Швейцарський уряд розглядає можливість підтримати карпатських виробників

"В Карпатах легко дихається, втім, тяжко живеться", - кажуть у горах. Карпатський регіон, що асоціюється з природою, екологічно-чистими продуктами та здоров''''ям, має величезний потенціал. Втім, попри свою унікальність, цей регіон, не вміючи скористатись Богом даними перевагами, перебуває в занепаді та злиднях.

Швейцарський уряд розглядає можливість підтримати карпатських виробників

Натомість, в Україні все більший попит мають фаст-фуд та японські ресторани, а з доброго іміджу Карпат користають хіба що китайці, що збувають на українських ринках начебто традиційні дерев''''яні ложки з бамбуку та вишиванки, вироблені звісно, що не в нашій державі… Карпатські виробники вважають, що змінити ситуацію можна. Як саме  це зробити -  нещодавно обговорювали у Львові у ході семінару "Створення Карпатського бренду для місцевих традиційних продуктів та послуг".

Ідея витає в повітрі

Купити товари з Карпат за межами гірського регіону, поза сумнівом, можливо. Скажімо, в Києві на Узвозі є і "карпатський мед", і "карпатський чай", і "карпатське мило". Втім, нерідко, ці продукти "карпатські" хіба що на словах та на етикетках - насправді ж у покупців жодної гарантії, що це автентичні товари, нема. З іншого боку - нелегко на цьому ж таки Узвозі ( чи Вернісажі, або будь-якому іншому ринку) вижити  невеликим товаровиробникам із Карпат, адже китайська вишиванка, яку там же продаватимуть, видаючи за автентичну та ще й зроблену вручну, коштуватиме значно дешевше. 

З аналогічними проблемами 10 років тому зіткнулись невеликі виробники у Швейцарії, розповів керівник проекту "Карпатська торгова марка -шлях до покращення іміджу, конкурентоспроможності та прибутковості" із Швейцарії  Тобіас Айзенрінг.  "Проблемою цих виробників було те, що їхні підприємства були дуже малі, і для них було надто дорого повідомити споживача про власні торгові марки, вони не могли забезпечити промоцію, тому вирішили змінити стратегію - працювати разом. Тож на базі 5-ти невеликих торгових марок був створений регіональний бренд - "Кулінаріум". Цікаво, що цей бренд створили під натиском ресторанів, які помітили, що традиційні місцеві продукти втрачають клієнтів, тоді як китайські ресторани та макдональдси їх дедалі більше завойовують" - пояснює  пан Айзенрінг.

Де закінчуються гори?

Чимало українських виробників із Карпатського регіону про створення аналогічного бренду - своєрідної парасольки, під якою могли б об''''єднатись виробники якісних та екологічно чистих продуктів, товарів та послуг - говорять уже не перший рік. "Ідея створення Карпатського бренду - дуже цікава. Якщо просто написати "екологічно чисте", чи "карпатське" - до цього довіри нема, адже надто часто ці слова використовують виробники, які не мають на це жодного  права. Допомогти побороти цей скепсис можна було б, створивши торгову марку, яка б сертифікувала тих, хто до неї входить", - каже Мар''''ян Швець, що представляє виробництво екологічно чистого м''''яса на Львівщині.

Можливість підтримати Карпатський бренд сьогодні розглядає Державний секретаріат Швейцарії з економічних питань SECO. Щоби з''''ясувати, чи потрібен Карпатський бренд самим українцям, і якщо потрібен - то який саме, швейцарці замовили дослідження, в межах якого з''''ясовували, яким бачать Карпатський бренд виробники та надавачі послуг у Карпатах, а також його потенційні споживачі. Як виявилось - думок із цього приводу є чимало. Різняться погляди і на те, що можна вважати брендом  - скажімо, для одних Карпатським брендом може бути все те, що вже стало символом регіону - це і львівський шоколад, і закарпатські коньяки. Для інших же це - неприпустимо, адже ні  шоколад, який виробляють із закордонної сировини, ні масове виробництво Карпатським брендом бути не може, натомість сюди мають належати такі традиційні продукти та товари, як: овеча бринза, чаї, гриби та ягоди, а також вироби місцевих ремісників.

