Ужгородський “Поп-Транс” виставляється в мистецькій галереї Гері Боумена у Львові

Початок: 08.02.2011 Закінчення: 28.02.2011 Ціна: безкоштовно Місце проведення: Мистецька галерея Гері Боумена Адреса:Львів, вул. Наливайка, 18

Ужгородський “Поп-Транс” виставляється в мистецькій галереї Гері Боумена у Львові

Як уже повідомляло Закарпаття онлайн, мистецька галерея Гері Боумена запрошує на відкриття виставки групи "Поп-Транс" (Ужгород), яка відбудеться 8 лютого (вт.) о 18.00

Формація "Поп-Транс"

Наталія Шевченко:

В мистецтві як в землеробстві, врожайність залежить від потенційних можливостей: посіву, родючості грунту, забезпечення технікою, мінеральними добривами... Зберемо врожай роздамо всім, хто цього потребує!

Роберт Саллер:

"Божевілля" заслуговує на увагу, а на гроші й поготів!

Андрій Стегура:

Художником народжуються, або стають, якщо є потреба.

Марсель Онисько:

Залишайся голодним і невиспаним.

Вадим Харабарук:

Мистецтво — це один з найдавніших інструментів, який сприяє гармонізації відносин людини зі світом.

Формація "Поп-Транс", що означає – популярна трансформація, з'явилася у 1994 році. Завдяки діяльності об'єднання, у мистецтві Закарпаття протягом 1980-х – 1990-х років вперше було поставлено питання не тільки образно-пластичних проблем, а й того, що є мистецтвом і які завдання воно повинно ставити перед собою. Також під новим ракурсом було поставлено питання спадковості і новаторства у мистецтві, і взагалі місця митця у ланці "творець, картина, глядач".

Свою діяльність, митці розпочали через дослідження та взаємозв'язок естетики тоталіторної культури радянської доби зі спадком чи ознаками, поп-культури заходу. Це співставлення відчутне, в першу чергу, через квінтесенцію репродуктивності, що мала місце в обох культурах, тільки із різним поверхневим ідейним наповненням, котра віддзеркалювалася наприклад, у фабрично виготовлених товарах щоденного вжитку, звідки і почали черпати натхнення художники об'єднання. У підтвердження дієвості та утвердження статусу популярної трансформації, митці, навмисне, запозичили пластичні засоби від західного поп-арту 1960-х рр. та поклали їхню стилістику на новий зміст.

Так у роботах першого проекту В. Харабарука (спільного із Поп-Трансом), що мав назву "Ностальгін" (1994р.), митець показав ряд продуктів масового вжитку, змальованих на полотнах, котрі мали б викликати ностльгію за радянською добою. Телевізори та радіоприймачі зображені у стримано-вицвілій гамі на абстрактно-декоративному тлі – отримали значення образу домашнього затишку, котрий неможливо повернути у часи змін. Зображаючи радянську дійсність у таких декадантних образах художники знайшли не тільки візуальну комбінацію, ай вивели саркастичний ідейний гібрид, що отримав врешті, резонанс і в українському мистецтві поч. 1990-х рр.

Поп трансформацфія радянської дійсності знайшла своє втілення і у роботах П. Ковача, де автор поєднує стилістику радянського пропагандистського плакату із естетикою дизайну цифрового відео.
Р. Саллер експериментує із фото-колажем, в яких монтує вулиці пост радянського Ужгорода із гігантськими рекламами західних мегаполісів. Ще однією сферою стає для митця інсталяція, де знову ж, митець знаходить інспірацію у радянській-українській літературі для молодшого покоління – це проект "Лісова знахідка" (1995р.).

Таким чином, викликаючи, як випадкового глядача, так і критика на діалог, котрий не мав раніше місця у радянському мистецтві /все західне характеризувалоcь, як відірване від життя та загниваюче/, Поп-транс містить певний елемент провокативності. Такого роду провокація супроводжувала діяльність групи протягом перших років її існування, аж до часу переосмислення цінностей, що відбулося у мистецьких колах Києва та Львова (у 2-й пол. 1990-х рр.). Як показав час, це не стало на заваді аби митці Поп-трансу, змогли утримати рівновагу у своїй творчості й до сьогодні.

Ще одним принципом поставленим членами групи є непостійність, знову ж, постійна трансформація. Така умова мала на меті не зобов'язувати жодного із колег по цеху і давала можливість вбирати у себе нових художників і нову проблематику, що й не зовсім би відповідали "канонам" поставлених перед Поп-трансом питань, та дала б можливість захопити їх ширший діапазон.

П. Ковач, В. Харабарук, А. Стегура, Р. Саллер, П. Пензель та М. Онисько стали першими членами арт-об'єднання. Кожен із перерахованих митців накопичували власний досвід і поза межами групи, та все ж знаходячись в контексті ідеї поп-трансформації художники знайшли і основні засади у пластичних компонентах творчості. Трафаретний відбиток на полотні, став основним символом поп-трансівської естетики. Продиктована технікою пластика живописних поєднань, споріднює творчість Харабарука, Ковача і Саллера, рідше до такої методики зверталися Стегура, Онисько та Пензель. Ще одним із узаконених ходів був колаж, факс та "ксеро-копія", що знаходились в цільній системі із ідеєю репродукування.

