроклін-Карпати”.
Від сторони державного нагляду: Ужгородська міська рада, ДПІ у м. Ужгороді, ДСНС у Закарпатській області, Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду, Управління пенсійного фонду у м. Ужгороді, Державна екологічна інспекція, СЕС, Державна інспекція з питань праці у Закарпатській області.
На сьогоднішній день в Україні проводити перевірки бізнесу мають право 70 держорганів а обмежити або призупинити їх роботу 44 держустанови. За 2012 рік вони здійснили понад 2 млн. перевірок як малих,так і великих підприємств, при чому 40% перевірок були позаплановими середній розмір штрафу за підсумками інспекцій склав 479 грн., а витрати держави на проведення однієї перевірки сягають 11,6 тис. грн.
Нідля кого не секрет як проходили перевірки за останні чотири роки. Сьогодні не можна погодитись із фразами перевіряючих інспекторів, що вони не можуть прийти із перевірки із порожнім актом, бо їх звільнять із роботи. Неможна погодитись коли проводяться перевірки замовні, щоб припинити бізнес. Неможна погодитись коли в актах виписуються такі норми інсрукцій , які фізично та фінансово неможливо виконати. Неможна також погодитись коли протягом року на підприємствах проходять 6,7,8 перевірок тому, що це ненормально, такого немає у європейському цивілізованому світі.
Тому бізнес не може погодитись із таким станом справ, а тому потрібно налагодити поблічний контроль над діяльністю перевіряючих органів. Повинні бути зрозумілими функції та повноваження кожного з них. Наша мета — домовитись з владою про максимальне скорочення кількості контролерів та про створення єдиного порядку проведення перевірок. В результаті це суттєво спростить умови ведення бізнесу в Україні.
Тому обговоривши ці всі проблеми, з метою зменшення тиску на бізнес в період подолання кризи, стабилізація економики України в цілому та промислових підприємств м. Ужгорода зокрема учасники круглого столу
Домовились:
1. Державні контролюючі та фіскальні органи здійснюючи нагляд (контроль) промислових підприємств м. Ужгорода у сфері господрської діяльності проводять його:
– виключно дотримуючись ЗУ “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
– на період кризи 2014 року пробують обмежити проведення перевірок промислових підприємств м. Ужгорода;
- перевірки проводяться дотримуючись ділової етики у взаємовідносинах не упереджено, а у випадку виявлення незначних порушень дозволяють їх усунути під час проведення перевірки ;
- вживають заходів до незареєстрованих учасників ринку з тим , щоб унеможливити їх незаконний вплив в економічній конкуренції із зареєстрованими підприємствами учасниками ринку;
– не вдаються до зупинення виробництва.
2. Промислові підприємства здійснюють свою діяльність в межах законодавства України, своїх Статутів, утримують та нарощують обсяги виробництва та робочі місця, взаємодіють із міською владою, контролюючими органами.
3. З метою діалогу з бізнесом запровадити практику запрошувати представників Організації роботодавців на звітні, підсумкові наради, колегії, по результатах роботи контролюючих та фіскальних органів.
4. З метою прийняття участі у сфері планування економічного та соціального розвитку міста рекомендувати міській Раді включити представника роботодавців до членів виконкому міської Ради.
5.Членам організаціїї роботодавців підготувати конкретні пропозиції до діюих нормативних актів, положень,інструкцій які на сьогоднішній день не сприяють нормальному веденню бізнесу та подати свої пропозиції до міської організації з подальшим їх узагальненням та поданням до Федерації роботодавців України для того щоб останні лобіювали ці питання в державних контролюючих та фіскальних органах.
Учасники круглого столу зазначають, що запропоновані заходи допоможуть стабілізації економіки міста, прозорого та рівноправного партнерства між бізнесом та державними контролюючими органами, взаємозв'язку між міською Радою та промисловими підприємствами міста.
Прес-служба Організації роботодавців м. Ужгорода