Швейцарський уряд розглядає можливість підтримати карпатських виробників

"В Карпатах легко дихається, втім, тяжко живеться", - кажуть у горах. Карпатський регіон, що асоціюється з природою, екологічно-чистими продуктами та здоров''''ям, має величезний потенціал. Втім, попри свою унікальність, цей регіон, не вміючи скористатись Богом даними перевагами, перебуває в занепаді та злиднях.

Швейцарський уряд розглядає можливість підтримати карпатських виробників

Натомість, в Україні все більший попит мають фаст-фуд та японські ресторани, а з доброго іміджу Карпат користають хіба що китайці, що збувають на українських ринках начебто традиційні дерев''''яні ложки з бамбуку та вишиванки, вироблені звісно, що не в нашій державі… Карпатські виробники вважають, що змінити ситуацію можна. Як саме  це зробити -  нещодавно обговорювали у Львові у ході семінару "Створення Карпатського бренду для місцевих традиційних продуктів та послуг".

Ідея витає в повітрі

Купити товари з Карпат за межами гірського регіону, поза сумнівом, можливо. Скажімо, в Києві на Узвозі є і "карпатський мед", і "карпатський чай", і "карпатське мило". Втім, нерідко, ці продукти "карпатські" хіба що на словах та на етикетках - насправді ж у покупців жодної гарантії, що це автентичні товари, нема. З іншого боку - нелегко на цьому ж таки Узвозі ( чи Вернісажі, або будь-якому іншому ринку) вижити  невеликим товаровиробникам із Карпат, адже китайська вишиванка, яку там же продаватимуть, видаючи за автентичну та ще й зроблену вручну, коштуватиме значно дешевше. 

З аналогічними проблемами 10 років тому зіткнулись невеликі виробники у Швейцарії, розповів керівник проекту "Карпатська торгова марка -шлях до покращення іміджу, конкурентоспроможності та прибутковості" із Швейцарії  Тобіас Айзенрінг.  "Проблемою цих виробників було те, що їхні підприємства були дуже малі, і для них було надто дорого повідомити споживача про власні торгові марки, вони не могли забезпечити промоцію, тому вирішили змінити стратегію - працювати разом. Тож на базі 5-ти невеликих торгових марок був створений регіональний бренд - "Кулінаріум". Цікаво, що цей бренд створили під натиском ресторанів, які помітили, що традиційні місцеві продукти втрачають клієнтів, тоді як китайські ресторани та макдональдси їх дедалі більше завойовують" - пояснює  пан Айзенрінг.

Де закінчуються гори?

Чимало українських виробників із Карпатського регіону про створення аналогічного бренду - своєрідної парасольки, під якою могли б об''''єднатись виробники якісних та екологічно чистих продуктів, товарів та послуг - говорять уже не перший рік. "Ідея створення Карпатського бренду - дуже цікава. Якщо просто написати "екологічно чисте", чи "карпатське" - до цього довіри нема, адже надто часто ці слова використовують виробники, які не мають на це жодного  права. Допомогти побороти цей скепсис можна було б, створивши торгову марку, яка б сертифікувала тих, хто до неї входить", - каже Мар''''ян Швець, що представляє виробництво екологічно чистого м''''яса на Львівщині.

Можливість підтримати Карпатський бренд сьогодні розглядає Державний секретаріат Швейцарії з економічних питань SECO. Щоби з''''ясувати, чи потрібен Карпатський бренд самим українцям, і якщо потрібен - то який саме, швейцарці замовили дослідження, в межах якого з''''ясовували, яким бачать Карпатський бренд виробники та надавачі послуг у Карпатах, а також його потенційні споживачі. Як виявилось - думок із цього приводу є чимало. Різняться погляди і на те, що можна вважати брендом  - скажімо, для одних Карпатським брендом може бути все те, що вже стало символом регіону - це і львівський шоколад, і закарпатські коньяки. Для інших же це - неприпустимо, адже ні  шоколад, який виробляють із закордонної сировини, ні масове виробництво Карпатським брендом бути не може, натомість сюди мають належати такі традиційні продукти та товари, як: овеча бринза, чаї, гриби та ягоди, а також вироби місцевих ремісників.

