- Пане Миколо, а чому саме по-польськи?
- Наші польські партнери з регіонального осередку Фонду розвитку місцевої демократії у м. Люблін успішно апробовують як на заході так і на сході України антикорупційні методики, напрацьовані ще під час кампанії „Прозора Польща” 2004 року. Та й загалом не має смислу вигадувати новий „велосипед”.
По суті, причинами виникнення корупційних відносин є незнання громадянами своїх прав у відносинах з органами влади. Польська методика боротьби з корупцією досить проста і дешева для використання й надзвичайно ефективна.
Кожен житель громади, якому потрібна певна державна послуга від органу влади, повинен попередньо отримати карту цієї послуги. Кожна картка – це опис послуги, в якій зазначається назва послуги, перелік необхідних документів для її отримання, строки, вартість та юридичні підстави надання послуги, виконавець послуги. Якщо виникатимуть додаткові питання, громадяни зможуть звернутися до Бюро інформування громадян. Для прикладу, у Баранинській сільській раді з листопада цього року вже діє таке Бюро.
- Чому Ви обрали Баранинці?
- За результатами загальнонаціонального дослідження "Стан корупції в Україні" майже 64 % жителів Закарпаття готові боротися з корупцією, що майже вдвічі перевищує середній показник по Україні. Проте найбільш готовими для подолання корупції виявились жителі із сільських громад. Що характерно, така ситуація спостерігається тільки на Закарпатті. Звичайно, ми також врахували ряд інших факторів дослідження "Стан корупції в Україні".
Із жителями сіл Баранинці, Барвінок, Довге Поле та Підгорб Ужгородського району ми працювали ще з 2006 року, а отже - є довіра до наших ініціатив, у сільської адміністрації є розуміння необхідності антикорупційних реформ. Саме тому є всі підстави стверджувати, що проект може стати модельним для інших сільських громад області.
- Що таке „державні послуги”?
- Державні послуги – різноманітні послуги, які державні служби надають людям. Ці послуги завжди є різними за обсягом та походженням. ООН розрізняє їх як послуги із захисту та юридичні послуги (наприклад, захист, міліція, судова система); інфраструктурні та комунальні послуги (дороги, швидкісні магістралі, водогони та водопостачання, енергопостачання, теплопостачання тощо); житлово-комунальне господарство та державне будівництво; економічний розвиток та фіскальні послуги (банки, фінанси та інвестиції, обмінний курс, фінансовий захист для бідних); соціальні послуги (освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, захист проти безробіття, підтримка людей похилого віку, та інші послуги для бідних). Процедура надання цих послуг залежить від природи послуг та від споживача послуг, від типу установи, яка надає послугу, та від рівня монополізації/конкуренції, який існує у різних категоріях державних послуг.
- Але ж чи потрібно робити опис кожної послуги?
- Так, Ви праві. Таких послуг виконавчі органи сільрад, за нашими попередніми підрахунками, надають понад 50 найменувань. Ми свідомі того, що є такі послуги, за якими звертається незначна кількість громадян. Наприклад, питання щодо безхазяйного майна. Для того, щоб ефективно використати власні можливості, зараз ми проводимо дослідження на предмет найбільш запитуваних послуг. За результатами дослідження буде відібрано 25 таких послуг і їх опис буде опубліковано. Переважно перелік послуг, що надають адміністрації сіл, є майже однаковими. Тому довідник буде корисним і для інших громад. І не тільки сільських.
- Чи можуть до Вас звернутись жителі інших сіл?
- Проект переважно спрямований на жителів сіл Баранинці, Барвінок, Довге Поле та Підгорб Ужгородського району. Проте ми готові невідкладно надати правову допомогу кожному, хто зіткнувся з проявами корупції. Наш офіс знаходиться за адресою: вул. 8 Березня, 46/125, м. Ужгород, тел. 619661.
- Хто допомагає Вам у виконанні проекту?
- Проект „Бюро інформування громадян у сільській громаді” реалізується за підтримки Проекту "Гідна Україна", що виконується компанією Менеджмент Сістемс Інтернешнл, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку. Партнери надають нам постійну інформаційно-консультативну, навчальну та технічну підтримку. Співпраця у нас досить динамічна, особливо з Регіональним інформаційно-ресурсним центром Проекту „Гідна Україна” у м. Івано-Франківську. До речі, програмна діяльність здійснюється на виконання антикорупційних програм Уряду України.
Проект "Гідна Україна" розрахований на два роки і має на меті підтримку незалежного громадського моніторингу й представництво та захист громадських інтересів в пріоритетних сферах боротьби з корупцією, що були визначені Урядом України у програмі співробітництва із Корпорацією "Виклики тисячоліття" (MCC - Millennium Challenge Corporation).
Контактна інформація Проекту „Гідна Україна”: www.pace.org.ua, проспект Бажана 30, кв.8, м. Київ, 02140, тел.: (044) 574-64-11, факс: (044) 574-64-13.
K5 2007-12-10 / 15:21:00
Круто. проте замало інфи про проект... Але чуваки класні знаю, вони і мені раніше помагали.