Виставка є спільним проектом Чеського центру у Києві, Посольства Чеської Республіки в Україні та Щербенко Арт-Центру. Головним критерієм відбору художників була творча активність, ініціатива, сміливість у мистецьких проектах, оригінальність та бажання приймати творчі рішення для подальшого розвитку.
У проекті "Україна сьогодні!" взяли участь талановиті українські художники віком до 35 років, які успішно презентували свої роботи на конкурсі МУХі ("Молоді українські художники") 2010, 2011 та 2012 років: Назар Білик, Зоя Орлова, Данило Галкін, Максим Чатський, Добриня Іванов, Євген Самборський, Ганна Звягинцева, Марина Талютто, Володимир Сай, арт-група "Tenpoint" та наші закарпатці.
Конкурс МУХі проходить в Україні за ініціативи Щербенко Арт центр з 2009 року і має на меті розкрити творчий потенціал і підтримати діяльність молодих українських художників, залучити нове покоління митців у контекст сучасного українського художнього процесу та сприяти плідному діалогу глядацької аудиторії з актуальним мистецтвом.
Куратор виставки Марина Щербенко у передмові зазначила, що у проекті "Україна сьогодні" показано мистецтво сьогодення, як його відчуває й презентує сучасна творча молодь. Кожен автор за допомогою певних засобів відтворення змісту у своєму творі розкриває актуальні проблеми суспільства. Це мистецтво апелює до свідомої аудиторії. Художники змальовують глядачу своє бачення процесів, що відбуваються в країні, описують сучасні проблеми, що їх турбують. Цей проект - дослідження не тільки сучасного українського культурного контексту, адже представлені роботи дають яскраве уявлення про творчі тенденції, підходи молодих українських митців, а й аналіз соціальних умов, які, безперечно, впливають на творчість молодих авторів.
Так, у роботах Павла Ковача та Юрія Білея досліджується питання національної ідентифікації, колективної пам'яті та історичної спадщини. Відповідь на питання "Що таке Україна сьогодні?" Павло Ковач зображує у формі інсталяції "Фонтан", яка поєднує природність і штучність, образ землі як безсмертний символ України і дешеву китайську картину з зображенням водопаду (дзюрчання води і спів солов'я - символи, які часто порівнюють з українською мовою), як символ масовості, тиражності, підробки. Юрій Білей для своєї інсталяції "Trasfer" використовує банки - об'єкт для консервації, що закорінився в пам'яті українців як асоціація з часами дефіциту в воєнний час та за часів Радянського Союзу - колективний страх залишитися без ресурсів для існування.
Група "Шапка", до якої увійшли дві мукачівки Олександра Токарева та Олеся Секереш, представили інсталяцію "Перепрокласти", засновану на усвідомленні того, що у певний момент життя людині необхідно переосмислити пройдений шлях. Перепрокладання маршруту допоможе позбутися минулого досвіду, оскільки він блокує наш розум, і готових шаблонів поведінки. Утворюється нове розуміння власного життя та людського буття взагалі.
Виставка триватиме до 28 серпня і супроводжуватиметься різними акціями. Зокрема, "Літературною Україною" (про переклади української літератури на чеську мову з 1998 року), презентацією пересувної виставки «Права людини в офсайді" (документування порушень прав людини і зменшення демократичних свобод в Україні), показом фільму "Український Челсі" та обговоренням з українськими активістами сучасної України та її поточних проблем.
Група "Шапка", інсталяція "Перепрокласти"
Юрій Білей, інсталяції "Trasfer"
Павло Ковач, інсталяція "Фонтан"
Оксана Чужа для Закарпаття онлайн. Фото автора
artist 2013-06-19 / 19:21:47
боже спаси нас од такого
557 2013-06-09 / 16:19:06
Лучше, чем у Малевича, конечно. Но не сравнить со средневековой голландской школой.
критик 2013-06-08 / 18:38:14
Маразмати й тільки, вот хто таке купить???????????????????????????????
vlad.gabda. 2013-06-08 / 13:17:06
Ocsenj interesnue a glavnoe glubokie rabotu.Zelau ne sgibatjsja,tvorcseskih uspehov.
Копча 2013-06-08 / 11:32:03
А король то голий. "Сучасне мистецтво" відображує стан суспільства. Можете сказати що я старомодний але це якась х..ня та аж ніяк не художні твори. Так мистецтвознавці, арт-критики та галеристи що "кормляться" на подібному будуть стверджувати що це єволюція мистецтва тож це і є мистецтвом. Натомість інфляція в художньому сегменті мистецтва досягла абсурду коли баночку консервованого лайна подають за мистецький прорив і продають з аукціонів (див. інтернет). На фото те ж лайно тільки в профіль.