Ще одне важливе питання, довкола якого не вщухають дискусії: де закінчуються Карпати? З одного боку, виробників обурюють спроби регіонів, що до гір аж ніяк не належать, скористатися з іміджу Карпат. "Коли виробник із Радехівського  району, рекламуючи свою продукцію, каже: "Ми зберегли традиції Карпат", хоча найближча гора від цих районів - щонайближче за кількасот кілометрів, це неправильно", - вважають виробники. Тож усе наче мало б випливати з логічного розуміння - повинні бути гори. Втім, які гори це мають бути і наскільки близько - питання досі не з''''ясоване: "Всі кажуть про гори. Однак слід порахувати виробників, що працюють у горах. Якщо, скажімо, за гірські товари вважати ті, що вироблені хоча б на висоті 300 метрів, то залишаться самі лише чаї. Адже, здебільшого, виробництва у горах НЕМА. Та і поняття гір - відносне. Коли, скажімо, швейцарцям сказати, що Карпати - це гори, вони скажуть: та які ж це гори, це хіба що пагорби", - каже виробниик сирів із Закарпаття Орест Пригара.

Цікаво, що сприйняття території Карпат у свідомості самих українців значно різниться: "Якщо для виробників у гірських регіонах Карпатський бренд мав би бути в межах кількох районів чи етнічної групи (гуцули, лемки, бойки), то, скажімо у Києві (для потенційних споживачів) - ці межі значно ширші. Для киян, скажімо, Карпати - це вся Західна Україна", - розповідає експерт із ГО "Зелене Досьє", що є партнером проекту "Карпатська торгова марка -шлях до покращення іміджу, конкурентоспроможності та прибутковості" в Україні  Катерина Малькова.

Над створенням бренду вже працюють

Задум створити Карпатський бренд наразі перебуває на стадії активного обговорення. У Швейцарії найближчим часом мають ознайомитися із результатами досліджень в Україні та вирішити, яким чином підтримуватимуть створення такого бренду, і чи підтримуватимуть узагалі. Натомість над втіленням ідеї активно працюють і в самих Карпатах. Зокрема, в Карпатському біосферному заповіднику планують маркувати продукти та товари, вироблені на його території, вже в найближчі роки.

Наталя ГОРБАНЬ, Ратуша

24 листопада 2011р.

Теги: бренд, Карпати, Швейцарія

Коментарі

Ольга 27.11.2011 / 17:10:13
Успіху ВАМ усім, хто працює над тим, щоб показати світови, що Україна не,,апендикс,, а країна достойна, прекрасна, що скоро
найпотужніші країни світу будуть боротися за честь співпрацювати з нами.
Слава Українським Патріотам
Слава Україні

НОВИНИ: Різне

11:45
У Румунії підрахували 100% голосів: наступним президентом стане проєвропейський Дан
17:24
Bloomberg оприлюднив ультимативні вимоги росії на переговорах у Стамбулі
14:29
Вибір пластикових вікон: на що звернути увагу
17:56
Як підготувати авто до фарбування
22:03
Якщо професійні корейські кушони, то тільки в Ramosu, і ось чому
19:34
/ 2
Партія орбана ініціює заходи проти громадянського суспільства за російським зразком
11:04
/ 1
орбан звинуватив спецслужби України в намаганні "очорнити" угорщину
22:36
/ 1
ЄС очікує на зустріч путіна й Зеленського 15 травня та попереджає рф про нові санкції
11:22
Клініка пластичної хірургії «Lita Plus» - чому це найкращий вибір
10:55
Дитячі машини на акумуляторі: сучасні електромобілі для малих водіїв
05:49
/ 6
ЗЕЛЕНСЬКИЙ: ОЧІКУЄМО ПРИПИНЕННЯ ВОГНЮ І ОСОБИСТО ЧЕКАТИМУ НА ПУТІНА В ТУРЕЧЧИНІ
05:42
США оголосили про торговельну угоду з Китаєм
05:16
Папа Римський Лев XIV у першому недільному зверненні закликав до справедливого миру в Україні
20:04
Пиломатеріали від Foreest - переваги вибору
15:00
/ 3
У центрі будапешта затримали колишнього українського дипломата, його депортували Відео новина
05:16
Трамп після розмови з Зеленським закликав до 30-денного припинення вогню
05:08
ЄС виділить 1 млрд євро на закупівлю української зброї
04:59
/ 1
Лідер Китаю підтримав позицію путіна щодо війни проти України
20:49
Новим Папою Римським став американський кардинал
18:28
Сонцезахисні окуляри для дітей: тонкощі вибору онлайн
16:07
Чим VPS хостинг відрізняється від віртуального хостингу сайтів?
15:27
Тепловізори Pulsar та їх переваги
15:23
Особиста охорона: захист життя і свободи кожної хвилини
15:16
Правила вибору олівця для брів по відтінку
14:14
За якими ознаками правильно вибрати щоденний крем для обличчя?
» Всі новини