Останнім часом на території області порушення прав громадян на оплату праці набули системного та поширеного характеру, а проведена правоохоронцями робота на цьому напрямку - недостатня. Більшість злочинів та правопорушень проти трудових прав громадян, пов'язані з роботою останніх без офіційного оформлення трудових угод. Не дотримуються і інші права: виплата справедливої, економічно обґрунтованої зарплати, тривалість робочого часу, надання відпустки, передбачені законом пільги і компенсації, нарахування стажу роботи, необхідного для виходу на пенсію, забезпечення їх прав у випадку загибелі або втрати працездатності і т.ін.
Саме тому важливе значення має координація зусиль органів прокуратури з іншими правоохоронними та державними органами.
Так, з початку року інспекцією праці проведено 254 перевірки юридичних та фізичних осіб та складено 218 протоколів відносно осіб, які виплачували заробітню плату в „конвертах". За цей же період до правоохоронних органів області направлено 54 матеріалів перевірок для вирішення питання про порушення кримінальних справ за ст. 172 КК України. За результатами їх розгляду порушено тільки 2 кримінальні справи.
Між тим, робота заступників та інспекторів ТДІП по виявленню порушень вимог законодавства про працю потребує активізації. Проведеною апаратом прокуратури перевіркою ТДІП в Закарпатській області виявлено випадки не направлення матеріалів до органів прокуратури, за якими в діях посадових осіб вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст.172 КК України.
Не в повному обсязі своїх можливостей та службових обов'язків, як це передбачено ст. 35 Закону України „Про оплату праці" здійснюють контроль за додержанням законодавства про оплату праці та прихованих трудових відносин органи податкової адміністрації області.
За інформацією податкової адміністрації області з початку поточного року виявлено 2900 осіб, які перебували у трудових відносинах без належного оформлення, 3 випадки виплати заробітної плати у „конвертах".
Однак, в органи прокуратури області такі матеріали, всупереч ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" скеровано тільки в 8 випадках та відомості, які надходили носили виключно інформативний характер. Як наслідок, посадові особи підприємств-порушників уникнули, передбаченої чинним законодавством України відповідальності.
Аналогічні прорахунки в роботі спостерігаються в діяльності органів внутрішніх справ в області.
Від органів Пенсійного фонду до органів прокуратури взагалі не надійшло жодного такого матеріалу, хоча саме вони володіють вичерпною інформацією про надходження єдиних соціальних внесків за кожного працюючого, яка за умови ретельного її аналізу надає підстави для ініціювання відповідних перевірок.
Також жодного повідомлення про можливі грубі порушення трудового законодавства з цього приводу не надходило і від уповноважених органів профспілок, що опосередковано свідчить про відсутність належної координації зусиль правоохоронних і контролюючих органів з відповідними недержавними організаціями у своєчасному виявлені таких правопорушень та їх профілактиці.
Також немає жодних результатів у сприянні в роботі з викриття подібних злочинів з боку місцевих органів влади і управління та самоврядування (передусім на рівні сільських і селищних рад, службові особи яких найбільш обізнані з фактичним становищем щодо працевлаштування своїх громадян), від яких не надійшло жодного повідомлення.
Разом з тим, органами прокуратури, в порядку здійснення правозахисної діяльності у боротьбі із зазначеними злочинами вже порушено 7 кримінальних справ за ознаками злочинів, передбачених ч.1,2 ст.172 КК України, з яких 5 скеровано до суду, повідомили Закарпаття онлайн в прес-службі прокуратури Закарпатської області