У зустрічі взяли участь представники компанії «А+С Україна», які власне й займалися розробкою проекту транспортної моделі, професор кафедри міського будівництва Київського національного університету будівництва і архітектури Микола Осєтрін, начальник управління містобудування та архітектури, головний архітектор Ужгорода Олег Боршовський, представники НУ «Львівська політехніка» та викладачі та студенти кафедри міського будівництва і господарства УжНУ.
Завідувач кафедри міського будівництва і господарства УжНУ Йолана Голик зазначила: «В нас вперше відбувається подібна подія. Це не просто транспортна модель, розглянута з точки зору академічності, але практична, прикладна модель, де були залучені й наші фахівці, зокрема викладач нашої кафедри Ірина Куцина».
Представники компанії «А+С Україна» розповіли про роботу, яку провели по дослідженню мобільності в Ужгороді для розробки транспортної моделі міста. Також мова йшла про те, як може використовуватись модель для вдосконалення транспортної системи міста.
Спеціаліст з транспортного планування «А+С Україна» Олена Федорченко зазначила: «Ця модель є масивом даних про всю транспортну інфраструктуру в місті. Саме тому вона є центральним інструментом для прийняття рішень. Завдяки моделі можна аналізувати дуже багато речей, знаходити відповіді на запитання «Що буде, якщо…?» Наприклад, що буде, якщо побудувати нову ділянку дороги, змінити, розширити її? За допомогою моделі можна проводити оптимізацію громадського транспорту, створювати нові маршрути, та реалізовувати чимало інших інфраструктурних рішень».
Керівник проекту, спеціаліст з транспортного планування Антон Гаген зазначив, що для ефективної роботи над моделлю у квітні 2016 року було проведене соціологічне опитування серед ужгородців, репрезентативна вибірка становила 2339 осіб. Результати виявилися відмінними від багатьох українських міст. Зокрема, в Ужгороді припадає 349 авто на 1000 людей, коефіцієнт автомобілекористування – 60%. «Цей параметр є більшим ніж у Києві, там він становить 213-250 авто, і, цілком можливо, є найбільшим показником в Україні» - наголосив Антон Гаген. Згідно дослідження, коефіцієнт мобільності (кількість проїздів у громадському транспорті) в Ужгороді становить 2,09, це є непоганим показником, тоді як загалом в Україні – 1,6. До прикладу, в Німечині цей коефіцієнт сягає позначки 3,3-3,5.
Також, згідно опитування, 32% ужгородців користуються особистим транспортом, він є домінуючим в місті ( на відміну від інших українських міст), 25% - громадським, 24% - переважно пересуваються пішки, 8% велосипедами та 8% - обирають таксі. «Цікавою є статистика за статевим поділом. До прикладу, лише 18% жінок, які не мають дітей використовують власний транспорт, тоді як 52% жінок з дітьми використовують власне авто. Це зокрема свідчить проти громадського транспорту, адже його стан більшості ужгородців не подобається, тільки 18% респондентів оцінили його роботу позитивно» - відзначив Антон Гаген.
Викладач кафедри міського будівництва і господарства Ірина Куцина розповіла про моделювання пішохідних потоків у місті: «Цитуючи відомого інженера-урбаніста Вукана В.Вучика, хочу наголосити, що головним завданням транспортної системи є переміщення людей, а не транспортних засобів. В рамках Ужгорода слід розуміти, що місто, зокрема його історичний центр, були створені саме для переміщення людей, а не такої великої кількості транспорту, як ми бачимо в наш час». Моделювання пішохідних потоків дозволить покращити безпеку та комфорт руху пішоходів, визначить оптимізацію маршрутів та зробить функціонування транспортної системи міста значно кращою - наголосила Ірина Куцина.
Транспортна модель міста є добрим інструментом для вирішення таких задач, як реорганізація громадського транспорту, створення якісної паркувальної системи, обмеження руху центральною частиною міста, дозволить побудувати розвинуту велоінфраструктуру, та загалом сприятиме покращенню транспортної системи міста – підсумували учасники зустрічі, повідомляє офіційний сайт УжНУ.
Цімбор 2017-12-10 / 19:26:50
На ділі в місті повний транспортний колапс!!
ЧИТАЧ 2017-12-10 / 09:07:44
Все це тільки слова,а на ділі, місту потрібні добротні великої вмістимості автобуси, один їх господарь і водій не повинен мати план виручки.