Ще одне важливе питання, довкола якого не вщухають дискусії: де закінчуються Карпати? З одного боку, виробників обурюють спроби регіонів, що до гір аж ніяк не належать, скористатися з іміджу Карпат. "Коли виробник із Радехівського  району, рекламуючи свою продукцію, каже: "Ми зберегли традиції Карпат", хоча найближча гора від цих районів - щонайближче за кількасот кілометрів, це неправильно", - вважають виробники. Тож усе наче мало б випливати з логічного розуміння - повинні бути гори. Втім, які гори це мають бути і наскільки близько - питання досі не з''''ясоване: "Всі кажуть про гори. Однак слід порахувати виробників, що працюють у горах. Якщо, скажімо, за гірські товари вважати ті, що вироблені хоча б на висоті 300 метрів, то залишаться самі лише чаї. Адже, здебільшого, виробництва у горах НЕМА. Та і поняття гір - відносне. Коли, скажімо, швейцарцям сказати, що Карпати - це гори, вони скажуть: та які ж це гори, це хіба що пагорби", - каже виробниик сирів із Закарпаття Орест Пригара.

Цікаво, що сприйняття території Карпат у свідомості самих українців значно різниться: "Якщо для виробників у гірських регіонах Карпатський бренд мав би бути в межах кількох районів чи етнічної групи (гуцули, лемки, бойки), то, скажімо у Києві (для потенційних споживачів) - ці межі значно ширші. Для киян, скажімо, Карпати - це вся Західна Україна", - розповідає експерт із ГО "Зелене Досьє", що є партнером проекту "Карпатська торгова марка -шлях до покращення іміджу, конкурентоспроможності та прибутковості" в Україні  Катерина Малькова.

Над створенням бренду вже працюють

Задум створити Карпатський бренд наразі перебуває на стадії активного обговорення. У Швейцарії найближчим часом мають ознайомитися із результатами досліджень в Україні та вирішити, яким чином підтримуватимуть створення такого бренду, і чи підтримуватимуть узагалі. Натомість над втіленням ідеї активно працюють і в самих Карпатах. Зокрема, в Карпатському біосферному заповіднику планують маркувати продукти та товари, вироблені на його території, вже в найближчі роки.

Наталя ГОРБАНЬ, Ратуша

24 листопада 2011р.

Теги: бренд, Карпати, Швейцарія

Коментарі

Ольга 2011-11-27 / 17:10:13
Успіху ВАМ усім, хто працює над тим, щоб показати світови, що Україна не,,апендикс,, а країна достойна, прекрасна, що скоро
найпотужніші країни світу будуть боротися за честь співпрацювати з нами.
Слава Українським Патріотам
Слава Україні

НОВИНИ: Різне

05:45
/ 14
КОМЮНІКЕ ПАРИЗЬКОГО САМІТУ. ПОВНИЙ ТЕКСТ
05:41
Обмін "всіх на всіх", розведення ще в трьох пунктах - Зеленський
05:35
/ 1
Нормандський саміт домовився про готовність до виборів на Донбасі вже за 4 місяці
05:32
Україна і Росія не домовилися про нові газові контракти – Нафтогаз
05:26
Суд залишив у Києві проспекти Бандери і Шухевича
05:22
WADA заборонило Росії брати участь в Олімпіадах і чемпіонатах світу 4 роки
11:01
Коли потрібно звертатися до проктолога
23:55
/ 3
Україна та МВФ домовилися про нову програму на $5,5 млрд
04:09
/ 4
ПЦУ створила для Філарета окрему місію
03:58
НАТО вважає Росію загрозою євроатлантичній безпеці – лондонська декларація
04:41
ВР скасувала державну монополію на виробництво спирту
04:39
Три фракції окреслили "червоні лінії" для Зеленського на переговорах у Нормандському форматі
14:31
Київстар привітав свого мільйонного абонента домашнього інтернету
03:00
/ 13
Помічника митрополита УПЦ МП затримали на пошті при отриманні наркотиків
02:51
/ 8
В Українськй армії більше не буде прапорщиків і полків
16:12
«Домашній Інтернет» від Київстар підключили вже 1 мільйон українців
04:26
/ 2
59% українців проголосували б проти продажу землі на референдумі
04:23
/ 6
Рейтинг Зеленського стрімко впав до 52%
15:37
Київстар спростив підключення послуги «Віртуальна мобільна АТС»
02:13
Кабмін призначив омбудсмена із захисту державної мови
18:52
Новорічно-Різдвяні "канікули": українці двічі матимуть довгі вихідні
14:43
Лікар у твоєму смартфоні – новий мобільний додаток "Київстар"
03:52
/ 2
Незаконне збагачення знову стало криміналом
03:34
Майже половина українців не задоволена Радою – опитування
03:23
/ 4
Українці негативно ставляться до продажу землі, приватизації та грального бізнесу – опитування
» Всі новини