Заступник міського голови в присутності представника "Приватбанку" та місцевих ЗМІ розповів, що електронний квиток, запропонований "Приватбанком", найкращий із вивчених ним варіантів.
Про таке Закарпаття онлайн повідомив громадський правник Віталій Грегор. Зазначивши при цьому, що на ключові питання І.Фартушок так і не відповів.
"А саме:
1) Технічний аспект.
Характеристики самих пристроїв-валідаторів відусутні, тобто ми отримаємо "кота в мішку" і за невідому вартість.
Для прикладу, у Львові технічне завдання містить близько 400 пунктів до програмного забезпечення та самого валідатора, і лише їх аналіз зайняв там півроку часу. Це якщо відповідально відноситись до цього дороговартісного проекту. Оскільки, де гарантії, що те обладнання, яке "втюхає" нам комерційний банк і ужгородці оплатять його зі своїх кишень, відповідає задекларованій його вартості і відповідно пропонованим 7% комісії з кожного квитка.
2) Економічний аспект.
Яка вартість даного проекту для міста від "Приватбанку" невідома і непроаналізована, оскільки в офіційних документах цифри не відображені і публічно не озвучені.
У місті Львів - це 11,2 млн.євро, все відомо і публічно. Впроваджується дана технологія там за рахунок кредиту Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), і в конкурсі беруть участь всесвітньовідомі європейські компанії, в тому числі турецькі Onur i Kent Rart.
Більше того, заступник міського голови зазначив, що це взагалі комерційна таємниця банку, фактично відверто злукавивши. Оскільки, згідно законодавства, всі процеси і послуги пов'язані із використанням бюджетних коштів є відкритою інформацією та не може бути втаємничена.
Тобто ужгородці так і не почули скільки (конкретно в цифрах) буде вартувати їм в місяць ці 7% комісійних "Приватбанку". Пан І.Фартушок озвучив тільки, що це близько 50 копійок з кожного квитка. А це, в свою чергу, не зважаючи на запевнення заступника мера, ймовірно призведе в подальшому до збільшення тарифу, оскільки сам мер Богдан Андріїв публічно заявив, що 7 грн. - це обрахована ними економічно обгрунтована ціна перевезення. Тобто забравши ці 50 коп. від перевізника - це призведе знову до "збитковості" і вони вимагатимуть логічно чергового підняття тарифу.
За наявною інформацією, враховуючи орієнтовні дані пасажиропотоку в Ужгороді - теперішні комісія банку із квитка, яка через 2-3 роки ймовірно стане "чистим" прибутком складе близько 1 млн.грн. щомісяця.
Тож чому такий очевидно вигідний інвестиційний бізнес-проект з шаленою рентабельністю міська влада хоче віддати фактично без обговорення "Приватбанку", а не розглянути інші пропозиції, той же таки кредит від ЄБРР, ми так і не почули.
Чи можливо все ж доцільніше провести новий і прозорий конкурс із прописанням зрозумілих для реальних інвесторів умов договору та навіть кращих для ужгородців? Ужгородці чекають цей "е-квиток" 3 роки, а задля кращих умов і ймовірно менших витрат зі своїх кишень думаю готові почекати ще декілька місяців.
3) Юридичний аспект.
Мерія на вимогу "Приватбанку" хоче в типовий договір, який разом із умовами конкурсу, був затверддений 2018 році, фактично заднім числом внести істотні зміни. Заступник мера І.Фартушок відповів, що таке можливо. Але це не дуже узгоджується із чинним законодавством і елементарною логікою", - розповідає В. Грегор.
Наприкінці брифінгу заступник міського голови І.Фартушок повідомив: "Розгляд питання щодо внесення юридичних змін до умов договору задля запуску електронного квитка плануємо вже на наступному виконкомі, в 20-х числах серпня. Оскільки позачергове засідання, яке планувалось на завтра, не відбудеться через відсутність кворуму."
Як повідомляло Закарпаття онлайн, із питанням впровадження в Ужгороді електронного квитка пов'язана скандальна корупційна оборудка керівництва обласного центру Закарпаття та проросійського "Альфа-банку".
Так проходив тендер у Львові
Чит 2019-08-09 / 07:03:03
Добийтеся щоби люди користувались громадським транспортом, виняток льготники, і тоді прив'язати комісію до 5 коп.а не %. Бо так це очередний грабеж.
ужгородець 2019-08-08 / 21:31:29
Ужгородцям внаглу пробують за 1 млн грн в місяць впарити невідомо шо, яке коштує невідомо скільки
Читатель 2019-08-08 / 20:27:07
Хоть я и современный человек, но всё же, думаю, что при СССР не так уж было всё и плохо! Когда государство было и покупателем, и продавцом, и производителем одновременно - множества вопросов никогда не возникало. Государство контролировало само себя и было всё во 100 крат легче.
Во-вторых. Как бы на слуху эта система, но непонятно вообще что это такое. С бумажными билетами было всё просто. А вот, с электронными... Как они, вообще, контролируются? Как вообще работает система?