Єврокомісія (ЄК) виділила кошти на реалізацію проекту з реконструкції у регіоні Загонь широкої колії, що веде до українського кордону.
Про це повідомило угорське Національне агентство з розвитку (Nemzeti Fejlesztеsi Ugynokseg).
"ЄК дала зелене світло на фінансування з джерел Євросоюзу великого проекту з реконструкції залізниці у Загоні. Буде реконструйовано 42,6-кілометрову ділянку широкої колії", – зазначається у повідомленні угорського Національного агентства з розвитку.
На реконструкцію 42,6-кілометрової ділянки виділено 21,6 млрд форинтів (112,5 млн євро), з яких 85% фінансується ЄС, 15% – Угорщиною. Передбачається, що весь комплекс робіт буде завершений до кінця 2012 року. Проектування і виконання робіт "Угорськими державними залізницями" узгоджено з "Укрзалізницею".
Загонь – вузлова станція поблизу угорсько-українського кордону, де зустрічаються широка (з України та країн СНД) і вузька (західноєвропейська) колії. До 1990 року обсяг вантажних перевезень через через кордон становив 16-18 млн тонн за рік, у наступні роки він скоротився на третину.
Реконструкція широкої колії є одним з пунктів програми інфраструктурного розвитку угорського регіону Загонь, яка передбачає розвиток мережі та потужностей автомобільних і вантажних перевезень, виробничої і логістичної інфраструктури на кордоні з Україною, що є також зовнішнім кордоном ЄС, повідомляє кореспондент Укрінформ Степан Ваш.
Зараз перевантаження вагонів на "вузькі" колісні пари здійснюється, переважно, на території Закарпаття.
Нагадаємо, що схожі питання на початку жовтня минулого року стали головною темою перемовин під час візиту до Мукачева словацької делегації на чолі з головою Словацької агенції розвитку інвестицій та економіки Паволом Долгі. Як повідомили тоді у відділі економіки Мукачівського міськвиконкому, наймасштабнішим проектом, який планують втілити у життя словацькі інвестори, є будівництво широкої залізничної колії, яка б зв’язала країни Азії з Європою. "Як відомо, колія в Європі вужча, через що доводиться перевантажувати контейнери на території Закарпаття. Карпати не повинні нас розділяли географічно – це повинен бути єдиний Єврокарпатський регіон", – сказав П. Долгі.
У планах потенційних інвесторів – налагодження співпраці у сфері ІТ-технологій, машинобудування, безвідходної переробки сміття тощо.
За словами пана Долгі, всі ці питання будуть обговорені на економічному форумі, який навесні 2012 року планується провести на Закарпатті. Експерти стверджують, що за цими ініціативами словацької сторони стоять інтереси ВАТ "Российские железные дороги".
pfr 2012-02-20 / 15:02:23
залізничників позбавить роботи сама укрзалізниця, угорщина і словаччина тут ні при чому. товарні вагони передали приватним фірмам із стат. фондом по 5 тисяч грн. пасажирські перевезення скорочуюють під потяги Гюндай і т.п., так що 90 відсоткам пасажирів скоро квитки будуть зовсім не по кишені. локальні лінії будуть закривати. дерибан "найдешевшого виду транспорту" почався...
Штрегарь 2012-02-20 / 08:28:59
А ще збудують широку колію до Відня і закарпатські термінали будуть нікому не потрібні.Перестановки і перегрузи чекає доля ст.Ужгород-3.