Експерти опонують новій "культурній" ініціативі олігарха, що стоїть за руйнуванням "Корони"

У соціальній мережі Фейсбук з'явилася реакція на прес-реліз Роберта Бровді щодо абсурдної, недоречної ідеї збудувати в історичному центрі Ужгорода скляну галерею-маф. Автор закликає не допустітити спотворення архітектурного вигляду міста. Бо подібного в обласному центрі Закарпаття вже, на жаль, вистачає. В таких грунтовних питаннях краще довіряти експерту, що знається на архітектурі та мистецтві, аніж кампаніїї олігархату.

Експерти опонують новій "культурній" ініціативі олігарха, що стоїть за руйнуванням "Корони"

Довідка Закарпаття онлайн

Роберт Бровді - олігарх закарпатського походження, статки якого мають кримінальне походження. Раніше очолював Закарпатську обласну організацію партії Арсенія Яценюка "Фронт Змін (згодом - "Народний Фронт"), яку передав у "спадок" Валерію Лунченку.

Саме гроші Р.Бровді освоює на руйнуванні пам'ятки архітектури "Корона" в Ужгороді Іван Волошин.

Останнім часом робляться спроби "окультурення" іміджу Роберта Бровді, зокрема через фінансування проекту "Срібний мольберт" і створену буквально перед його початком 
Фундацію з розвитку закарпатського мистецтва ЗакарпатАрт.

 

Текст - допис до посту зі сторінки "Фундація з розвитку закарпатського мистецтва ЗакарпатАрт" у мережі Фейсбук: https://www.facebook.com/galyna.gleba/posts/1421051031268767?pnref=story

