Ужгородка перемогла на Міжнародному молодіжному гончарському фестивалі

Національне свято гончаря відзначили наприкінці червня - початку липня у столиці українського гончарства - селищі Опішному Полтавської області. Там провели IV Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль. На нього з’їхалися молоді майстри з України, Росії, Білорусі, Молдови та Румунії.

Ужгородка перемогла на Міжнародному молодіжному гончарському фестивалі

Під час відкриття заходу в Опішному у землю закопали глиняний горщик з кашею, як символ щастя і удачі. І дійсно, удачею обернулася участь у фестивалі для ужгородки Аліни Симкович, студентки коледжу мистецтв ім. Ерделі. Аліна, єдина учасниця із Закарпаття, стала переможницею у свої віковій категорії.

 Як усе відбувалося, і чи дівоча це справа – ліпити з глини, вона погодилася нам розповісти.

- З чого почалося твоя участь у фестивалі?

- Зі знайомства. Минулого року я поїхала до Опішного як глядач. Цього року спробувала себе у ролі учасника. У квітні надіслала організаційному комітету свою роботу. Це було керамічне панно на якому я зобразила жар-птицю. Робота сподобалася членам комісії, я пройшла перший тур випробування і отримала офіційне запрошення. Загалом за право участі у фестивалі змагалося понад 300 претендентів з усієї країни. З них вибрали тільки 60, які працювали у трьох напрямках: "Образотворче мистецтво", "Кераміка" та "Інші види декоративно-ужиткового мистецтва". Усіх конкурсантів поділили на три вікові групи – молодша (до 15), середня (15 – 18) та старша (від 18 до 23).

- Розкажи про керамістів у твоїй віковій категорії. Чи не виникало надмірної конкуренції?

- У середній групі були переважно дівчата з різних областей. Увесь час ми проводили разом, жили в одній кімнаті, тому дуже потоваришували. Двоє дівчат були з Опішнянського колегіуму мистецтв. Це спеціалізована художня школа-інтернат, у якій з першого класу викладають основи гончарства. Закінчують її вони уже професійними керамістами. Досвіду і практики у них було найбільше.

- Як відбувався сам конкурс?

- Протягом 10 днів ми працювали в майстернях щодня по 5 годин. Окрім цього, для нас влаштовували різноманітні майстер-класи. Загалом програма була насиченою, через що багато учасників навіть не встигли доробити свої роботи.

- А які вимоги були до робіт?

- Кожен мав виконати три завдання: зліпити основну скульптуру (на будь-яку тему), розмалювати посуд та зробити пласт на згадку про участь, який залишиться у фонді музею. Я зліпила табличку з символікою Ужгорода.

- Розкажи детальніше про свою основну роботу на конкурсі. Чи виникали якісь проблеми при створенні?

- Моя основна робота - це скульптура "Подоляночка" у вигляді двох дівчат, що танцюють. Вони одягнені у національні костюми і тримаються за руки. Сюжет запозичений зі святкування Івана Купала. Проблем виникало чимало. Спочатку я хотіла ліпити іншу скульптуру, проте не вдалося, оскільки глина виявилася менш пластичною, ніж та, з якою я завжди працюю. Найважче було розмальовувати скульптуру ангобами (спеціальна суміш фарб, які наносять на сиру глину – прим. Авт.). З ними я працювала вперше.

- А за якими критеріями обирали кращі роботи?

- Їх було багато: образність, композиція, дотримання національних традицій, декоративність, дотриманість форми і т.д. 

- Які роботи тебе вразили найбільше?

- Таких робіт було дуже багато. Ліпили усе – від міфологічних істот до скульптур людей. Мене дуже вразила одна символічна робота – це дві могутні чоловічі руки, які тримають кулю, обвиту гілками дерев. Вона виконана надзвичайно натуралістично. Ще сподобалися стилізовані скульптури тварин, був один величезний кіт з малесенькою головою. Загалом, кожна скульптура є дуже символічною, адже майстер прагне вкласти у неї свій зміст...

- А як взагалі відбувається процес створення шедевру?

