Учні переконалися, щоб по-справжньому пізнати свій рідний край, необхідно вивчати його історію, мову, культуру І не тільки культуру, що створена талановитими архітекторами, художниками, музикантами, акторами, письменниками, вченими, але й ту, що впродовж багатьох століть творилася і плекалася в народному середовищі, передавалася від покоління до покоління, безперервно розвивалася і водночас зберігала певні стійкі свої риси, які утверджувалися, поширювалися, тобто ставали традиційними.
У кімнаті народознавства розміщені експонати, які розповідають про основні галузі господарства і заняття населення селища Середнє. Багато часу було витрачено на систематизацію зібраного матеріалу, створення тематичної структури експозицій. Щоб дізнатися про історію, призначення окремих предметів, учням доводилось спілкуватися з багатьма людьми. Таким чином, здійснювалася і пошукова робота, в ході якої діти довідалися і про долю інших людей, які були господарями речей, що потрапили до музею.
Кімната народознавства була розташована у спеціально обладнаному приміщенні. Важко було розмістити всі експонати на невеликій площі і при тому дотриматися внутрішнього планування українського житла, традиції якого сягають глибокої давнини. Дбали й про те, щоб всі експонати було добре видно і щоб вони прикрашали кімнату. Звичайно, кількість експонатів щоразу збільшувалась, і з часом кімнатка стала тісною. У 2008 році було виділено більш просторе приміщення. Кімната народознавства через рік перетворилася на музей.
Завдяки пошуковій та науково-дослідницькій роботі учнів фонди шкільного музею постійно поповнювалися новими матеріалами. У приміщенні музею був проведений ремонт. Всі експонати естетично оформлені та реставровані, систематично проводяться виставки, приурочені датам державних і народних свят, виховні години, родинні свята, екскурсії, уроки пам'яті, зустрічі з відомими земляками-старожилами. У музеї ведеться книга обліку відвідувачів, екскурсій, масових виховних заходів, є книга відгуків.
Для здійснення постійного зв'язку учнів школи з музеєм створено актив, до якого входять Мирослава Сливка, Ганна Граб, Наталія Кухта, Йозефіна Король, Яна Крецула. Школярі навчилися проводити екскурсії. Організатори з позакласної роботи проводили навчальні заняття, під час яких вчили учнів розповідати про побут, одяг, знаряддя праці, а також знайомили з історією нашого селища. Цього року екскурсоводи музею Мирослава Сливка та Ганна Граб стали лауреатами першого обласного конкурсуекскурсоводів музеїв при навчальних закладах.
Вісті Ужгородщини
Пан Баклажан 2011-07-17 / 22:15:00
Діти молодці. Чого не скажеш про владу села, яке за кількістю населення перевищує чимало європейських міст. А як ставиться до своєї гордості - руїн замку? До них підійти нормально не можна. Їх і не видно вже з дороги, раніше хоч величезний прапор за орієнтир був, та й того нема.
Не кажучи вже про музей у селі, яке має всі козири стати туристично розкрученим - знамениті винниці, руїни "тамплієрів", старовинний млин, словацька громада...
Якщо не покладатись на владу, то слід громаді - отим же учням, їхнім батькам, кільком вчителям тощо створювати місцеву громадську організацію, шукати гранти на місцевий розвиток, влаштовувати волонтерські акції - як це роблять в селах Угорщини, Словаччини, Польщі...