Поки Робертом Бровді, автором нижче зображеного та описаного концепту, оголошено етап подачі конструктивних ідей, я, користуючись нагодою, її подам – ВІДМОВИТИСЬ ВІД ІДЕЇ ЦЬОГО ПРОЕКТУ У МІСЬКОМУ ПРОСТОРІ. 
«Естетизовані» ніби-то благородною ідеєю банальні і примітивні МАФи, хоч і причесані під архітектурний псевдо арт-нуво, МАФами бути не перестануть. Якщо змоделювати цей концепт не тільки у мріях автора, а користуючись здоровим глуздом, стає очевидно, що подібна метало-скляна провінційна «д'Орсе»-будка – це ніщо інше як фаст-арт. Є фаст-фуд, буде фаст-арт. А це не здорово не тільки на рівні естетичного та урбаністичного осмислення, але і за кількома доволі прагматичними чинниками:
1. На зображенні ми бачимо візуалізацію ідеї автора в міському просторі. Роботи художників (графічні вони, скульптурні, чи живописні) потребують місця для огляду. Пішохідний міст та простір між площами Театральною і Петефі є далеко не безкрайнім горизонтом, - заледве вміщує пішоходопотік ужгородських буднів. Якщо ж на мості з’являються вже традиційні вуличні музиканти, то щільність людей різко зростає. Де і як автор проекту бачить представлене на зображенні візуалізоване втілення своєї мрії уявити важко. Тому вибір місця безперечно невдалий. 
2. Апелюючи до Музею «д’Орсе», автор оминув увагою архітектуру споруди, його масштаби та історичну інтегрованість музею в міський простір. Музей «д’Орсе» - колишній вокзал, який рішенням Дирекції музеїв Франції (!), опісля втрати вокзалом своєї прямої функції, було реставровано та пристосовано (!) до потреб музею. І не став би цей музей художнім центром, якби внутрішній простір не було перебудовано для експонування живопису - пряме сонячне проміння, заломлене через оспівану Робертом Бровді архітектуру зі шкла та металу, на художні роботи не потрапляє. Елементарні норми експонування живопису та графіки категорично забороняють пряме потрапляння заломлених шклом сонячних променів на поверхню живописних та графічних творів. З таким успіхом, замість шкла ще можна лінзи вставити, аби мистецтво буквально «шкварчало» свіжістю своїх фарб.
3. Та й резонність разом із рентабельністю спорудження в мініатюрному міському просторі Ужгороду додаткових «вуличних галерей» - під великим питанням. Очевидно, що втілення подібної ініціативи – справа меценатська і аж ніяк не міська, адже для будівництва цих конструкцій потрібен чималий фінансовий ресурс. Тоді виникає закономірне запитання: чому б для втілення своєї ідеї не працювати з існуючими експозиційними площами? Ними можуть бути: 
- Галерея Ужгород. Така ж, до слова, шкляна (це якщо раптом автору так імпонує ідея чистоти і прозорості матеріалу). Ідеальне розташування – центр міста, все як книжки по маркетингу мистецтва пишуть. Ну, а саме приміщення буквально волає про потребу меценатської допомоги в елементарному ремонті та сучасній системі музейного освітлення.
- Галерея Ілько. Чудовий експозиційний простір. Абсолютно і повністю готовий. Не в центрі міста, але ж і Версаль далекувато від центру Парижу, а відвідуваність вражаюча!
- Нова галерея. Це на випадок, якщо так хочеться чогось нового і свого. Потреба в якісних експозиційних залах є завжди. І аудиторію свою нова галерея завоює дуже швидко. Зелене світло такій ініціативі, аби вона тільки в міський простір не вилазила. 
4. Опиратися на думку та відгуки родини - це, звичайно, прекрасно, але не настільки... Переймаючи "європейський досвід" і претендуючи на якість, варто врахувати один простий момент - із професійною спільнотою, що працює з візуальною урбаністичною культурою, ТРЕБА ГОВОРИТИ. І такі розмови повинні бути публічними, адже міський простір є простором публічним та спільним. А до діалогу щодо спільного міського простору добре було б залучити не тільки корифеїв крайового мистецтва та культури, але й молодих спеціалістів з часто альтернативними точками зору, але не менш резонними та актуальними.
Ну, і що стосується ідеї. Вона не нова. В тих чи інших варіаціях вже втілювалася багаторазово. Інтерес до неї як ніколи підло залежить від адекватності мистецького контенту, з котрим куратор даного проекту буде працювати. Це може стати (хвилинка пафосу) відкриванням нових імен, а може скотитися в гори-доли-села-церкви. І в цьому найбільший челендж для пана Роберта Бровді (Фундація розвитку закарпатського мистецтва ЗакарпатАрт). Не над конструкціями «артМАФів» треба серйозно думати, а над пошуками куратора, котрий із посередньої і далеко не нової ідеї зможе зробити вау.

Галина Глеба
 

01 листопада 2016р.

Теги: галерея, Роберт Бровді

Коментарі

Фенек 2016-11-01 / 16:29:48
Достатньо поглянути на візуалізацію, щоб стало цікаво:
1. Звідки в Ужгороді метрополітен?
2. Щотижня? Де ці люди збираються знайти стількох цікавих художників?
3. Яке відкриття навесні? Це, типу, вже все вирішено?
4. Який вигляд усередині? чи, хоча б, параметри?
5. Як гадаєте, чи не заважатимуть пішоходам відвідувачі, які полюбляють стояти і курити-говорити біля галерей? Це ж одна з найпрохідніших зон міста.
6. На яких умовах діятиме ця галерея? (тобто, вхід, як і поряд, платний?)

І ще: справді, чому не вкласти гроші в приведення до ладу вже існуючих галерей. Та ж "Ужгород" - сільський гастроном: від совкової вітрини до потворної пластикової обшивки всередині. Просто сором, що в такому у(р)банстві виставляються загалом непогані художники. Зробили б ви, меценати, з "Ужгорода" галерею - вам би ще й дякували. По проспекту людей дефілює теж немало, зате простір там значно сприятливіший, ніж біля мосту.