- Усе починається з ідеї. Далі я малюю ескіз, виправляю усі недоліки. Тільки після цього беру в руки глину. Дуже часто буває таке, що я залишаюся незадоволеною своєю роботою. Іноді мені подобається ескіз, а робота ні. Тоді я усе починаю спочатку, поки не отримаю бажаний результат.

- Виходить, що це постійна робота над собою. А взагалі, які якості повинен мати кераміст?

- У першу чергу має бути добре розвинена фантазія. Окрім цього, на мою думку, кераміст має бути терплячим, зосередженим і відданим своїй справі.

- Скульпторами стають, чи народжуються? Як ти почала займатися керамікою?

- Я не можу відповісти на це запитання. Мені здається, що головне – це мати художні здібності. Далі їх можна розвивати. До початку навчання в коледжі, я навіть не мала уявлення, що таке глина. Зараз я закінчила третій курс і задоволена своїм вибором.

- Чи є перспектива працевлаштування за обраним фахом?

- В Ужгороді це тільки туристична галузь – виготовлення сувенірів з глини. А загалом в Україні є кілька керамічних заводів. Найчастіше керамікою займаються саме дівчата, адже ця справа не є надто прибутковою.

- Чи плануєш ти наступного року взяти участь у фестивалі?

- Так, але хочу спробувати себе в іншому напрямку. Скоріш за усе це буде образотворче мистецтво.

Вікторія Сабо, "Закарпатська правда", Карпатньюз

31 серпня 2010р.

Теги: кераміка, глина, Опішня

НОВИНИ: Культура

20:35
У суботу в Ужгороді презентують дитячу повість "Фортель і Мімі"
19:33
/ 3
В ужгородському скансені виставили ненаївне наївне
23:16
В ужгородському скансені відкрилася ювілейна виставка народної майстрині Людмили Губаль
22:39
Документальний фільм "Оберіг" про історію, традиції та культуру гуцулів Ясіні вже можна переглянути у YouTube
01:20
В Ужгороді відбудеться концерт Олександра Садварія "Music is my life"
22:06
/ 1
Іван Хланта презентував в Ужгороді новий збірник 110 казок з різних куточків Закарпаття
13:52
Закарпатська обласна філармонія запрошує на концерт Академічного камерного оркестру
23:23
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
00:35
Казки Закарпаття в записах Івана Хланти презентують в обласній книгозбірні
23:07
/ 1
В ужгородському скансені відкрилася виставка робіт майстрів народної творчості з різних куточків Закарпаття
21:59
У середу в Ужгороді відбудеться зустріч з письменником Мирославом Дочинцем
18:05
Книжки двох ужгородців увійшли в довгий список престижної літературної премії Бі-Бі-Сі
16:11
/ 2
В Ужгороді оцифрували унікальні фрески Горянської ротонди
00:12
У Закарпатській ОДА відзначили переможців конкурсу "Мистецтво книги", проведеного в межах "Книга-Фесту"
22:49
У Пряшеві відбувся 4-й український книжковий фестиваль
17:23
В Ужгороді відбудеться прем’єра вистави "Мина Мазайло" театру з Маріуполя
18:02
В Ужгороді проведуть "круглий стіл" до сторіччя дослідника давньої літератури Закарпаття Василя Микитася
15:46
На Закарпатті визначили переможців і резервістів обласного відбіркового конкурсу фестивалю "Червона рута"
01:48
У суботу в Ужгороді відбудеться обласний відбірковий конкурс фестивалю "Червона рута"
17:37
В ужгородському скансені завершили відновлення "солом'яного" даху з села Рекіти
18:05
/ 1
В Ужгороді відбудеться виставка "Книга-Фест-2024"
17:37
У гуцульській садибі-ґражді ужгородського скансену показали "Украдене щастя" Івана Франка
14:06
У Хусті вперше пройде відкритий театральний фестиваль-конкурс "Відлуння вічності: Українська класика сьогодні"
11:41
/ 1
До Всеукраїнського дня художника в Ужгороді відкрилися дві виставки
15:10
У вівторок в ужгородському скансені відкриють персональні виставки Івана Бондаренка та Владислава Ганзела
» Всі новини