До кінця 1990-х і на початку 2000-х активність Поп-трансу зазнала деякого спаду. Персональні шукання все частіше давали імпульс до розширення сфери зацікавлень групи, та це призвело до певного сповільнення у розвитку спільних проектів. Протягом цього періоду до персональних надбань об'єднання входить і випуск сам-видав журналів "Шо" та "Я-1", пізніше – ініціативою М. Ониська було видано кілька номерів часопису присвяченому питанням культури – "Panic Button". Інші митці Поп-трансу кілька разів переключалися на сферу дизайну чи реставрації. Обмін із сусідніми регіонами України все ж відбувався, завдяки, дещо сповільненій, виставковій діяльності. Та врешті, кінець першого десятиліття ХХІ ст. був ознаменований поверненням групи до живопису. Однією із ключових виставок цього періоду була експозиція у галереї "Карась" у Києві, що отримала назву "Хепі Л'енд" (2007р.). Тут йшлося не про оновлення концепції Поп-Трансу, а швидше, про підсумок за останні роки діяльності. З цього часу починається нова хвиля підйому активності групи, все частішими стають виставки, як вдома так і за межами знайомого виставкового простору.

Таким чином, художники арт-формації Поп-транс, вперше підняли проблематику сучасного мистецтва протягом існування незалежної України на території Закарпаття, та в професійному ракурсі розглянули питання контексту вітчизняного мистецтва у загальноєвропейському, що дало поштовх до переосмислення цінностей не тільки в межах історії закарпатського мистецтва, а й у всеукраїнському масштабі. Тому, ми маємо підстави вважати діяльність об'єднання Поп-Транс важливими не тільки для подальшого вивчення історії культури та мистецтва краю, а й для історії віичизняного мистецтва в цілому.

Мистецька галерея Гері Боумена
вул. Наливайка, 18
вт.- нд. 11.00 – 19.00
понеділок – вихідний

За інформацією kultura.lviv.ua

03 лютого 2011р.

Теги: Поп-Транс, галерея, Гері Боумен, мистецький

НОВИНИ: Культура

16:09
У п'ятницю в Ужгороді благодійно покажуть "Маріупольську драму"
20:59
/ 1
100-річчя українського письменника Юрія Мейгеша в Ужгороді відзначили літературною зустріччю
16:23
Єдність у розмаїтті: Закарпатський народний хор запрошує на нову концертну програму
22:54
/ 1
В Ужгороді відкрилася виставка живопису Антона Ковача "Подорожі"
17:48
Сьогодні розпочався прийом творів на VІI Всеукраїнський конкурс малої прози імені Івана Чендея
18:32
Закарпатська філармонія запрошує на концерт The Bells of Christmas
14:21
У Закарпатській філармонії відбувся Великий Різдвяний концерт
13:28
/ 3
В ужгородському скансені відкрили виставку двох одеських художниць різних поколінь
19:31
/ 2
Ще 57 закарпатських об’єктів культурної спадщини з Закарпаття занесли до Держреєстру нерухомих пам’яток України
15:53
/ 2
Цикл різдвяно-новорічних свят Закарпатський народний хор завершить виступом на благодійному різдвяному концерті
16:28
В Ужгороді відбулася культурно-мистецька акція "Коляди у старому селі"
17:37
До Ужгорода на традиційні "Коляди у старому селі" з'їдуться колядницькі гурти й бетлегеми з усього Закарпаття
17:29
В антології "Наша Перша світова" представлено і Закарпаття
23:08
Перший український роман про Закарпаття
22:42
/ 1
В Ужгороді відбулася благодійна колядницька хода
14:31
/ 2
Василь Вовчок у Києві презентував свою виставку живопису "Пленерні етюди"
11:29
/ 3
Закарпатський народний хор повернувся із гастрольного туру Європою
01:08
/ 1
В ужгородському скансені на "Різдвяному вернісажі" представили свою творчість майстри народного мистецтва Закарпаття
00:31
У галереї "Ужгород" відкрилася традиційна "Різдвяна виставка" закарпатських художників
00:33
У четвер-п'ятницю в Ужгороді відкриються відразу 4 мистецькі виставки
17:24
В Ужгороді анонсували прем'єру нової вистави обласного театру в Хусті "MAVKA лісова"
11:21
Закарпатець Андрій Любка став переможцем премії імені Джозефа Конрада-Коженьовського
00:41
В Ужгороді письменник Олександр Гаврош презентував книгу "Фортель і Мімі"
23:08
До Дня української хустки ужгородський скансен репрезентував виставку хусток з власної колекції
05:47
В ужгородському скансені відкрилася виставка-конкурс малюнків вихованців мистецьких шкіл Закарпаття "До нас іде Миколай"
» Всі новини