Тому не чудіть, будь ласка, і досить уже розглядати центр міста як власну прибудинкову територію.

(А автору статті - респект!))

форестер 2016-11-01 / 15:47:43
Кримінальне бабло замість сісти у тюрму намагається зліпити собі імідж мецената і, попутно, пригребти ще трохи історичного центру міста

Правый сегмент. 2016-11-01 / 11:17:44
А теперь - более подробно. Автор сей статьи, увы, не замечает вокруг себя много чего куда более изуродованного, причем не только в центре города! Не упоминает о рекламно-оракальной захаращенности во всём городе. В общем, ПОЗИЦИЯ "ПОД СЕБЯ". К примеру. Рядом с моей улицей - уже заложили фундамент под очередной новый билборд, который будет так и "радовать" глаз!

Город загаживается с космической скоростью! Чего автор упорно не желает замечать. В общем, во всех бедах Ужгорода, данный МАФ (проект) только и виноват. ))))

Еще одна беда. Пока не заработает вовсю промышленность наша, пока другие предприятия не поднимутся с колен, проблема базаров и киосков будет существовать много-много лет.

Правый сегмент. 2016-11-01 / 11:03:29
Олигарх или нет - большая часть обычных граждан гадят не меньше. Причем, позиция автора статьи, хоть и правильная, но .... Тоже "под свою гребёнку". Хоть бы подумала уважаемая Галина Глеба, что она написала, при этом, "ухитрившись" не упомянуть других ужасных вещей.

НОВИНИ: Культура

10:52
Сьогодні, у четвер, в Ужгородському скансені відкриється виставка Мирослава Ясінського "Карби"
17:49
В ужгородському скансені відкриється виставка "Світ писанки"
05:49
У квітні в Ужгороді пройде VIII Міжнародний фестиваль "Музика без кордонів"
00:16
У середу в Хусті стартує IІ Всеукраїнський театральний фестиваль "FantaziaFest"
13:31
У скансені в Львові завершують масштабну реставрацію садиби з закарпатської Іршавщини
05:50
Із безодні
22:26
"Закарпатську" "Маріупольську драму" з успіхом показали в Києві
17:55
У Хусті відбулися нагородження переможців і гала-концерт ХІІІ Відкритого фестивалю-конкурсу стрілецької пісні "Красне поле"
15:41
Відвертий щоденник чи казка для європейців: як читати "Війну з тильного боку" Андрія Любки
15:09
У Хусті відбудеться нагородження переможців та гала-концерт Відкритого фестивалю-конкурсу стрілецької пісні "Красне поле"
14:25
Закарпатський облмуздрамтеатр розповів про свої найближчі події
14:26
У суботу в Хусті зіграють прем’єру вистави про Августина Волошина
15:11
Як відомі українські письменники хотіли поселитися на Закарпатті
08:20
/ 1
Обережно, любов
11:16
/ 1
Автор споруд ПАДІЮНу і "Едельвейсу" представив в Ужгороді виставку акварелей
22:08
/ 1
"Маріупольську драму" покажуть в Ужгороді та Києві
10:12
/ 1
У четвер відбудеться концерт Закарпатського народного хору "Загуди ми, гудаченьку"
11:08
Закарпатська філармонія запрошує на концерт "Музичне мереживо бароко"
05:09
У коледжі мистецтв ім.А.Ерделі провели конкурс дитячого малюнку
17:34
/ 1
В Ужгороді відбудеться "вуличний" поетичний марафон
20:11
До Дня Валентина в Ужгороді відбудеться романтичний вечір "Любов в опері"
03:44
/ 2
Кошиці, Пряшів і Михайлівці
11:06
У Румунії вийшла книжка про князя Корятовича
18:00
В Ужгородському замку "камерно" виставили "Художню спадщину Імре Ревеса на Закарпатті"
17:48
/ 2
"Жадан і Собаки" відвідають Ужгород і Мукачево в межах Благодійного зимового туру
» Всі новини