Закарпатці все менше займаються еротикою, але все більше люблять поговорити про неї. Якщо не робити, то хоч згадати, як то все робиться. Ще нещодавно по всій Україні стяли бігборди “Кохаймося!”, а влада почала стимулювати еротичне ставлення до дійсності грошовими компенсаціями за появу побічного продукту еротики – дітей. Молоді закарпатські письменники вирішили підставити плече новій демографічній політиці і започаткували фестиваль “Березневі коти”. Ефект точнісінько такий же нульовий, зате нявчати можна, поки не захрипнеш. Перший фестиваль відбувся у дуже скромному форматі – літературні посиденьки п’яти авторів в одій з аудиторій УжНУ. Другий же охопив зразу три дні (більше еротики організм просто не витримує). Третій вийшов на всеукраїнський рівень. Цвяхом програми став Юрко Іздрик з Калуша, сексуально лисий, як Федір Бондарчук і такий же негомінкий (“Дівчинко моя, прощавай! Дивними були наші дні. І короткими. Хай простить нас Бог, що ми зазнали так мало щастя разом”). Хочеться вірити, що у нього ще все спереду. Олександра Гандзюк з Луцька засвідчила вплив закарпатської літератури на волинську: призналася, що почала писати під впливом віршів О.Гавроша. До речі тільки вона і В.Кузан підтвердили результативність власної еротики, з’явившись на фестиваль разом зі своїми синами. Справді, чого діти мають довідуватися про це саме чорт зна звідки? Краще з вуст власної мамки, котра вилізла на стільчик (у залі яблуко ніде було впасти) і декламує про це у риму з цілком дидактичними інтонаціями. Агресивна жіночність Олесі Мудрак з Києва переконала, що не перевелися ще відьми на Лисій горі. Витончена і скромна Альбіна Познякова, що керує у Львові фестивалем “Наліт”, була по-галицьки стримана, як добре вихована панянка. Вокально-інструментальне тріо на чолі з Контрабасом із Полтави дало в рамках фестивалю два великі сольники. Також у неформальній галереї “Коридор” (у коридорі Художфонду) відбулася виставка, де еротика втялювалася всіма жанрами образотворчого мистецтва – у живописі, графіці, кераміці, склі. Найбільш несподіваною там була серія художніх фотографій Габріела Булеци про еротику ужгородських вітрин. Була на фестивалі і окрема фотовиставка “Три метри”.
Відкриттям фестивалю стала іршавчанка Оксана Варга з її не по-дівочому відвертою поезією, розставлянням усіх крапок над “і” – де кулаком, де міцним словом. Ужгорода Люба Шарга ознайомила зі своїм віршуванням українською мовою, котре виходить у неї ще еротичнішим, ніж російською. Галетна Крук зі Львова реалізувала на сцені цілий еротичний ролик, хоч могла би і просто ходити перед глядачами, а ми би самі залюбки декламували б її тексти. Взагалі, якщо на минулих фестивалях домінували “коти”, то на цьому вже явно “кішки”. Андрій Любка приголомшив вокальним виконанням своїх старих віршів. Тепер йому ще лишається протанцювати їх і перетворити на що-небудь архітектурне – якийсь закарпатський Тадж-Махал. Хореографічну версію він вже почав відпрацьовувати, взявши разом з іншими організаторами фестивалю участь у виставі “Онан”, що тривала 35 хвилин. Чоловіки рідко тримаються так довго. Ці змогли, та ще й розмальовані у дусі боді-арту. Більше, правда, нагадували чортів у пошуках чортиць, але виглядало еротично.
Старші учасники фестивалю І.Петровцій, В.Кузан, М.Рошко, В.Матола так і не змогли спрямувати його в якесь академічне русло, хоча дуже старалися. Було справді весело і десь навіть трохи еротично. Зокрема, коли читав Томаш Деяк. На завершальному слем-турнірі (змаганні декламаторів) переміг головний ініціатор фестивалю Вік Коврей. Переміг дещо неспортивно, оскільки був найтверезішим з усіх конкурсантів. Відтак еротичне свято скінчилися, почалися напружені еротичні будні.
pfr 2008-04-04 / 11:58:00
Зустрілися, напилися, перетрахалися... Все правильно... Лиш би політикою не цікавилися...