Як ремонтують, насправді добре видно з фото присланого нам одним із мешканців Довгого.
Використовувати в такий спосіб асфальт, щонайменше - халатність і нецільове використання коштів.
Чи довго прослужить таке латання доріг?: Питання до дорожників, "губернатора", який цих дорожників найняв, до прокуратури, яка не контролює використання коштів бюджетними установами.
Читайте також:
ФОТОФАКТ. У Великому Березному кладуть асфальт у воду
земляк 2013-11-10 / 13:59:10
Ну от знову: дилетанти пишуть про "асфальт у воду"...
На цей раз "інформують" із мітингово-протестної "столиці" краю, яким на деякий час - стало Довге, що на Іршавщині...
Однак, повідомлення – реакція земляків, кричуще... примітивна!
З одного боку: "селяни Довжанського куща перекривали дорогу, вимагаючи у "губернатора" відремонтувати вкрай розбиті шляхи у їхніх селах", а з іншого - "жителям треба гнати в шию тих ремонтників, краще хай ями будуть, як асвальт в болото накидають і гроші вкрадуть"!
Другими словами, на редакційний "няв", читач відповів - "гав"...
А що по-суті. Давайте розберемось (але професійно):
1. Практика встановила, що щорічно локальний поточний ремонт покриття потрібен для 2-3% загальної площі дороги. Коли серйозні ушкодження та дефекти досягають 12-15%, загальноприйнято ставити на ремонт всі 100% цієї площі. Тобто, очевидно (див. фото), що робити ямковий ремонт – недоцільно!
2. Ремонт дорожніх покриттів виконують найчастіше з настанням стійкої теплої, не нижче +5 °С, і сухої погоди. Порушення – дощова погода, наявне!
3. Швидше за все, автомобільна дорога у Довгому, що на Іршавщині, відноситься до районної дороги III категорії (таких в Україні - 86,0 тис. км., або 51 % доріг України). А за видом, щодо покриття, дорога має тверде, одношарове покриття, тобто – чорне шосе (яких в Україні – 45,1%). Щодо фінансування дорожнього господарства в Україні, то воно, за інформацією "Укравтодору", здійснюється у межах... 15% від потреб!
4. Асфальт (асфальтобетонна суміш) - це суміш дрібного чи середнього щебеню, піску, мінерального порошку і бітуму. Асфальт виходить із змішувача з температурою 150-160 градусів і укладається при температурі 100-120 градусів. Асфальт (Асфальтові суміші) виготовляються трьома способами: гарячим, теплим і холодним, в залежності від способу змішування компонентів під час їх приготування, а також від способу укладання. Самі суміші, при цьому, можуть бути двох видів: підігріті або холодні. Підігріті суміші отримують шляхом з'єднання підігрітого щебеню і підігрітого зв'язувальної речовини. Холодні - шляхом змішування холодного щебеню, що розміщується в підігріте сполучна речовина, або теплий щебінь завантажується в холодну сполучна речовина...
Чи ще діють у нас, на Закарпатті, АБЗ (асфальтобетонні заводи), щоб продукувати вищевказаний продукт – невідомо!
5. Відповідно до фракції наповнювача, асфальт буває:
А) Піщаний - складається переважно з піску, дрібного (до 5 мм) щебеню (відсіва), мінерального порошку і бітуму. Використовується для влаштування тротуарів і пішохідних доріжок.
Б) Дрібнозернистий асфальт - складається переважно з дрібного (5-15 мм) щебеню, піску, мінерального порошку і бітуму. Використовується для влаштування асфальтного покриття проїзної частини або верхнього шару асфальтного покриття проїзної частини для двошарових покриттів.
В) Грубозернистий асфальт - складається переважно із середнього (20-40 мм) і дрібного (5-15 мм) щебеню, піску, мінерального порошку і бітуму. Використовується для влаштування нижнього шару покриття проїзної частини для двошарових покриттів.
Що "сиплють", на Іршавщині, у ямки з водою, робітники-дорожники, з фото – невідомо!
6. При виборі між гарячою та холодною технологією ремонту асфальтобетонних покриттів варто обов'язково враховувати, що міцність і водостійкість холодного асфальтобетону, приготовленого на рідкому або розрідженому бітумі, в 2...3 рази нижче, ніж гарячого, і із цієї причини його використають в основному при влаштуванні та ремонті покриттів доріг III...IV категорій. Гарячі асфальтобетонні суміші та литий асфальт застосовують переважно при ремонті доріг I...II категорій. У процесі укладання і ущільнення він охолоджується. Асфальт не ущільнений належним чином при застиганні має дуже велику пористість. Восени пори заповнює вода, взимку вона замерзає, розриваючи їх, а навесні асфальт висипається. Погано ущільнений асфальт витримує навантаження не довше року - перша зима, а особливо весна неминуче показують справжню якість покриття...
Чи станеться так, як описано вище – буде видно після перших же морозів, або весною – точно!
Тобто, очевидно, що говорити, а тим паче критикувати когось (або щось), коли "не в курсі" – невірно, не компетентно та й не... гарно!
А, раптом місцеві ремонтники використовують так звану "канадську суміш" (звичайний холодний асфальт упереміш із канадською водно-бітумною емульсією, котра на 30 % складається із води та на 70% – із бітуму), коли така асфальтобетонна суміш є невибагливою до погодних умов, тобто може вкладатися в дощ, сніг чи за підвищеної вологості? Бо, коли температура повітря підвищується, то вода із такої суміші - випаровується, а асфальт залишається (http://vinnitsaok.com.ua/vinnytskyj-asfalt-iz-kanadskymy-domishkamy-vyprobovuvaly-shlyahovyky-u-kalyuzhah-81441.html)...
Микола 2013-11-09 / 09:49:32
В даному випадку жителям треба гнати в шию тих ремонтників, краще хай ями будуть, як асвальт в болото накидають і гроші вкрадуть
Андрій 2013-11-08 / 18:47:01
Бляха та це дорогою назвати важко. Гроші у воду. Триматися така укладка не буде!!!!!!!!!!!!!!!! Це роблять щоб люди відчепилися і все, тепер попробуй щось сказати дорогу зроблено - руїну подолано
вася 2013-11-08 / 18:20:39
прокуратура не моніторить? коли когось посадять?